Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Jip

Jip

28-10-2012 om 10:38

Seks met scharrels.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

02-11-2012 om 12:15

Kaaskopje

Ik snap nog steeds niet goed waarom het zielig is voor die jongen als het meisje als maagd het huwelijk in wil gaan maar tegelijk ook een beetje wil experimenteren.
Kijk, ik persoonlijk vind dat maagdelijkheid inderdaad meer is dan alleen het maagdenvlies en dat als je als maagd wil trouwen het beter is om van te voren helemaal niks te doen. Dat is echter mijn persoonlijke opvatting. Ik weet echter dat vele meisjes daar heel anders over denken en experimenteren wel ok vinden maar echte seks niet. Het is ieders goed recht om daar hun eigen weg in te vinden. Ik zie gewoon niet in waarom dat zielig zou zijn voor die jongen (mocht hij wel seks willen)

Wat ik zo hoor in mijn omgeving en wat ik staaf met mijn eigen ervaringen van vroeger is dat jongens inderdaad vaker verder willen gaan en daar ook makkelijker in zijn. Tegelijk zijn veel jongens enorm hypocriet want ze willen zelf wel seks maar ze willen vaak dan weer niet trouwen met een meisje met te veel ervaring. Ook als ze best met een niet maagd willen trouwen dan willen ze vaak alsnog geen meisje wat een hele stoet aan vriendjes al achter de rug heeft. Tegelijk hebben ze geen moeite met hun eigen seksuele verleden. Logisch dus dat meisjes vaker terughoudener zijn.

Ik snap dus wat dat betreft ook heel goed dat een meisje wel wil experimenteren maar nog geen echte seks wil hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-11-2012 om 17:27

Fayw, albana en maylise

Fay, natuurlijk is het goed om na te denken over verstandige veilige seks. Maar ik vraag me af of je van net beginnende jongeren zoveel beheersing kunt verwachten dat ze er rustig over na kunnen denken en verstandig afhaken op een bepaald moment. En wat is té ver? Daar zijn de meningen blijkbaar over verdeeld.
Albana, je hebt gelijk dat onze meningen er eigenlijk niet toe doen. Maar het is soms toch interessant om meningen uit te wisselen?
Maylise, 'zielig' is misschien te sterk aangeduid, maar meisjes moeten wel beseffen wat ze met een jongen doen en meisjes die nog niet zoveel ervaring hebben schatten dat mogelijk toch wel eens verkeerd in.
Ik was zo'n meisje met meer ervaring dan mijn man had. Het maakte hem niets uit. Het was gebeurd, de toekomst was met hem. En zo hoort het vind ik. Om eerlijk te zijn vind ik het een vrij ouderwets uitgangspunt om van een meisje meer terughoudendheid te verwachten dan van een jongen. Ik vind het echt erg dat jongens er een stoer imago mee denken te krijgen en een meisje erop wordt aangekeken. Bovendien: ook al is een meisje terughoudend, hoe weten anderen of zo'n meisje niet tot het uiterste is gegaan? Terughoudend of niet, in beide gevallen moet je er discreet mee omgaan. Dat is vind ik iets anders.
Maar goed, ik lijk andere opvattingen hierover te hebben. Erover doorgaan wordt een herhaling van zetten vrees ik

Nou kaaskopje

Ooit was ik zelf een beginnende jongere en ik had toch echt mijn grenzen. En nee, die nam ik niet voorafgaand aan een vrijpartij door met betreffende jongen .
Op zich ben ik voor vrijheid blijheid hoor. Maar een 17-jarige die alleen maar zoenen "voor kleuters" vindt en daarom met scharrels all-the-way gaat, dat vind ik gewoon jammer.

Meningen en zielig

Buiten dat onze mening er niet toe doet vindt ik sexbeleving iets zó persoonlijks dat je daar als buitenstaander geen mening over kúnt hebben. Jij kunt niet kijken in iemands hart, hoofd, gevoel en dan hebben we het over de relatie onderling al helemaal niet eens en de geloofsbeleving ook al niet.
Dat zijn zulke persóonlijke dingen die van zoveel factoren afhangen dat je daar volgens mij geen 'veroordelende' uitspraken over kunt doen.
De enige uizondering daarbij die ik dan kan bedenken is dat het een ongelijkwaardige relatie is, iemand is gedwongen, minderjarige, willoos of wat dan ook.
Dat er dus sprake is van een machtspositie van de een of de ander.
Een jongen in ned. ongeacht zijn geloofsbeleving is bepaald geen 'willoos' slachtoffer die zijn lusten niet zou kunnen bedwingen omdat hij wordt 'verleid' of tot wanhoop gedreven.
En een meisje ook niet.
Als het goed is tenminste....
Ja ik vind dat je kan verwachten dat een jongen of een meisje zich als ze dat zélf willen en eraan beginnen zich moet kunnen beheersen. Zo niet en die gáát te ver,dat wordt de ander dat gedwongen slachtoffer en dat is nooit, nooit goed te praten. Gewoon helemaal nooit.
Dat is voor mij net zoiets als dat op een feestje waar ik me mooi voor heb aangekleed op een warme dag een wildvreemde mij op plekken 'per ongeluk' aanraakt waar ik niet van gediend ben. Ben ik dan hypocriet dat ik me mooi heb aangekleed en misschien nog wel met stukjes 'bloot' ook omdat het warm is? Of had ik met meer ervaring toch 'moeten weten' dat die wildvreemde moeite zou kunnen krijgen met zijn beheersing om mij aan te raken? Voor je het weet lopen wij allemaal ook in een jilbab rond omdat anders de heren moeite hebben zich te 'beheersen'.
Misschien ben ik zo duidelijker in wat ik bedoel te zeggen?
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

03-11-2012 om 16:35

Precies albana

Zolang het meisje wat haar grenzen bewaakt nog gezien wordt als gemeen en hypocriet omdat ze dan die arme jongen zo ver opvrijt dat hij zich niet meer kan beheersen, is de emancipatie nog niet rond. Kom op zeg. Je houdt je maar in hoor.

Tirza

Seks...

onze houding:
1. onder 16 is het illegaal, dus mag je nog niet... en dat werkt bij onze kids. (nee, ik ben niet heel dom, het werkt niet bij alle kids)
2. je hoeft niet meteen de hele weg te gaan, je kunt ook eerst zoenen, knuffelen, voelen etcetera...
3. beschouw seks, zeker als je jong bent, als iets speciaals wat je deelt met een ander persoon - die moet dat dan wel waar dzijn! je geeft tenslotte iets weg van je zelf....
en belangrijkste: we blijven praten!!!
o ja... en condooms natuurlijk... zijn altijd op voorraad hier, voor boys en girls!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.