Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Seks als we thuis zijn?

Wat vinden jullie ervan als je dochter of zoon van 16 met een vast vriendje/vriendinnetje seks heeft op haar/zijn kamer als jezelf thuis bent. Vraag is dus niet of je het goed vindt dat ze seks hebben maar dat ze het op hun slaapkamer doen terwijl jezelf beneden zit.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tirza

*De oudste (21) drinkt wel eens een wijntje, daar heeft ze het wel eens over. Maar ik heb het hier thuis nog nooit gezien. *

Dat was mijn vraag niet Titrza.

Mijn vraag was: verbied jij je 21 jarige bij jou thuis alcohol te drinken ?

Maylise

Maylise

06-08-2011 om 16:29

Poezie

Ik dacht eigenlijk uitsluitend aan de kinderen. Vrienden van ons die niet getrouwd zijn mogen hier wel in dezelfde kamer logeren. In de praktijk weet ik niet eens of het ooit zo is voorgekomen. Vroeger vast wel maar de laatste jaren niet. Maar nee dat zou geen enkel probleem zijn. Het zijn mijn vrienden, niet mijn kinderen.

Overigens als een van mijn kinderen niet zou trouwen maar wel al een lange relatie zou hebben dan is er waarschijnlijk een moment dat je bij logeren ze wel samen op een kamer zou laten slapen. Althans dat denk ik nu. Ik weet niet hoe het in de praktijk zou zijn.

Mijn oudste dochter is de enige die een lange relatie heeft en zij is nu getrouwd. Bovendien wilde zij zelf helemaal niet bij ons een kamer delen met hem bij logeerpartijen. Ze had zich daar zelf niet prettig bij gevoelt. Mijn tweede zoon heeft een langdurige relatie gehad maar dat meisje woonde in de buurt dus zij hoefde nooit hier te logeren en heeft dat in die tijd ook nooit gedaan. Inmiddels is dat ook uit dus dat speelt niet meer. Mijn tweede dochter heeft een vriend maar dat is nog niet echt serieus en wij zijn nog niet aan hem voorgesteld. Mijn derde zoon heeft regelmatig een ander vriendinnetje en hoewel ze van harte welkom zijn om hier mee te komen eten en dergelijke blijven ze niet slapen.

Hoe ik hier in de toekomst mee om zal gaan weet ik nog niet maar vooralsnog werken de regels zo goed.

Maylise

Je doet me denken aan wijlen mijn moeder ruim 30 jaar geleden. Ik woonde op kamers toen ik een relatie kreeg en als we kwamen logeren sliepen we gescheiden. Maar toen we gingen samen wonen heb ik de eerst volgende keer gewoon aangekondigd dat dat X bij mij in het 2 persoonsbed zou slapen. Ze sputterde nog iets van " niet onder mijn dak", maar begreep wel dat ze het niet kon verbieden.
Mijn schoonmoeder vroeg op een gegeven moment of ze 1 of 2 bedden op moest maken en dat was al een tijdje voordat we gingen samenwonen.

Ik begrijp dat je dochter het niet prettig vond om samen te slapen als het zo afgekeurd wordt, denk je dat ze nooit sex met haar toen-nog-verloofde heeft gehad of wil je dat gewoon niet weten :o)

Fiorucci

Fiorucci

06-08-2011 om 16:44

Tonny

Hoe vast is een vast vriendinnetje als je 16 bent?
Soms heel vast, het blije stel is inmiddels 19.

Maylise

Maylise

06-08-2011 om 17:26

Shonagh

ik weet het zelfs dat ze wel seks hebben gehad voor ze getrouwd zijn. Dat heeft ze me gewoon verteld. Mij wel dan, mijn man niet. Die moet je dat soort dingen niet vertellen. Maar ik heb met mijn dochters zeker wel gesprekken over deze onderwerpen.

Maylise

Maylise

06-08-2011 om 17:29

Fiorucci

Natuurlijk kun je nu na drie jaar zeggen dat het een vaste en langdurige relatie is. Dat is echter heel lastig om voor die tijd te voorspellen. Als ze met 16 jaar een relatie krijgen is het nog geen vaste/langdurige relatie maar natuurlijk kan het dat zeker worden, zoals bij jouw zoon dus. Daarom kan ik me voorstellen dat ouders bij een 16jarig stel enige terughoudend hebben maar dat ze dat bij datzelfde stel een paar jaar later veel minder hebben.

