Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

schoolspullen


Max88 schreef op 23-06-2023 om 06:58:

[..]

O.
Waarom quote je me?

Omdat ik op je reageer. Dan quote je toch?

Mevrouw75 schreef op 23-06-2023 om 06:46:

[..]

Nou, 40 van die shitpennen is helemaal niet heerlijk.

Ben jij niet allang blij dat een leerling überhaupt een pen mee heeft? 🤣.

Ik wel hoor 😂

SuzyQFive schreef op 23-06-2023 om 07:20:

[..]

Ben jij niet allang blij dat een leerling überhaupt een pen mee heeft? 🤣.

Ik wel hoor 😂

Mijn dochter had een docent die de etuis ging nakijken en er stond ook straf op als die niet netjes of compleet was! Het arme kind werd er helemaal nerveus van. Dit was vervolgonderwijs trouwens, en mijn kind neemt alles heel serieus. Die poetste dat ding zelfs wekelijks. 

En nou zit ik dus op de Hema website kantoorspulletjes te bekijken. En bedankt hè. Maar goed dat ik van mezelf niks mag vanwege milieu, verspilling, minimalisme enzo maar Hema heeft dus een enorm schattige koala pennenhouder. Ik schrijf in een uitwisbaar notitieboek en nou zie ik dat Hema uitgumbare pennen verkoopt. Ik ben reuze benieuwd of die op steenpapier dus ook met water uitwisbaar zijn.

SuzyQFive schreef op 23-06-2023 om 07:20:

[..]

Ben jij niet allang blij dat een leerling überhaupt een pen mee heeft? 🤣.

Ik wel hoor 😂

Ik bekeek het nu even als moeder en pennensnob. Als docent heb ik de lat inderdaad al op de bodem gelegd. 

Mevrouw75 schreef op 23-06-2023 om 07:35:

[..]

Ik bekeek het nu even als moeder en pennensnob.

Hehehe 🤣. 

Ik vind balpennen iha sowieso niet lekker schrijven, tenzij ik heel snel moet schrijven en het niet uitmaakt of het netjes is. 

Dit zijn mijn favoriete pennen:

https://www.stabilo.com/nl/producten/schrijven/rollerball-pennen/stabilo-worker-colorful/ 



SuzyQFive schreef op 23-06-2023 om 07:44:

[..]

Hehehe 🤣.

Ik vind balpennen iha sowieso niet lekker schrijven, tenzij ik heel snel moet schrijven en het niet uitmaakt of het netjes is.

Dit zijn mijn favoriete pennen:

https://www.stabilo.com/nl/producten/schrijven/rollerball-pennen/stabilo-worker-colorful/



Ik zal maar niet laten zien wat mijn favoriete schrijfgerei is 😇

ToetieToover schreef op 23-06-2023 om 07:28:

[..]

Mijn dochter had een docent die de etuis ging nakijken en er stond ook straf op als die niet netjes of compleet was! Het arme kind werd er helemaal nerveus van. Dit was vervolgonderwijs trouwens, en mijn kind neemt alles heel serieus. Die poetste dat ding zelfs wekelijks.

Dat had ik ook in de brugklas idd… Vind ik niet geheel okay. Ik vind een etui toch een soort van privé.

Ik had altijd een lade vol met pennen, potloden, geodriehoeken, passers, kleurpotloden en rekenmachines en leerlingen mochten dat lenen. (Ook maandverband, tampons, pleisters en zwangerschapstest, die hoefde ik overigens allemaal niet terug 😜).

Mevrouw75 schreef op 23-06-2023 om 07:48:

[..]

Ik zal maar niet laten zien wat mijn favoriete schrijfgerei is 😇

Ja, dan moet je nu wel natuurlijk 😜

SuzyQFive schreef op 23-06-2023 om 07:44:

[..]

Hehehe 🤣.

Ik vind balpennen iha sowieso niet lekker schrijven, tenzij ik heel snel moet schrijven en het niet uitmaakt of het netjes is.

Dit zijn mijn favoriete pennen:

https://www.stabilo.com/nl/producten/schrijven/rollerball-pennen/stabilo-worker-colorful/



Klopt zeker, maar mijn leerlingen in ISK en vmbo konden zich dat helaas niet veroorloven toen ik daar 15 jaar geleden werkte. Zal nu niet anders zijn. Die goedkope pennen trokken ze in no time uit elkaar en dan zat de hele boel onder de inkt 😱🤸 Ik zie ze nog zitten: 'Niet goed juf....' In dat geval: lang leve de devices!

ToetieToover schreef op 23-06-2023 om 07:28:

[..]

Mijn dochter had een docent die de etuis ging nakijken en er stond ook straf op als die niet netjes of compleet was! Het arme kind werd er helemaal nerveus van. Dit was vervolgonderwijs trouwens, en mijn kind neemt alles heel serieus. Die poetste dat ding zelfs wekelijks.

Die had flink de wind eronder, zo zeg.

ps Kan die niet even langskomen voor de slaapkamers hier? 😂🫣

EmmaT schreef op 23-06-2023 om 08:04:

[..]

Klopt zeker, maar mijn leerlingen in ISK en vmbo konden zich dat helaas niet veroorloven toen ik daar 15 jaar geleden werkte. Zal nu niet anders zijn. Die goedkope pennen trokken ze in no time uit elkaar en dan zat de hele boel onder de inkt 😱🤸 Ik zie ze nog zitten: 'Niet goed juf....' In dat geval: lang leve de devices!

Ik bedoelde die pennen ook voor mijzelf hoor.

Ik werkte ook op de ISK (mijn vriend momenteel ook). Ook daar kocht ik dozen met pennen, die van hema zijn echt wel prima, maar bij ons moesten ze het eerste jaar met potlood schrijven trouwens. Helemaal als ze nog moesten leren schrijven. Een balpen gaat dan ‘te snel’. 

ToetieToover schreef op 23-06-2023 om 07:33:

Ik schrijf in een uitwisbaar notitieboek en nou zie ik dat Hema uitgumbare pennen verkoopt. Ik ben reuze benieuwd of die op steenpapier dus ook met water uitwisbaar zijn.

Mijn favoriet is https://www.deschrijfvriend.nl/frixion-ball-uitgumpen-hemelsblauw/a6959?search=Frixion en die heb ik gekocht op advies (voor kinderen met fijn motorische problemen) omdat ze goed in de hand liggen, de inkt met de achterkant kan wissen en je er heem vloeiend mee schrijft. Ik schrijf heel graag  met mijn vulpen of met deze. 

Philou schreef op 23-06-2023 om 08:38:

[..]

Mijn favoriet is https://www.deschrijfvriend.nl/frixion-ball-uitgumpen-hemelsblauw/a6959?search=Frixion en die heb ik gekocht op advies (voor kinderen met fijn motorische problemen) omdat ze goed in de hand liggen, de inkt met de achterkant kan wissen en je er heem vloeiend mee schrijft. Ik schrijf heel graag met mijn vulpen of met deze.

Nooit geweten dat het uitgumpennen zijn 🤭

ik vind t heel normaal dat ouders dit soort dingen betalen dat ten eerste maar 24 schriften is erg veel(!!!)... ze kan die altijd bijkopen door t jaar heen, maar de rest zal ze wel nodig hebben, geeft de school geen lijst met benodigheden? Hier krijgen wij een lijst met alles erop wat ze echt moeten hebben, zelfs in detail over wat voor soort potloden ed. Want die zijn zelfs genummerd, voor bv tekenen moet dat kohl zijn en het rekenmachine moet ook echt aan bepaalde dingen voldoen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.