Ansje
11-02-2015 om 23:41
Televisie op eigen kamer
Mijn zoon (13) heeft een televisie op zijn kamer (Salora, 61 cm) maar deze is nu kapot, hij krijgt van ons een nieuwe maar nu wil hij er een van Samsung met 81 cm en Smart Tv enzo maar deze zijn een stuk duurder. [Zelf hebben wij dit in de woonkamer ook sinds kort met 107 cm] Ik heb er nu op internet gezien van Salora in 80 cm zonder Smart tv voor 200 euro en mrt Smart tv voor 250 euro, die Samsung kosten meer dan 350 euro, zelf hebben wij er vorig jaar een in onze slaapkamer gekocht van Salora (80 cm) voor 220 euro. Ik heb er zelf geen verstand van dus vraag ik jullie.

Angela67
11-02-2015 om 23:43
reclame?
ik weet niet hoor maar ik zou even overleggen met forumbeheer wat je precies zou willen en of je daar evt voor moet betalen. . .
gr Angela

Moni
11-02-2015 om 23:45
Geen tv nodig op eigen kamer
Onze pubers kijken tv via laptop, zowel rechtstreeks als via gemist.nl
Dat doen ze niet op hun eigen kamer maar zou wel kunnen.
Een extra tv kopen lijk mij nogal ouderwets.

Mixer
11-02-2015 om 23:48
Wat...
Wat is nou precies je vraag? Zou ik dat doen? Nee, geen TV op de kamers van de kinderen hier, en zeker geen grote. Sterker nog: we hebben helemaal geen TV in huis.
Maar dat was vast niet je vraag. Stel hem gewoon voor dat jullie een vervanging van z'n kapotte TV willen betalen, dus zo'n 200 euro. Wil hij een grotere/duurdere/meer functies, dan kan hij dat extra bedrag zelf bijleggen.

Katniss
11-02-2015 om 23:55
Gratis
Hier heeft niemand tv op zijn slaapkamer. Als een van de kinderen het zou willen (ik zou niet weten hoe dat moet, want ik heb alleen kabel beneden), zouden ze het zelf moeten regelen. Ik weet nog niet precies of ik het er mee eens ben, want ik heb altijd geroepen dat ik tegen tv op de slaapkamer ben (heb daar alleen geen goede reden voor). Los van dat hoop ik zelf dat ik tzt een gratis tv van iemand kan regelen als mijn 11 jaar oude bakbeest het begeeft. Veel mensen hebben er nog wel ergens eentje over.

Jesse_1
12-02-2015 om 00:10
Een non issue zou het hier zijn
Zijn tv is kapot, waarom zouden wij dan een nieuwe kopen? Het is toch geen eerste levensbehoefte?
Mocht een van ons de oorzaak zijn van de kapotte tv, dan zou ik alleen het laagste bedrag beschikbaar stellen; wil hij meer, dan legt hij zelf maar bij.

Mijntje
12-02-2015 om 06:51
goede reden
Een hele goede reden om geen televisie meer op zijn slaapkamer!
Hier sta ik dat niet toe, je ziet je kind dan niet meer En in mijn slaapkamer moet ik er ook niet aan denken. Lijkt me heel slecht voor je relatie en je nachtrust.

dep
12-02-2015 om 07:04
Zoon van 14 wil ook een Samsung smart tv en is daar nu dus voor aan het sparen. Er staat een oudje op zijn kamer van marktplaats. Van ons zou hij ook weer iets van marktplaats krijgen. Dan maar sparen dus. We houden hem wel een worst voor dat bij overgaan/mooi overgangsrapport een extra bijdrage krijgt. Ik zie ze ook voor hetzelfde bedrag staan dus dat zal het wel ongeveer gaan kosten

vlinder72
12-02-2015 om 07:59
niet nodig
Onze zoons kijken netflix, rtl xl, NPO of ziggo op een I pad mini. Wil je wel de tv vervangen dan zou ik betalen want voor de goedkoopste en hem de duurdere zelf laten bij betalen. Wij hadden voor onze Au pair een goedkope tv gekocht. Deze was prima. Merk weet ik niet. Misschien was het wel een Salora. Na bijna 2 jaar gebruik doet het geluid het niet goed meer. Nu weet ik niet of dat vaker zo is maar ik denk niet dat ik nog een keer een B merk tv koop. Liever wat duurder en dan hopelijk langer mee gaan.