Maylise

Fijn om dat te horen, dat is dus wel een verschil met mijn moeder, maar ja dat was ook "vroeguh".
Ze maakte het zelfs zo bont dat, toen ik een adreswijziging naar wat familieleden stuurde toen ik met X ging samenwonen(op X's adres), ze wist te vertellen dat we allebei een kamer in hetzelfde huis hadden gehuurd. Ze vergat erbij te vertellen dat de muur tussen deze 2 kamers eruit gebroken was :o) Ik denk dat ze het zichzelf onnodig moeilijk heeft gemaakt, ze had toch kunnen zeggen dat ze het er niet mee eens was ?!

Ik lees je postings altijd met belangstelling omdat je toch wel een beetje in verschillende culturen leeft en
het lijkt me lastig om sommige dingen zo voor je man te moeten verzwijgen :o(

marjanne

marjanne

06-08-2011 om 17:51

Een veilige plek

Ik vond het belangrijk dat de kinderen zich veilig voelden, ook bij hun eerste sexuele ervaringen'
Mijn credo was: Liever bij mij in huis dan onder de brug, maar dat hield wel in dat er ook een ontbijtje voor de dame of heer gemaakt moest worden. Dat ontbijtje verplaatste zich gaandeweg van boven....naar beneden.
Ik heb 2 kinderen (22-25) met langdurige relaties die nog steeds veel (maar gelukkig niet alles) met me delen. Ik zou het weer op dezelfde manier aanpakken. Ja ,er zijn nou eenmaal veel hormonen op die leeftijd.
De jongste woont nog thuis en wilde(18+) een haakje op zijn kamerdeur. Prima, we hebben het zo gemaakt dat ik in geval van nood met een dun voorwerp het haakje eraf kan wippen. Marjanne

Tirza G.

Tirza G.

06-08-2011 om 18:40

Sus-anne

Nee, dat verbied ik niet, maar het is toch in al die jaren (van 18 naar 21) nog nooit gebeurd. O ja, toch wel, met oud-en-nieuw een glaasje champie.

Tirza

Iris 2

Iris 2

07-08-2011 om 03:39

Wat deed je zelf vroeger?.

Als je kinderen met 16 jaar al een vast vriendje/vriendinnetje hebben en seks willen hebben,snap ik niet waar ouders zich mee bemoeien. Als jij als ouder op de bank zit en vriendje/vriendinnetje "gezellig" mee naar de slaapkamer gaat,heb je toch niets te maken wat ze daar uitvoeren. In sommige culturen zou het anders zijn,geen seks voor het huwelijk.
Oke dat snap ik dan wel. Maar als dit niet het geval is snap ik niet dat er hier ouders zijn die dit niet onder hun dak willen,of toestemming geven om seks te hebben.
Jongeren moeten toch ook kunnen experimenteren,waar moeten ze dat dan doen?.
Hoe hebben jullie dat dan vroeger gedaan?.
Ik vind het gewoon zielig om te lezen dat er hier ouders zijn die geen seks tolereren als er geen sprake is van een vaste relatie,hoelang dat dat dan ook zijn moge.
Seks hoort toch ook bij het leven van jongeren. Zeker als je spreekt vanaf 16 jaar. Waar moeten ze het dan gaan doen?.
Ik gun mijn kinderen wel die vrijheid. Hier een van 18 en 17. Ik heb ook niets te zoeken op hun kamer als ze daar bezoek hebben. Zou het niet in mijn hoofd halen om daar even aan te kloppen.
Hebben jullie er wel eens over nagedacht hoe het is voor je kind van 16 of ouder om toestemming te vragen om seks in huis?. Ik vind dit zeer pijnlijk.
Als hier de vriend of vriendin blijft slapen,weet ik ook wel dat er seks zal zijn. Nou en daar heb ik niets mee te maken zolang ik daar geen last van heb.

Fiorucci

Fiorucci

07-08-2011 om 07:12

Maylise

Ik heb echt niet de illusie dat een jong verliefd stel zal wachten tot ik ervan overtuigd ben dat het 'vast' is. Jij wel?

