Ingewikkeldesituatie
16-05-2026 om 13:29
Stiefzus als stiefmoeder
Ik heb een tijdje een funrelatie gehad met een veel jongere gozer, een vriend van mijn dochter.
Een typische relatie die heel leuk en gezellig was(die jongen was veel ouder dan zijn werkelijke leeftijd) maar waarvan je weet dat er weinig toekomst in zit.
Op mijn verzoek hebben we 3 kinderen gekregen, die ik alleen opvoed zoals afgesproken, tijdens mijn zwangerschappen hebben we afgesproken elkaar sexuele vrijheid te gunnen, echter was mij niet bekend dat hij de hele contacten onderhield met mijn dochters.
Inmiddels heeft hij al een jaar of 5 een relatie met mijn oudste dochter, ze schelen iets meer dan twee weken dus qua leeftijd zit dat wel snor, hij is goed voor haar en zorgt goed voor hun kind.
Het probleem is dat onze dochter het heel gek vind om haar halfzus als stiefmoeder te hebben, de eerste jaren was er niks aan de hand maar sinds dat hun zijn gaan samenwonen en onze dochter actief contact zoekt met haar vader is het homeless, de zussen kunnen elkaar niet meer lucht of zien en samen in de kamer kan ook niet.
Wat is de oplossing?
Dweedledee
19-05-2026 om 22:41
Anoniemvoornu schreef op 19-05-2026 om 21:12:
[..]
Nee hoor vind spreken van een lagere bevolking gewoon om te kotsen. Wat voor werk je ook doet. Met je high horse bulshit
Kun jij allemaal vinden. Maar dat betekent niet dat ze niet bestaan. Dat jij dat niet leuk vindt met je blijkbaar nogal lange teentjes, is weer een heel ander verhaal.
Dweedledee
19-05-2026 om 22:41
SuzyQFive schreef op 19-05-2026 om 22:06:
Ik geloof niet zoveel van deze post eigenlijk.
Niet omdat het niet waar kan zijn, dit soort constructies komen wel eens voor, maar meer om het taalgebruik.
Iemand van ruim in de veertig gebruikt deze woorden niet. Mijn leerlingen gebruiken dit soort woorden.
Ook dat het telkens toch net een beetje anders is maakt dat ik hieraan twijfel.
Laten we het hopen Suzy
Anoniemvoornu
20-05-2026 om 11:16
Dweedledee schreef op 19-05-2026 om 22:41:
[..]
Kun jij allemaal vinden. Maar dat betekent niet dat ze niet bestaan. Dat jij dat niet leuk vindt met je blijkbaar nogal lange teentjes, is weer een heel ander verhaal.
Niks geen lange tenen. er bestaat niet iets als lagere bevolking. Iedereen hoort gelijk ts zijn. Je bent niet minder als een ander als je je kind Chanel noemt.
Dweedledee
20-05-2026 om 12:02
Anoniemvoornu schreef op 20-05-2026 om 11:16:
[..]
Niks geen lange tenen. er bestaat niet iets als lagere bevolking. Iedereen hoort gelijk ts zijn. Je bent niet minder als een ander als je je kind Chanel noemt.
Dat staat ook werkelijk nergens en dat vindt ook niemand. Misschien moet je je tere zieltje even ergens parkeren, want dit gaat echt nergens over.
Kimdekim
20-05-2026 om 13:29
Anoniemvoornu schreef op 20-05-2026 om 11:16:
[..]
Er bestaan uiteraard wel een lagere sociaal economische status. Dat wil niet zeggen dat ze als mensen minder waard zijn maar wel vaker tegen bepaalde sociale en financiële moeilijkheden aanlopen. In mijn ervaring zijn dat nou eenmaal vaker mensen die hun kinderen Chanel noemen dan mensen die hun kinderen Lodewijk noemen.
Anoniemvoornu
20-05-2026 om 16:09
Kimdekim schreef op 20-05-2026 om 13:29:
[..]
Er bestaan uiteraard wel een lagere sociaal economische status. Dat wil niet zeggen dat ze als mensen minder waard zijn maar wel vaker tegen bepaalde sociale en financiële moeilijkheden aanlopen. In mijn ervaring zijn dat nou eenmaal vaker mensen die hun kinderen Chanel noemen dan mensen die hun kinderen Lodewijk noemen.
Nergens gaat het over lagere sociaal economische status. Ze schreef lagere klasse en daar val ik over en die namenlijst voor die zogenaamd lagere klasse vind ik al helemaal ver gaan
Dweedledee
20-05-2026 om 16:12
Anoniemvoornu schreef op 20-05-2026 om 16:09:
[..]
Nergens gaat het over lagere sociaal economische status. Ze schreef lagere klasse en daar val ik over en die namenlijst voor die zogenaamd lagere klasse vind ik al helemaal ver gaan
Snap jij nou serieus niet dat dat hetzelfde is?
