Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Jip

Jip

28-10-2012 om 10:38

Seks met scharrels.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kaaskopje

Waarom is het zo erg voor een jongen als alles mag behalve "het"? Er zijn toch meer manieren om te vrijen? Waar je dan ook nog niet per ongeluk zwanger van kan worden.

Maylise

Maylise

30-10-2012 om 01:07

Kaaskopje

Ik vind het prima als een meisje alles wil doen behalve 'het' Waarom niet? Mag ze helemaal zelf weten. Geheel persoonlijk vind ik het soms wel ietwat hypocriet maar ik kan me voorstellen hoe lastig het is om daar je weg in te vinden. Dat weet ik ook nog wel vanuit mijn jeugd. Uiteindelijk moet ze vooral een keuze maken die voor haar goed is.

Voor die jongen vind ik het niet zielig. Dan heeft hij inderdaad pech. Maar uiteraard heeft hij wel een keuze. Hij kan er ook voor kiezen om dan geen relatie aan te gaan met een meisje dat geen seks wil. Is ook mogelijk. Dat is een keuze die hij kan maken. Als een meisje niet 'all the way' wil maar daarmee wil wachten en nu alleen andere dingen wil doen dan is dat haar goed recht. Net zoals het zijn recht is om er dan voor te kiezen om niet met dat meisje samen te zijn als de seks zo belangrijk is.

Overigens zou dit ook andersom gelden (jongen die geen seks wil en meisje wel) maar die situatie komt in de praktijk wat minder vaak voor.

Ik snap niet zo goed

Wat ik niet helemaal snap is waarom je niet tot 'bevrediging' zou kunnen komen zonder all the way te gaan. Volgens mij hebben die 2 dingen echt helemaal niks met elkaar te maken. Of ik doe mijn hele leven al iets fout, soms ook weer niet altijd
groeten albana

One night stands....

Op zich denk ik dat je trouwens minder kwestbaar bent met one-night-stands als je ze maar voorzichtig uitzoekt. Ik voelde me altijd juist véél kwetsbaarder bij jongens waar ik écht wat voor voelde dan bij jongens waarbij het alleen maar 'spannend' was vanwege de sexuele aantrekkingskracht die je nu eenmaal stukken sneller hebt als je jong bent.
Maar sex om de sex lijkt me nou ook weer niet een soort praktisch iets dat je je dochter/zoon wil meegeven. Het is niet een soort maaltijd die je eens in de zoveel tijd wel moet eten omdat je lichaam erom vraagt en je het gewoon 'nodig' hebt om te overleven. Het is wel leuk, maar niet per se noodzakelijk. En er is zoveel meer en anders als het meer een ontdekkingsreis is omdat je écht wat voor elkaar voelt en van elkaar houd, verliefd bent of wat dan ook. Dat zou ik mijn kinderen graag meegeven...
En sex om de sex voor 1 nachtje en bij ons in huis zou ik gewoon niet leuk vinden omdat ik dan elke keer een andere wildvreemde hier aan zou treffen. Nou dank je. Dan gaan ze maar op kamers, kunnen ze doen en laten wat ze willen.
Ik vraag me ook af in hoeverre het een écht keus is als je amper een jaar sexueel actief bent.
groeten albana

Nog iets heel anders....

Vriendin van mij, waarvan de dochter in mijn dochters vriendengroepje zit trof tijdje terug opeens een jongen uit die groep aan bij hun in huis. Zelfde afspraken ong. als hier. Vaste relaties mogen blijven slapen, scharrels voor 1 nacht niet. Deze jongen is dus al langer met nog wat jongens 'bevriend' met deze meiden. Een gemengde groep dus. Vriendin vroeg opheldering hierover, dochter beweerde dat hij 'gewoon' was blijven slapen omdat hij er thuis niet meer inkon (sleutel vergeten)en de andere jongens al weg waren. Wel in háár 2 persoons-bed en niet in de logeerkamer net zoals de meiden wel eens blijven slapen.....
Er is dus volgens die dochter 'niks' gebeurd. Haar ouders geloven er niks van (op gevoel) maar 'weten' het ook niet.
Zowel die dochter alsook die jongen doen zeer geheimzinnig achteraf....niemand die het verder weet, de vrienden niet, de vriendinnen niet. Ja alleen beide ouderparen dus die dus door het wonen onder 1 dak het nodige meekregen. Of het dus een one-night-stand was of niet blijft dus onduidelijk.
Dat bracht hier thuis de discussie tussen man en mij behoorlijk op gang....ik weet niet wat ik daarvan zou vinden hoor. Er blijven hier ook wel eens meiden onverwachts slapen en is dat wel helemaal eerlijk dat je jongens dan in ons geval, dat je dáár dan anders over denkt en voelt? Of zeg je dat ze die dan maar als dat zou voorkomen op de bank of logeerkamer onderbrengt? En waarom wel meiden die opeens in huis rondlopen en geen jongens? Is die privacy dan niet belangrijk?
Wij zijn er nog niet helemaal uit. Volgens mij weten we het pas mocht het ooit voorkomen
groeten albana

koentje

koentje

30-10-2012 om 09:40

Tja...