Sex en ontbijt

Nou die hele sex en met wie ze het waar doet maakt ons niet uit (nou ja, als ze de nodige voorzorgsmaatregelen maar treft..). En ja dat mag ook op haar kamer, wij zullen ze niet storen. Dus misschien spelen wel gewoon op de Wii, wie zal het zeggen?
Maar waar ik voor pas, is elke keer een andere potentiele schoonzoon aan tafel bij het ontbijt/lunch etc.
Ik heb dat gezien bij mijn vriendin, die heeft 3 dochters waarvan de oudste nu 24 is. En schoonzoon 1 (ooit, toen was ze denk ik 17) heeft 2,5 jaar geduurd en daarna kwam schoonzoon 2 en 3 en 4 en nu heeft ze (al een tijdje) 5. En allemaal bleven ze slapen en eten en gingen zelfs (soms niet allemaal hoor) mee op familieuitjes en vakantie zelfs. Die eerste dat was best behoorlijk serieus en toen de hele familie eraan gewend was en hem best goed kende was het heel onverwachts uit. En dan is er een verjaardag ofzo en vraagt iedereen: "gut waar is die en die toch?" Nou, dat is uit dus. En het was ook 'raar' kwam je 'm tegen met opeens een andere meisje terwijl je er zo'n ander beeld had.
Nee dat wil ik niet, dat had ik al snel bedacht.
Sex is prima en dat mag en experimenteer maar. Maar écht erbij horen en hier slapen en bij familie-gedoe 'horen' dat wil ik pas als een relatie wat langer duurt (en dan denk ik in jaren niet in maanden).
Vriendins jongste (net zo oud als de oudste van mij), is nu al aan haar tweede 'vaste' relatie toe en vriendin heeft nu toch wel een beetje spijt van haar 'open' houding en dat ze die potentïele schoonzonen meteen in haar armen sluit. Hier heeft oudste 2 keer een vriendje gehad en nu heeft ze pas de eerste waarvan wij (en zij en hij) denken dat het serieus kán worden.Die eerste 2 zijn hier wel geweest, maar nooit blijven slapen. En nooit bij familiegedoe betrokken.
De relatie die ze nu heeft, heeft ze wel sex mee, dat weten wij en daar is ze open in, maar die sex kan prima overdag, toch? Onlangs is mijn broer getrouwd en omdat hij vriendje van dochter bij toeval ontmoette toen ze hier waren, kreeg ik later een telefoontje of hij hem ook moest uitnodigen voor de bruiloft? En hoewel wijzelf dit ook eigenlijk niet wilden, wilde dochter het gelukkig zelf ook niet. Volgens haar zat vriendje daar ook helemaal niet op te wachten, die kende daar niemand en dan was ze drukker met hem aan iedereen voorstellen dan zelf van het feest te genieten.
Dus nog steeds is vriendje niet in de 'familie' geïntroduceerd zeg maar. En dochter dáár ook niet. Ja de ouders en broertje kent ze, maar verder niet.
En wanneer die tijd komt weten we zelf ook niet. Het zal afhangen van de ontwikkeling van die relatie zelf.
En ik denk dat als je werkelijk blijft slapen en ontbijten en avondeten je op een gegeven moment dat vanzelf krijgt.
Dus sex is prima en mag ook hier in huis en blijven slapen liever niet( nou oke, als dochter het per sé zou willen zouden we er geen halszaak van maken).
groeten albana

Maylise

Maylise

07-08-2011 om 11:22

Iris

Vroeger mocht ik geen eens een vriendje mee naar mijn kamer nemen. Als ik een jongen uitnodigde moesten we in de woonkamer zitten. Overigens was dat heel normaal in mijn omgeving in die tijd. Voor mijn vriendinnen golden ook min of meer dezelfde regels. Verkering bij je thuis laten slapen was het niet de gewoonte. Ik ging zelf op die leeftijd nog niet zo heel ver maar zelfs zoenen en dergelijke deed je altijd buiten, in de bosjes of zo. Dat was ook echt de gewoonte. Heel stoere jongelingen namen wel eens een meisje meer naar huis als hun ouders er niet waren maar ja de meeste moeders waren altijd thuis dus dat schoot ook niet op.

Zielig was het overigens allemaal niet. Ik heb mezelf nooit zielig gevonden omdat mijn ouders op dit gebied conservatief waren. In mijn omgeving althans was dit ook heel normaal en ik ben toch redelijk normaal volwassen geworden net als de meeste van mijn toenmalige klasgenoten.

Overigens weet ik zeker dat er ook veel gezinnen zijn in Nederland waarbij dit nu nog steeds de norm is. Niet eens gezinnen uit andere culturen maar ook Nederlandse christelijke gezinnen. Hier op het forum kom je die groepering natuurlijk weinig tegen maar ik ken zelf een aantal streng christelijke gezinnen die er nu precies zo over denken als mijn ouders vroeger.

