Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

schoolspullen


Ik heb bergen pennen maar toch zoek ik altijd weer die simpele bic pennen op waarvan standaard de dop mist. Ik heb er 2 op mijn werk en heb er in de 5 jaar dat ik er werk ze 1 keer hoeven vervangen. 
Veel andere pennen blijven me te lang nat/vlekken of schrijven gewoon niet lekker. Ik kan me de noodzaak van 40 pennen dus ook echt niet voorstellen en elk jaar een nieuwe etui ook niet. Hooguit 4 pennen in 4 kleuren rood blauw zwart en groen ofzo. 

Philou schreef op 23-06-2023 om 08:38:

[..]

Mijn favoriet is https://www.deschrijfvriend.nl/frixion-ball-uitgumpen-hemelsblauw/a6959?search=Frixion en die heb ik gekocht op advies (voor kinderen met fijn motorische problemen) omdat ze goed in de hand liggen, de inkt met de achterkant kan wissen en je er heem vloeiend mee schrijft. Ik schrijf heel graag met mijn vulpen of met deze.

Die heb ik ook! In allerlei kleuren alleen ze gaan zo snel leeg en dan zet ik er maar weer een navulling in. Mijn andere favoriet is een vulpen, wat grappig dat die voorkeuren zo  overeen komen. Ik teken er trouwens ook kaartjes mee, met de frixion en de vulpen, en dan met waterverf er overheen, dan vervagen de lijnen mooi. De vulpen was een cadeautje aan mezelf een tijdje geleden. 

SuzyQFive schreef op 23-06-2023 om 08:00:

[..]

Dat had ik ook in de brugklas idd… Vind ik niet geheel okay. Ik vind een etui toch een soort van privé.

Ik had altijd een lade vol met pennen, potloden, geodriehoeken, passers, kleurpotloden en rekenmachines en leerlingen mochten dat lenen. (Ook maandverband, tampons, pleisters en zwangerschapstest, die hoefde ik overigens allemaal niet terug 😜).

Wat lief van jou 🍀 

Philou schreef op 23-06-2023 om 08:27:

[..]

Die had flink de wind eronder, zo zeg.

ps Kan die niet even langskomen voor de slaapkamers hier? 😂🫣

De keuken was het toch?! 😋

ToetieToover schreef op 23-06-2023 om 11:15:

[..]

De keuken was het toch?! 😋

Oh, ik zal nog eens een update doen!

ToetieToover schreef op 23-06-2023 om 11:14:

[..]

Wat lief van jou 🍀

Ik dacht te hebben begrepen dat die la thuis was maar die is op school? Ja das wel heel lief. Fijn voor de leerlingen om een lieve juf te hebben!

SuzyQFive schreef op 23-06-2023 om 07:44:

[..]

Hehehe 🤣.

Ik vind balpennen iha sowieso niet lekker schrijven, tenzij ik heel snel moet schrijven en het niet uitmaakt of het netjes is.

Dit zijn mijn favoriete pennen:

https://www.stabilo.com/nl/producten/schrijven/rollerball-pennen/stabilo-worker-colorful/



ja maar uhm dat ís een balpen

Ik vrees dat als wij veertig pennen zouden hebben, die binnen een half jaar allemaal kwijt zijn. Sterker nog, ik vermoed dat er momenteel zeker wel veertig pennen rondzwerven her en der.

Even heel wat anders
Mijn dochter is met 1 vier en veel zesjes over naar 6vwo. Ik wil graag dat volgend jaar beter gaat, en wil dat zij ook in de zomervakantie aan school gaat werken dmv het maken van oud examens + het alvast leren van de leerstof (op mijn aanvraag heeft ze pdf documenten van de 6vwo-boeken bij haar docenten opgevraagd). Hoeveel uur per dag is het verstandigst om hier aan te zitten? Het is een slim kind, dus het gaat bijna volledig zelfstandig (af en toe een vraag aan mijn man over een moeilijke scheikunde opdracht, want hij is scheikundedocent.)

Moeder123456789 schreef op 23-06-2023 om 14:33:

Even heel wat anders
Mijn dochter is met 1 vier en veel zesjes over naar 6vwo. Ik wil graag dat volgend jaar beter gaat, en wil dat zij ook in de zomervakantie aan school gaat werken dmv het maken van oud examens + het alvast leren van de leerstof (op mijn aanvraag heeft ze pdf documenten van de 6vwo-boeken bij haar docenten opgevraagd). Hoeveel uur per dag is het verstandigst om hier aan te zitten? Het is een slim kind, dus het gaat bijna volledig zelfstandig (af en toe een vraag aan mijn man over een moeilijke scheikunde opdracht, want hij is scheikundedocent.)

Jij kunt dat wel willen, maar wil zij dat ook? Het heeft alleen zijn als ze dat zelf ook wil, voor mij kinderen mag de vakantie vakantie zijn zonder schoolse dingen, als één wel met school bezig wil zijn is het haar eigen keuze, maar niet iets om je als ouder mee te bemoeien.

Moeder123456789 schreef op 23-06-2023 om 14:33:

Even heel wat anders
Mijn dochter is met 1 vier en veel zesjes over naar 6vwo. Ik wil graag dat volgend jaar beter gaat, en wil dat zij ook in de zomervakantie aan school gaat werken dmv het maken van oud examens + het alvast leren van de leerstof (op mijn aanvraag heeft ze pdf documenten van de 6vwo-boeken bij haar docenten opgevraagd). Hoeveel uur per dag is het verstandigst om hier aan te zitten? Het is een slim kind, dus het gaat bijna volledig zelfstandig (af en toe een vraag aan mijn man over een moeilijke scheikunde opdracht, want hij is scheikundedocent.)

Ik zou kijken of ze voor haar zwakke vakken en stoomcursus in Leiden kan doen bij SSL, en haar dan voor de rest vakantie laten houden. Verder denk ik dat het nuttiger is voor haar om de stof van afgelopen jaar door er nog moet goed in zit te herhalen.

( en natuurlijk alleen als ze er zelf voor gemotiveerd is)

Hoeveel uur per dag is het verstandigst? 0 uur. Gewoon lekker vakantie laten houden en dan na de vakantie hard aan de slag.

Ik bemoeide me daar niet eens meer mee. Ga maar halen wat je nodig hebt en hier is mijn pinpas. Schriftje, pennetje, gewoon wat nodig is. Misschien dat je bij online bestellen sneller 40 pennen koopt? Het zit maar zo in die winkelwagen.  
Maar €43,- voor schoolspullen inclusief voorraad klinkt redelijk toch? Ik schrik eerder van de winkelwagen bij een bestelling Sushi.

Ik zou eerder de stof van 5vwo herhalen dan alvast zelf laten aanklungelen met nog niet behandelde stof van 6vwo. En daarbij is vakantie ook gewoon vakantie. 
Rust lekker uit en doe leuke dingen en dan na de vakantie vanaf dag 1 alles goed bijhouden. Dat lijkt me nuttiger dan nu alvast stof gaan doornemen die pas over een aantal maanden aan bod gaat komen en waar nog geen uitleg van is geweest.

Op examenblad.nl staan alle oude examens tot meer dan twintig jaar terug. 
En zelf vind ik examenoverzicht.nl heel prettig. Als je de bundels aanschaft voor de vakken waar ze moeite mee heeft kan ze daar wel veel winst halen, straks! Na de vakantie, Niet nu. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.