ieder zijn meug maar 'gewoon' blijven slapen en dan bij iemand in bed vind ik toch nete ffe te ver gaan gevoelsmatig. Of het eerlijk is om daar anders over te denken als het meisje/meisje betreft.... tja.
Moet alles eerlijk zijn?
Luister gewoon naar je gevoel.

Wel of niet eerlijk

Nee niet alles hoeft eerlijk te zijn. Maar mijn gevoel zegt me dat ik zo'n jongen die ik al jaren ken en vaak zie véél minder een inbreuk om mijn privacy zou vinden dan een 'nieuwe liefde' of een one-night-stand. Bij een 'nieuwe liefde' of one-night-stand(ik denk dat dat niet uitmaakt) voel ik me ongemakkelijker, opgelaten een beetje alsof ik niet helemaal mezelf kan zijn en een beetje beter/anders zou moeten voordoen dan ik werkelijk ben. Dat wordt pas beter als ik die heb leren kennen....en 'm wat vaker zie. En 's morgens ben ik nou eenmaal niet op m'n best en daartoe écht in staat. Zo'n al bekende jongen voelt heel anders, die ken je al, is al vertrouwd, hij kent jouw, is gemakkelijker. Zoals die meiden dat ook zijn, die dan opeens onverwachts uit bed rollen.
Wat dat privacy betreft zou het gevoelsmatig heel veel verschil maken. Dat argument valt dus weg.
Blijft lastig...........
groeten albana

Marieke

Marieke

30-10-2012 om 14:42

Fay en coby

Onder bevolkingsgroepen waarin veel belang aan het maagdenvlies wordt gehecht, beginnen jonge meiden vaak met anale sex; voor mij toch echt sex-voor-gevorderden. En wordt vast niet gelogeerd.
Je wilt gewoon graag dat je grotere kind een gezond en plezierig sexleven ontwikkelt op een moment waarop hij/zij daar zelf aan toe is. Het is meteen ook iets dat maar moeilijk te beïnvloeden is, ook niet met verbieden en beperken van vrijheid.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-10-2012 om 16:51

Fay en maylise

Zolang beide partijen tevreden zijn met die andere manieren is dat prima natuurlijk.
Voor de indruk ontstaat dat ik min of meer voor gedwongen seks ben... dat is natuurlijk niet zo. Iedereen heeft het recht om 'nee' te zeggen.
Maylise zegt dat ze het niet raar maar wel hypocriet vindt als een meisje tot 'het' gaat en dan 'ja, verder ga ik niet hoor' zegt. Oké, dan zijn we het op zich eens. Ik vind dat ontzettend hypocriet. Als ik een dochter had die geen seks voor het huwelijk mag vanwege een geloofsovertuiging, dan zou ik hier toch een gesprek over wagen geloof ik. Een jongen opwarmen en dan vervolgens zeggen dat hij het verder maar moet bekijken, is niet aardig. Niet doen dus. Respect voor elkaars keuzes en elkaars lichaam moet wel naar twee kanten gaan.

Maylise

Maylise

30-10-2012 om 18:32

Kaaskopje

Ik vind het soms wat hypocriet tegenover God omdat ik geloof dat seksualiteit bewaren tot het huwelijk meer inhoudt dan alleen technisch gesproken maagd blijven. Dat is wel heel erg alleen naar de letter der wet kijken zonder te kijken naar de geest van de wet. Maar uiteindelijk is dat een persoonlijke keuze en ook maar hoe ik het persoonlijk zie.
Als een meisje vindt dat ze wel alles kan doen behalve echt seks hebben en dat dit nog steeds ok is voor haar geweten/geloof dan moet ze het op die manier doen. Ik zie het anders maar dat ben ik maar, veel meisjes denken er anders over.
Wat die jongen er van vindt interesseert me niet zoveel. Die heeft het maar te accepteren en anders zijn er genoeg meisjes te vinden die wel seks willen. Weet je ook meteen hoe speciaal je bent voor hem.

Ik ben er trouwens wel voorstander van dit van te voren te zeggen en niet op het moment zelf; dat voorkomt misverstanden.