Maylise

Maylise

07-08-2011 om 11:27

Fiorucci

Dat zal van hun eigen ideeën afhangen en dat is ook precies de autonomie die ze hebben. Ik kan bepalen wat er hier thuis gebeurd maar niet wat ze buitenshuis doen. Als een van mijn kinderen in een beginnende relatie seks wil hebben dan is dat hun keuze. We hebben uiteraard gesprekken hierover gehad en nog steeds. We hebben het over keuzes die je kan maken, over wat de kerk over bepaalde zaken zegt, over wat de bijbel en de koran over bepaalde zaken zeggen, over wat hun eigen ideeën op dit gebied zijn... Of ze zelf willen wachten tot ze een vaste relatie hebben of totdat ze getrouwd zijn of dat ze gelijk willen beginnen is hun eigen keuze uiteindelijk. Ik kan hun vertellen over mijn ideeën en waar die vandaan komen en ze leren na te denken over hun eigen keuzes. Dat laatste stukje is dan vervolgens aan hun om zelf een manier te vinden hier hun weg in te vinden.

Ik ken meerdere jongeren die de keuze hebben gemaakt te wachten dus dat komt wel voor. Ik ken er ook die deze keuze niet hebben gemaakt. Mijn oudste dochter en haar nu man hebben niet gewacht. Mijn middelste dochter wil wel wachten tot ze trouwt. Dat zijn hun eigen keuzes die ze op basis van hun eigen overtuigingen hebben gemaakt. Dit soort beslissingen moeten ze echt zelf nemen.

Maylise

*Vroeger mocht ik geen eens een vriendje mee naar mijn kamer nemen. Als ik een jongen uitnodigde moesten we in de woonkamer zitten. Overigens was dat heel normaal in mijn omgeving in die tijd*.

ook ik ben zo opgevoed,maar ja ,we praten dan wel even over 35 jaar geleden!
en ik weet nog wel hoe ik er van baalde dat mijn ouders(in mijn ogen) zo bekrompen waren.
Terwijl ik al 2 jaar zwaar verliefd was,en ze ook wel konden inschatten dat het best serieus was,( ik ben uiteindelijk met hem getrouwd) mochten we absoluut niet samen slapen in hun huis.Want stel je voor dat we seks zouden hebben onder hun dak!!
maar,we mochten wel samen op vakantie ,hoe hypocriet is dat?
wat dat betreft ben ik wel heel blij dat de tijden veranderd zijn,en dat mijn kinderen niet in zo,n bekrompen situatie opgroeien.

Fiorucci

Fiorucci

07-08-2011 om 12:12

Maylise

En vanuit die autonomie mogen ze van mij dus ook sex hebben op hun eigen kamer.

Tirza G.

Tirza G.

07-08-2011 om 12:29

Zielig iris2

Nou, zielig? Zíelig? Kinderen die geslagen worden, die geen eten krijgen, die geen fatsoenlijke draad aan hun lijf hebben: díe zijn zielig. Vrouwen worden in NL gemiddeld 85 jaar oud. Dan heb je toch een jaar of 65 om he-le-maal los te gaan op seksgebied, wat maken die 2-3 jaar dan uit? Je kunt er van alles van vinden, maar zíelig? Mwah, dat vind ik nou niet het juiste woord. En 'wat deed je zelf vroeger' - tja, wat is dat nou voor een criterium? Mijn kind is toch mij niet? Alles wat ik vroeger niet mocht was zielig en mag mijn kind nu *dus* wel? Alles wat ik vroeger moest was zielig en hoeft mijn kind nu *dus* niet? Wat een rare redenering.

Tirza

tonny

tonny

07-08-2011 om 14:40

Vroeger en nu

Ik heb niet zo'n gevoel van een enorme kloof tussen vroeger en nu. Mijn ouders gaven mij destijds alle vertrouwen, ik had best 'losse' vriendjes op mijn kamer met de deur dicht Dat vertrouwen geef/gaf ik mijn kinderen ook. Wat niet wil zeggen dat ik elke lover evenveel krediet gaf, er waren er wel eens bij van wie ik eraan twijfelde hoe goed ze omgingen met mijn kroost - een pijnlijk gevoel. Je kunt dat ter sprake brengen, maar ze kiezen zelf.

Als het om logeren ging, was er bij ons thuis een apart logeerbed en dat is in mijn huis ook altijd zo geweest. Wat ze voor en na het slapen doen, is hun eigen zaak. Geen kwestie van dit of dat verbieden, maar ook niet nadrukkelijk toestaan (tweepersoonsbed aanbieden).