Barvaux
12-02-2015 om 08:00
wat?
Wat is nu het grote voordeel tov een laptop? Hier staat een tv op zolder, op onze slaapkamer en beneden. Hier komt geen tv bij de jongens op de kamer, als ze alleen iets willen kijken zijn de mogelijkheden er wel.
Jouw zoon is gewend aan een tv en in dat geval zou ik de kosten betalen voor het vervangen van een goedkope tv en dan moet hij zelf maar zien of hij het zo nuttig vindt dat hij er geld bij gaat leggen of eerst gaat sparen. Ze leren weinig van zomaar alles vervangen voor een duurder, moderner exemplaar (ik zag elders ook weer dat men elk jaar een nieuwe smartphone moet hebben).

Suze
12-02-2015 om 09:32
Hij wil er een...... en dus?
Je schrijft je bericht alsof het vanzelfsprekend is dat hij een nieuwe tv krijgt.
Is dat zo vanzelfsprekend voor jullie?
Hij wil iets en hij krijgt het dus?....
Mijn zoon wil ook van alles, en toevallig (of niet toevallig) wil hij ook een tv op zijn kamer. Krijgt hij gewoon niet.
Vinden wij niet nodig.
Niet alles wat je wil hebben hoef je te hebben.
En als je iets wilt hebben, hoef je zeker niet alles van je ouders te krijgen.
Zo kweek je verwende kinderen (in mijn ogen dan).
Als kinderen dingen niet krijen houden ze nog iets om te wensen voor later....
En mocht je het al toegezegd hebben (dan is het natuurlijk moeilijk om erop terug te komen), dan zou ik ook voor de goedkoopste gaan en hem het verschil tot een duurdere zelf laten betalen. Leren ze wat van. Lekker sparen, heitje voor een karweitje etc.

Barvaux
12-02-2015 om 09:33
Suze
Hij HAD al een tv he? Die is nu stuk. Dat is iets anders dan iets willen hebben wat er nog niet is.

Lusithania
12-02-2015 om 09:35
tja
niet alles dat kapot is hoeft op kosten van de ouders vervangen te worden.

Mijntje
12-02-2015 om 10:10
een met Suze
een fiets vind ik een ander verhaal (nodig om naar school te komen), maar een tv..??
Ik vrees alleen dat Ansje dit niet wil horen.

Barvaux
12-02-2015 om 10:13
suze
Als je jouw reactie leest lijkt het net of je dat doet vanaf het punt dat hij nog geen tv had en er opeens één wil.
Als je zegt dat als zijn tv stuk is hij nog geen recht heeft op een nieuwe snap ik je

Elisa Gemani
12-02-2015 om 14:31
Zelf sparen
Ik vind een tv op welke slaapkamer dan ook totaal niet nodig en dus een luxe-artikel. Als je dan perse tv of een film wil kijken op je slaapkamer kan dat ook prima op bijvoorbeeld een laptop. Mijn zoon kijkt zelden tv en als hij dan iets op zijn kamer wil zien doet hij dat of op zijn laptop of via een Samsung HDTV monitor van 55cm die op zijn laptop is aangesloten. Die hadden we een paar jaar geleden aangeschaft voor gamen met de Xbox met vrienden en die voldoet ook prima als scherm voor tv/film kijken. Overigens krijgt hij dat soort zaken niet zomaar; hij spaart zelf minstens de helft en de rest leg ik bij als verjaardagscadeau oid. Je zoon zou dit soort zaken niet vanzelfsprekend moeten vinden en als ouder geef je daarin het goede voorbeeld. Wil hij een nieuwe tv, laat hem er dan ook zelf voor sparen. Je zou zelf een bedrag kunnen bijbetalen ter hoogte van het goedkoopste/kleinste model maar wil hij iets wat groter/duurder is en met allerlei moderne snufjes mag hij dat zelf ophoesten.
En trap niet in de valkuil "hoe groter, hoe beter". Hou rekening met de kijkafstand. http://www.fwdmagazine.nl/fwd/154997/de-ideale-kijkafstand-voor-hdtv/ Zo is onze tv in de woonkamer 81cm en dat is groot zat.