Die jongen is er zelf natuurlijk ook gewoon bij. Als hij het te ver vindt gaan of zich ongemakkelijk er bij voelt kan hij ook gewoon zeggen dat hij liever niks doet als hij geen echte seks kan hebben. Maar uit de verhalen en eigen ervaring heb ik het idee dat jongens over het algemeen zoveel nemen als ze krijgen aangeboden. Uitzonderingen daargelaten (ik ken ook wel een paar jongens die willen wachten tot het huwelijk maar het zijn er wel veel minder)

Marieke

Anale sex was niet wat ik in gedachten had. Ik geloof er overigens niets van dat jonge meisjes daarmee beginnen.
Ik zie niet in waarom ik in mijn eigen huis het laten slapen van verkeringen (op jonge leeftijd) en scharrels (op elke leeftijd) niet zou mogen verbieden. Bepaalde grenzen stellen zolang je kind onder jouw dak slaapt lijkt mij vrij normaal. Zeker als het om 17-jarigen gaat. Ik ben geen hippie .

Kaaskopje

Kaaskopje

30-10-2012 om 23:48

Cobi

Tja, als je het een prettig idee vindt dat je dochter wel mondwerk mag doen, maar zelf niet het hele pakket mag beleven, dan is dat niet sneu voor de jongen.
Krin zei het prima: als je jezelf in zo'n situatie brengt is dat de kat op het spek binden.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-10-2012 om 00:11

Maylise

Ik denk dat we het al met al eigenlijk best met elkaar eens zijn Met het verschil dat ik van mening ben dat je niet met seks hoeft te wachten tot het huwelijk. Zelfs op de biblebelt gingen ze daar vroeger al creatief mee om met het zogenaamde nachtvrijen.

Snuggle's

Snuggle's

31-10-2012 om 01:07

Kaaskopje

Maar heb jij het niet over iets anders? Wat is 'het' voor jou? Het lijkt of 'het' voor jou een orgasme is. Maar volgens mij hebben maylisse en anderen het over gemeenschap. Als een vrijpartij eindigt met een orgasme door hand of mond maar zonder gemeenschap is dat toch niet hypocriet? lijkt mij juist goed om daarmee te beginnen, leer je elkaar volgens mij veel beter door kennen. Seks is toch niet alleen maar geslachtsgemeenschap? ( Poe wat een nette woorden gebruik ik haha)

Ik zou logerende scharrels net als de meeste sowieso al niet toestaan omdat ik geen zin heb ik elke keer een andere loge. En verder geloof ik heel hypocriet dat ik voor mijn kinderen andere normen en waarden heb dan voor mezelf. Ik ben helemaal niet tegen scharrels of friends with benefits, maar voor m'n kleine meisje...brrr. Wat mij betreft wacht ze tot ze een jaar of 35 is . Maar ze is nu 10, dus hopelijk voor haar groei ik er in mee.
Nog hypocrieter heb ik er met mijn zoon van 16 veel minder moeite mee. Dat had ik niet verwacht van mezelf. Maar ook hij hoeft geen scharrels mee te nemen.

Kaaskopje

Een jongen heeft toch ook handen en een mond? Wat bedoel je precies met het hele pakket?

Scharrels meenemen en hypocriet

Maar hoe moet je als beginneling in hemelsnaam 'weten' tot hoever je wil gaan?? Dat weét je toch pas werkelijk als je ermee bezig bent? Misschien stel je je het wel heel anders voor, voelt het toch niet goed...bevalt het helemaal niet. Ik weet dat ooit mijn hartsvriendin hopeloos verliefd was op een jongen en ervan droomde werkelijk waar om ontmaagd te worden door hem, maar toen het moment daar was en er ook mogelijkheden toe waren en ze zelfs al een stukje op weg waren werd ze onpasselijk van zijn geur. Niet dat ie stonk, welnee dat was een hele leuke schone jongen...Maar op de een of andere manier en dat ze toen compleet blokeerde en hem nogal bruuks het huis uit heeft gezet en erna mij in tranen heeft gebeld, alweer spijt van haar onbezonnen actie en toch ook weer niet want ze werd er écht niet goed van. Tja, waarschijnlijk was het nog te vroeg, was ze te gespannen of weet ik wat. Onlangs waren ze trouwens 25 jaar getrouwd dus het is allemaal goed gekomen, alleen een paar jaar later Op het feestje ter ere van dit jubileum heb ik natuurlijk wel even aangetipt dat hun eerste avondje alleen niet zo geweldig verliep en o,zielig de bruidegom toen pardoes buiten stond.
Zoiets kun je toch niet altijd weten???
Misschien ben je er wel van overtuigd dat je maagd wil blijven tot het huwelijk om welke reden dan ook en denk je daar héél anders over als je eenmaal bezig bent.
En ja ik denk ook dat kaaskopje iets heel anders bedoeld met dat hypocriet dan jullie
Over jongens die scharrelen....Dat is dan wel oke, die mogen wel een scharrel meenemen zoals sommigen aangeven. Maar bij een scharrel blijven slapen onverwachts? Zodat dié ouders er mee opgescheept zitten hoe denken ouders van jongens dáár over?
Want dat vraag ik me wel eens af....heel veel ouders van meisjes vinden scharrels meenemen niet oke, maar wat als ze sms-en dat de bus niet rijd en ze bij die en die vriendin slapen? Dat is ook oncontroleerbaar. Het is een stuk makkelijker als jongensouders daar ook hun bedenkingen bij hebben.
groeten albana