Ik vind het onzin dat alles moet mogen, ook als ze in jouw ogen nog jong zijn daarvoor. Dat bekende verhaal van de bosjes en van dan maar liever veilig thuis.

Waarom moet seks persé mogen zodra de hormonen beginnen te stormen? Er komen meer momenten in het leven waarop je moet vaststellen: nu (helaas) even niet. Alleen maar wijs als je dat vanaf het begin ontwikkeld hebt!

tonny

tonny

07-08-2011 om 14:42

Samen slapen

Ik vind het een beetje flauw dat samen slapen persé seks betekent. Tjonge als het leven zo simpel was konden we hier de rubriek relatieproblemen opheffen. Samen slapen kan ook heel gewoon samen slapen zijn. Heerlijk.

Als samen slapen per definitie seks betekent, kan dat ook een nare claim op een zich ontwikkelende relatie leggen. In het weekend mag vriendje blijven slapen 'en dan 'moet' het dus gebeuren'.
Niet elke puberrelatie is even stabiel en evenwichtig, ik heb hierover wel eens vervelende verhalen gehoord via dochter. Maar goed, dit is niet de vraag van degene die deze draad opende.

Waarom

*Waarom moet seks persé mogen zodra de hormonen beginnen te stormen*

waarom niet?

overigens bied ik geen van mijn kinderen een tweepersoonsbed aan onder het mom van* dan kan je vriend(in) blijven slapen*.
Mijn kinderen hebben zelf een tweepersoonsbed gekocht.

Iris 2

Iris 2

07-08-2011 om 19:22

Mayllise

Vanaf mijn 17 wel lost vast vriendjes gehad die wel mee naar mijn kamer mochten (bleef toen alleen maar bij zoenen). Seks had ik pas toen ik uit huis was op mijn 19. Mijn ouders vertrouwden er misschien wel op dat er geen seks was,ik weet dat echt niet meer.
Ik ben nu 49 dus voor die tijd was dit dus wel vrij?. Misschien is het daarom ook wel dat ik er wat makkelijker over ben met mijn kinderen.

Iris 2

Iris 2

07-08-2011 om 19:44

Tirza

Zielig vind ik het om het dan maar in de bosjes te moeten gaan doen als het niet op hun kamer mag.
"En \'wat deed je zelf vroeger\' - tja, wat is dat nou voor een criterium? Mijn kind is toch mij niet? Alles wat ik vroeger niet mocht was zielig en mag mijn kind nu *dus* wel? Alles wat ik vroeger moest was zielig en hoeft mijn kind nu *dus* niet? Wat een rare redenering."
Dat heb ik niet geschreven hoor!. Dat maak jij ervan.

Lynna

Lynna

09-08-2011 om 14:00

Andersom

Mijn zoon heeft mij en mijn vriend gevraagd om geen seks meer te hebben als hij thuis is. Hij krijgt er trauma's van, zoals hij het zelf zegt (hij is 18). We doen wel zachtjes maar in een huis met houten vloeren hoor je alles.

Dus tegen de tijd dat hij er zelf aan toe is, zal hij het zeker niet doen als ik thuis ben

Lynna

Dat vind ik nogal wat Lynna.
wij hebben 4 kids ,en als zij allemaal deze eis zouden hebben,dan hadden wij dus geen seksleven meer.
Nee ,ik geloof niet dat ik hier in mee zou gaan,mochten mijn kinderen dat vragen.
Mijn kinderen gaan niet bepalen of en wanneer ik seks mag hebben,( dat bepaal ik voor hen ook niet)dat gaat een stap te ver.

Nou ja zeg

een 18 jarige die je dat vraagt, ik zou er heel hard om lachen ! Zet hij maar een koptelefoon op hoor en hij is toch weleens een avond weg ( hoop ik).
Of wacht dan je van 's morgens vroeg ( in het weekend), werkt bij ons ook prima, liggen ze vaak in coma !

Maylise

Maylise

09-08-2011 om 22:39

Snap het wel

Ik snap het wel dat een kind absoluut niet wil horen of merken dat zijn moeder seks heeft. Waarschijnlijk nog erger als het met een man is die niet de vader is. Hoewel met je vader al erg genoeg is natuurlijk. Ik zou er ook niet aan moeten denken om mijn moeder seks horen te hebben.

Gelukkig wonen wij in een fantastisch geïsoleerd huis dus niemand heeft ergens last van. Gelukkig ook voor mij want als ik zou weten dat de kinderen ons konden horen dan zou ik ook al geen zin meer hebben. Dus dan zouden we wel heel weinig seks hebben.