Anoniemvoornu
20-05-2026 om 16:21
Dweedledee schreef op 20-05-2026 om 16:12:
[..]
Snap jij nou serieus niet dat dat hetzelfde is?![]()
0 wat grappig mensen die het economisch minder goed hebben een lagere klas noemen. Goh wat een leuk mens ben je.
Dweedledee
20-05-2026 om 16:28
Anoniemvoornu schreef op 20-05-2026 om 16:21:
[..]
0 wat grappig mensen die het economisch minder goed hebben een lagere klas noemen. Goh wat een leuk mens ben je.
Dat iemand zo lekker hoog van de toren loopt te blazen, terwijl ze blijkbaar geen idee heeft waarover ze het heeft. Dát is grappig
De ongefundeerde conclusies die je over mij trekt, laat ik verder bij jou.
Duizendpoot
20-05-2026 om 17:33
Ingewikkeldesituatie schreef op 16-05-2026 om 15:53:
Die kinderen is zijn schuld niet, hij heeft meteen aangegeven dat hij op dat moment geen kinderen wilde, ik zie het meer als een donatie waar hij me mee heeft geholpen.
Dat hij nu een kind heeft met zijn huidige vriendin lijkt me volstrekt logisch en gaat heel goed.
Mijn oudste dochter en hij kennen elkaar al vanaf de wieg, ouders waren bevriend, samen op school gezeten, nooit is dat ook maar iets meer geweest dan vriendschap. Mijn dochter had toentertijd ook een serieuze relatie waarvan iedereen dacht dat is hem(wij ook, het was geen puberale liefde) en hij was totaal niet geïnteresseerd in meisjes van zijn leeftijd en zij nog minder in hem.
Mijn oudste dochter behandeld haar halfzus afhankelijk van de situatie als ze bij hun thuis is dan is het meer stiefmoeder dan halfzus.
Dus om het nog gecompliceerder te maken heeft hij nu een kind samen met jouw oudste dochter? Je jongste dochter heeft dus een stiefzus (jouw oudste dochter) die met haar vader een relatie heeft en een jongere stiefbroer/zus die tegelijk haar neef/nicht is. Geen wonder dat je jongste dochter hier moeite mee heeft. Ik zou knettergek worden van zo'n familie constructie, als dit alles waar is.
Stimpie
21-05-2026 om 00:28
Duizendpoot schreef op 20-05-2026 om 17:33:
[..]
Dus om het nog gecompliceerder te maken heeft hij nu een kind samen met jouw oudste dochter? Je jongste dochter heeft dus een stiefzus (jouw oudste dochter) die met haar vader een relatie heeft en een jongere stiefbroer/zus die tegelijk haar neef/nicht is. Geen wonder dat je jongste dochter hier moeite mee heeft. Ik zou knettergek worden van zo'n familie constructie, als dit alles waar is.
Ah, gadver! Zo klinkt de situatie nog veel slechter dan het al was! Maar volgens mij is het haar halfzus. Ze hebben dezelfde moeder.
FruitMoeder
22-05-2026 om 10:10
Wat ik niet snap is dat jouw dochter het niet vies vindt dat ze met dezelfde man seks heeft als haar moeder. En als ze zwanger wordt, worden jouw kleinkinderen ook gelijk de half/broer en zus van jouw jongere kinderen. Iets wat jouw dochter ook is.
Miepjecody
22-05-2026 om 12:48
Kimdekim schreef op 20-05-2026 om 13:29:
[..]
Dat klopt ook gewoon
Kimdekim
22-05-2026 om 13:41
FruitMoeder schreef op 22-05-2026 om 10:10:
Wat ik niet snap is dat jouw dochter het niet vies vindt dat ze met dezelfde man seks heeft als haar moeder. En als ze zwanger wordt, worden jouw kleinkinderen ook gelijk de half/broer en zus van jouw jongere kinderen. Iets wat jouw dochter ook is.
Er is al een kind, die dus tante en zus moet zeggen tegen de dochter van to.
Anoniemvoornu
22-05-2026 om 17:23
Dweedledee schreef op 20-05-2026 om 16:28:
[..]
Dat iemand zo lekker hoog van de toren loopt te blazen, terwijl ze blijkbaar geen idee heeft waarover ze het heeft. Dát is grappigDe ongefundeerde conclusies die je over mij trekt, laat ik verder bij jou.
Te grappig als je naam inclusief achtergond te boek staat als lagere klasse.. ja ik kom uit een arm gezin. Het lagere klasse noemen is gewoon niet ok. Gelukkig begrijpen de meeste mensen dat. Het is geen correcte term van omschrijven imo. dan maar lange tenen en uitgelachen worden