Mea Proefrok

Mea Proefrok

31-10-2012 om 13:12

Kaaskopje

Jongens hebben ook een mond.

Gut

ik ken die term nachtvrijen niet. Kan me er na het verhaal van cobi wel iets bij voorstellen, maar wat wordt er nou eigenlijk mee bedoeld?

Kaaskopje

Kaaskopje

31-10-2012 om 18:58

Cobi

Ja dat weet ik. Dat was niet de kat o
op het spek het binden maar in het donker knijpen. Jannechien deed meer aan nachtproat'n denk ik

Kaaskopje

Kaaskopje

01-11-2012 om 00:40

lijk niet goed over te kunnen brengen hoe ik erin sta. Dat kan gebeuren, dat gebeurt zelfs wel vaker.
Snuggles: "het" is wat mij betreft neuken. Ik vind het een naar woord, waardoor ik het liever omzeil dan dat ik opschrijf of uitspreek. Natuurlijk heeft een meisje het recht om zich terug te trekken uit een vrijpartij, maar als een meisje álles met zich laat doen en ook álles met een jongen wil doen, behalve dus neuken, omdat dat net een stap te ver gaat, dan snap ik dat niet zo goed.
Mea: ik heb al zo'n 32 jaar ervaring met seks, maar jij vertelt me nu echt iets nieuws))

Maar kaaskopje

Waarom moet je 'het' doen om bevredigd te zijn/worden?
Dat snap ik niet? Volgens mij kan je ook zéér tevreden zijn achteraf terwijl je 'het' helemaal niet gedaan hebt en alleen allerlei andere dingen die ook leuk zijn? Hecht je daaraan meer waarde of is dat het ultieme genot? En zonder 'het' dus niet? Ik snap 'm ook niet helemaal...Of wij doen al járen iets helemaal fout zo nu en dan?

Ik begrijp ook niet hoe je zoiets van tevoren zou moeten weten...Je mening kan toch zomaar veranderen terwijl je bezig bent? En waarom voor een jongen is het hypocriet? En als een jongen 'het' niet wil en al de rest wel? Is het dan ook hypocriet naar dat meisje toe?
Volgens mij is het waar er 2 vrijen hebben er 2 inspraak en die gevoelens daaromheen kunnen naarmate je verder ermee komt en ermee bezig bent zomaar opeens veranderen....en dan zeg je dat hardop. Ongeacht van welk geslacht je bent. En om welke reden dat is. En dat kan ook juist andersom werken, dat je door het vertrouwen dat je in elkaar hebt opeens 'het' wél wil doen, terwijl je van tevoren daar heel anders over dacht.
groeten albana

krin

krin

01-11-2012 om 09:19

'het' doen

Ik bedenk me op deze grauwe morgen dat elkaar op andere wijze bevredigen bevredigender (en haalbaarder) is voor een stel dat al neukt (sorry Kaaskopje), dan voor een stel dat het nog nooit gedaan heeft. Vagelijk kan ik me wel een brandende nieuwsgierigheid herinneren naar hoe dat nou voelde, ook (of zeker) toen ik al diverse andere handelingen had verricht en ervaren. (Het "oh, is that it?" achteraf staat me nog wel helder voor de geest
Volgens mij zegt Kk ook niet dat je (m/v) niet gaandeweg mag zeggen dat je wilt stoppen, natuurlijk mag dat. Maar van tevoren melden is wel eerlijker, en handiger.

Vantevoren?