Dus investeren in isolatie materiaal zou mijn oplossing zijn aangezien er hier zelden een moment is dat er niemand thuis is.

Maylise

Maylise

09-08-2011 om 22:47

Overigens

Ik ben ongeveer van dezelfde generatie als Iris (paar jaar ouder) en mijn ouders waren dus wel redelijk conservatief. Overigens mijn hele omgeving was redelijk conservatief. De woeste jaren 60/70 waren nog niet echt doorgedrongen verder.

Ik ben zelf misschien iets vrijdenkender dan mijn moeder maar niet heel veel vrijdenkender. Ondanks dat we nu zoveel jaar later leven zijn mijn ideeën niet bijzonder anders eigenlijk. Ik weet ook zeker dat ik niet de enige ben die er zo over denk. In Nederland zijn er ook nog genoeg conservatieve en gesloten gemeenschappen. Ik bedoel we hebben het wel over het land waar zelfs een aartsconservatieve partij als de SGP nog twee zetels in de kamer heeft en daarnaast ook de Christenunie nog een paar zetels heeft. Tel daarbij dat sommige CDA stemmers ook nog wel in de conservatieve hoek zitten en dan heb je al een aardige hoeveelheid mensen te pakken. Zonder verder van dezelfde richting als de SGP of de Christenunie te zijn denk ik dus maar zo dat er genoeg mensen rondlopen zoals ik met wat meer conservatievere denkbeelden op dit vlak.

Het is dus niet zo dat dit soort denkbeelden dus niet meer van de tijd zijn. Natuurlijk is het conservatief denken op seksueel gebied van een meerderheidsstandpunt een minderheidsstandpunt geworden maar ik weet zeker dat er altijd een substroming zal blijven met wat minder vrije denkbeelden op seksueel gebied. Dat is niet zielig of bekrompen maar gewoon anders.

Over tien jaar

Het zou me niets verbazen als over 10 jaar de antwoorden op een vraag als dit weer heel anders zijn.
Zoals Maylise omschrijft ken ik meerdere mensen in Nederland (zonder religieuze achtergrond of reden).
Juist als ik met jongere ouders praat (zeg maar 30 min) dan valt me op hoe preuts ze zijn in veel opzichten. Het lijkt of ze de dingen die ze zelf wel mochten hun kinderen niet willen toestaan. Denk maar aan topless zonnenbaden, borstvoeden in het openbaar, etc.

Lizelotje

Lizelotje

11-08-2011 om 09:46

De jeugd zelf,

Ik vind de jeugd nu al veel preutser.Bikini's worden groter,niet topless enz enz.Mijn dochter vindt dat je geen respect hebt voor jezelf als je topless loopt,ik schrok zelfs een beetje van haar mening.Omdat inderdaad voor mijn generatie het heel normaal is,hoewel ik het zelf ook niet zou doen.

Mijn dochter maakte laatst ook een opemrking 's morgens dat we laat waren gaan slapen,ze had ons gehoord,ze zei het lachend,ze was naar muziek op haar i-pod gaan luisteren.Maar ik voelde me echt opgelaten,ik wil dit echt niet.Zoals ik het ook niet van een ander wil horen.

Sex op kamer kan lastig zijn,mijn dochter had jong een lange verkering,na ruim een jaar mochten ze op haar kamer en hadden ook sex daar.Daarna kreeg ze een ander vriendje en ging na een paar weken weer boven tv kijken,maar had ook meteen sex,na 3 maanden was de verkering uit.Nu mogen er geen jongens meer mee naar boven.

koffiekwast

koffiekwast

11-08-2011 om 11:21

Dochter zelf verbaast zich over preutsheid

Dochter is zelf verre van preuts - huppelt hier in huis in ieder geval zonder bezwaar (semi-)naakt rond.

Het was haar deze zomer tijdens haar atletiekkamp opgevallen dat alle meiden van haar leeftijdscategorie (12-15 jaar) alleen maar met bikini aan onder de douches wilden en zich vervolgens krampachtig op de wc gingen aankleden.

Ze vonden haar wel "heel vrij" dat ze zich zomaar in de kleedkamer aan- en uitkleedde. Ze vroeg zich af of het misschien aan de regio kon liggen - want hier in het "hoge Noorden" had ze dit nog niet meegemaakt. Al haar kampgenootjes kwamen uit het zuiden.

Ik hoop maar dat dochter dat vrije wat ze nu heeft gewoon vasthoudt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.