Ingewikkeldesituatie
16-05-2026 om 13:29
Stiefzus als stiefmoeder
Ik heb een tijdje een funrelatie gehad met een veel jongere gozer, een vriend van mijn dochter.
Een typische relatie die heel leuk en gezellig was(die jongen was veel ouder dan zijn werkelijke leeftijd) maar waarvan je weet dat er weinig toekomst in zit.
Op mijn verzoek hebben we 3 kinderen gekregen, die ik alleen opvoed zoals afgesproken, tijdens mijn zwangerschappen hebben we afgesproken elkaar sexuele vrijheid te gunnen, echter was mij niet bekend dat hij de hele contacten onderhield met mijn dochters.
Inmiddels heeft hij al een jaar of 5 een relatie met mijn oudste dochter, ze schelen iets meer dan twee weken dus qua leeftijd zit dat wel snor, hij is goed voor haar en zorgt goed voor hun kind.
Het probleem is dat onze dochter het heel gek vind om haar halfzus als stiefmoeder te hebben, de eerste jaren was er niks aan de hand maar sinds dat hun zijn gaan samenwonen en onze dochter actief contact zoekt met haar vader is het homeless, de zussen kunnen elkaar niet meer lucht of zien en samen in de kamer kan ook niet.
Wat is de oplossing?
TineWinkel
24-05-2026 om 19:04
Aviendha schreef op 24-05-2026 om 18:28:
[..]
Dit geloof ik ook wel. Mijn ouders vallen onder het segment laag inkomen (en ik heb een voornaam in de categorie Priscilla. Ook weer geen Chanel) en ik kreeg dus uitwonend stufi met aanvullende beurs. Daarnaast werkte ik wel een uurtje of 20 want ik ben gezegend met hele goede hersentjes en kon het makkelijk redden allemaal. Mijn huisgenoot haar vader had op papier een betere baan en zij kreeg die aanvullende beurs niet en dat merkte je echt wel.
Mijn pa had ook een op papier betere baan. En 3 kinderen tegelijkertijd op studie. Dus geen aanvullende beurs voor de kinderen. Ouders hebben wel wat bijgedragen, maar die jaren waren geen vetpot, voor mn ouders en de kinderen.
Dweedledee
24-05-2026 om 19:10
Aviendha schreef op 24-05-2026 om 18:28:
[..]
Dit geloof ik ook wel. Mijn ouders vallen onder het segment laag inkomen (en ik heb een voornaam in de categorie Priscilla. Ook weer geen Chanel) en ik kreeg dus uitwonend stufi met aanvullende beurs. Daarnaast werkte ik wel een uurtje of 20 want ik ben gezegend met hele goede hersentjes en kon het makkelijk redden allemaal. Mijn huisgenoot haar vader had op papier een betere baan en zij kreeg die aanvullende beurs niet en dat merkte je echt wel.
Dit herken ik ook wel inderdaad. Ik en mijn beste vriendin kregen allebei een basisbeurs (444 gulden was dat destijds voor een uitwonende student). Mijn andere vriendin, waarvan de ouders een laag inkomen hadden kreeg 950 gulden per maand. Wij moesten er een flinke bijbaan bij nemen, terwijl zij voldoende had aan alleen de beurs.
Dat mijn vader op papier een goede baan had, betekende niet automatisch dat hij drie studerende uitwonende kinderen kon onderhouden. De vader van mijn beste vriendin was een eikel, dus die weigerde te betalen.
Verder ben ik er niet minder van geworden hoor
Maar het kan wel een beetje scheef zijn.
Dweedledee
24-05-2026 om 19:11
TineWinkel schreef op 24-05-2026 om 19:04:
[..]
Mijn pa had ook een op papier betere baan. En 3 kinderen tegelijkertijd op studie. Dus geen aanvullende beurs voor de kinderen. Ouders hebben wel wat bijgedragen, maar die jaren waren geen vetpot, voor mn ouders en de kinderen.
Dit is exact mijn ervaring. Precies hetzelfde. Wij waren ook alle drie tegelijkertijd aan het studeren.
Valeria
24-05-2026 om 19:17
Dweedledee schreef op 24-05-2026 om 19:10:
[..]
Verder ben ik er niet minder van geworden hoorMaar het kan wel een beetje scheef zijn.
Ik deed mee aan alle 'proefpersonen gezocht' bij de buren van Sociale Wetenschappen. Maar nu ik me dat herinner, weet ik helemaal niet meer wat ik dan moest doen. Alleen dat je er een paar gulden voor kreeg ![]()