Ja maar juist dat van tevoren snap ik niet. Dat wéét je toch ook heel vaak niet? Tot 'hoever' je wil gaan? Misschien wil je omdat het zo leuk is wel veel verder gaan dan je van plan was? Of misschien valt het juist tegen en wil je stoppen?
Stoppen is stoppen volgens mij. Dat hoort bij volwassen genoeg zijn voor dat vrijen. En ja dat kan tegenvallen, dat snap ik....maar dat incasseren hoort ook bij volwassen genoeg zijn. Juist druk op elkaar uitoefenen om te doen waar en ander geen zin in heeft of niet wil lijkt me niet bijdragen aan het succesvol worden van 'het'.
groeten albana

Kaaskopje

Kaaskopje

01-11-2012 om 13:34

Albana

Natuurlijk is 'het' niet verplicht om bevredigende seks te hebben. Vertel mij wat Maar ik zie niet goed, wat er nog zo maagdelijk is aan een meisje of jongen als ze alles al gedaan heeft behalve 'het'. Of waarom je dat stukje zou willen bewaren voor de enige echte. En het argument dat 'het' niet doen ook praktisch is in de zin van dat je er niet zwanger van kunt raken, of geen soa's kunt oplopen vind ik ook nogal mager. Maar goed, we kunnen er nog dagen over verder gaan, er zijn duidelijk verschillen van opvatting en dat vindt iedereen acceptabel toch?
Ik maak overigens geen onderscheid tussen een jongen en een meisje.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-11-2012 om 13:39

Krin

Helemaal eens.

Oooo kaaskopje?

En wanneer verlies je dan je 'maagdelijkheid'? Bij het zoenen, of zodra je verder gaat dan je ouders zeggen? Of zodra je een piemel hebt aangeraakt?
Maagdelijkheid is zo'n vlies binnenin je toch? En dat gáát nu eenmaal stuk als je de eerste keer 'het' doet. Of soms al eerder, door tampongebruik, paardrijden of omdat je een keer hard op je kont valt.
Niks meer en minder. Het gaat om dat vlies. Niet om de rest.
groeten albana

Kaaskopje

Kaaskopje

01-11-2012 om 15:43

Albana

Ik zou mijn licht eens opsteken over de waarde van het maagdenvlies en het onterechte belang wat aan een compleet maagdenvlies gehecht wordt zo her en der op de wereld en in Nederland. Dat vlies, wat geen vlies is maar een soort gezellig ruchje, zorgt onterecht voor een hoop narigheid. Dus ook voor meisjes die zich echt braaf aan de regels hebben gehouden. Sommige meisjes hebben niet eens een maagdenvlies. Bewijs dan maar eens dat je nog maagd bent.
Als je seks hebt met je mond, elkaars handen, tong, dildo's etc., dan ben je naar mijn gevoel misschien wel naar de letter maagd, maar in de praktijk.. mwah.

Jeetje kaaskopje

"Dildo's etc". We hadden het hier over 17-jarigen hoor. Maagd of niet vind ik niet zo interessant. Het gaat er mij meer om dat een 17-jarige met scharrels ook gewoon een beetje kan vrijen zonder meteen ver te gaan. Bouw het een beetje op.
En ik vind eerlijk gezegd de kans dat je zwanger kunt raken of een geslachtsziekte kunt krijgen wel belangrijk om over na te denken. Orale seks is in die optiek ook niet zo'n aanrader.

Tineke

Tineke

02-11-2012 om 07:39

Verkeerde rubriek

Is er eindelijk eens een heusche discussie over seks, staat ie niet in de daarvoor bestemde rubriek. Zo wordt het daar nooit wat.

Rubriek...

Ja dat dacht ik eigenlijk ook al kaatje
Maar kaaskopje dat begreep ik heus ook wel. Dat van die culturen die dat belangrijk vinden. Nou en? Als die 2 die elkaar ontdekken daar waarde aan hechten. Láát ze toch...Waarom is dat hypocriet? Dat zou alleen van toepassing zijn als die jongen niet een achtergrond heeft met zo'n cultuur. En als dat niet zo is, is hij heus niet achterlijk en kan hij zich ook een beetje verdiepen in de cultuur van háár. Dat hoort ook bij elkaar ontdekken.
Wat ik ervan vind (van dat idee) doet er toch totaal niet toe? Ik heb er toch geen 'last' van ofzo? Dat moeten ze toch helemaal zelf weten? En de waarde die eraan gehecht wordt..........ik vind het ook belachelijk om waarde te hechten aan de cristelijke beginselen die sommigen praktizeren. Tenminste voor óns of voor mijn pubers. Maar daarom mogen anderen dat best anders beleven. Ik hecht ook geen enkele 'waarde' aan elke zondagochtend in de kerk zitten. Dat vind ik ook hypocriet, want ik denk dat hoe je je leven leeft veel belangrijker is. Wat doet dat kerkbezoek er dan toe?
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.