Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Sterfgeval in familie tijdens laatste toetsweek (PTA)


Mischien lees ik er overheen, maar is de overgangsvergadering al geweest? Zo ja, wat was de uitslag?

Is het echt heel erg als ze niet overgaat? Het klinkt alsof ze nogal wat voor de kiezen gehad heeft. School is belangrijk, maar het leven gaat ondertussen ook gewoon zijn gang en later kijkt niemand meer naar hoe lang je over een diploma gedaan hebt. Misschien is het jaar overdoen en in tussentijd wat steviger op de benen kunnen gaan staan niet eens zo slecht. Een vervolgopleiding is ook geen vakantie tenslotte en soms mag het best even een tandje lager.

AnnaPollewop schreef op 22-06-2023 om 13:18:

Is het echt heel erg als ze niet overgaat? Het klinkt alsof ze nogal wat voor de kiezen gehad heeft. School is belangrijk, maar het leven gaat ondertussen ook gewoon zijn gang en later kijkt niemand meer naar hoe lang je over een diploma gedaan hebt. Misschien is het jaar overdoen en in tussentijd wat steviger op de benen kunnen gaan staan niet eens zo slecht. Een vervolgopleiding is ook geen vakantie tenslotte en soms mag het best even een tandje lager.

Op zich is een keer blijven zitten geen ramp, maar in het geval van dit meisje lijkt het me weinig helpend. Er waren een tijdje problemen en toen was school even lastig, maar aangezien het nu lekker gaat en de goede kant op, zie ik de meerwaarde van doubleren niet zo. Het is kantje boord door de mindere start vanwege de omstandigheden destijds, maar er is geen reden om aan te nemen dat dit volgend jaar weer zo gaat zijn. Als het al het hele jaar kantje boord is qua cijfers is het een ander verhaal.

Anoniemst

Anoniemst

22-06-2023 om 17:23 Topicstarter

De leerlingbespreking is inmiddels geweest en ze is over. Fijn om dat even los te kunnen laten en nu even rust nemen en alle gebeurtenissen van afgelopen 2 weken even laten landen. Bedankt voor jullie steun.

Wat fijn, gefeliciteerd! Nu op naar 5 havo en hopelijk volgend jaar een mooi diploma.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.