Wilgenkatje-
12-02-2015 om 14:33
Ansje
Er moet iets te wensen blijven in het leven, zeker als je nog maar 13 bent
Jullie vinden een TV op kinderkamers prima, anders had hij er geen een. Dus dan geef je hem het bedrag wat je redelijk vindt, en daarvoor koop hij óf een tweedehands tv óf hij spaart tot hij genoeg heeft verzameld voor zijn hartenwens.

Barvaux
12-02-2015 om 14:35
Elisa
Je mag mij vertellen hoe je tv kijkt op een laptop als je kind sport wil zien op zondagavond. Dat kun je niet nog later kijken en als ik daar geen zin in heb in de woonkamer dan is een tweede tv toch wel makkelijker. Jij bent maar met twee maar als je met meer bent komt het vaker voor dat je tegelijk iets wil zien. Ik vind een tweede tv net zo luxe als een Samsung HDTV monitor aansluiten op je laptop

amk
12-02-2015 om 14:41
Bareaux
NPO heeft de kanalen allemaal live op internet staan.
Ik kijk nauwelijks meer op mijn tv, alleen op tablet en laptop.

Elisa Gemani
12-02-2015 om 14:46
Barvaux
Natuurlijk, wat de een luxe vindt, vindt de ander overbodig. Maar punt blijft dat zeker als het gaat om een tv oid in een kinderkamer ik niet vind dat een kind dat als iets vanzelfsprekend moet beschouwen, net zomin als de ouders. En zeker niet met die bedragen die Ansje noemt. Als haar zoon dat nou echt wil, prima maar dan wel zelf meebetalen. Overigens is die monitor van zoon wel tweedehands. Hij wilde zijn zuurverdiende spaargeld liever uitgeven aan een goede tweedehands dan een nieuwe van een twijfelachtig B-merk. Hij heeft ook zelf vergelijkingssites en reviews doorgespit en samen hebben we toen op Marktplaats gekeken. Dat heeft hij van mij geleerd

Elisa Gemani
12-02-2015 om 14:51
Interactieve tv
... en met interactieve tv en dat soort zaken kan je alles op welk moment dan ook zien gratis op tablet, smartphone en laptop/computer. Heb je geen (extra) tv voor nodig. Films streamt zoon zonder kosten. Ik maar braaf films van tv opnemen; heeft zoon de meeste al gezien inclusief de nieuwste

Moni
12-02-2015 om 20:28
Wij kunnen alle tv-uitzendingen gelijktijdig zien
op tv, laptop, pc en ipad.
Het wordt niet zoveel gebruikt.
Soms als iets in de woonkamer opstaat terwijl iemand andere een ander programma wil zien. Die gaat dan naar een andere ruimte waar pc of laptop staat.
Het soort abonnement maakt blijkbaar het verschil.

Ginny Twijfelvuur
12-02-2015 om 21:12
Nou zo'n tv monitor....
Is een tv en een monitor....
Daar kun je dus en op computeren en op tv kijken.
Ideaal. Oudste heeft er eentje bij elkaar gespaard op zijn verjaardag, was 120 euro geloof ik.

Tango
12-02-2015 om 21:46
Hier hebben beide kinderen een tv op hun kamer, alleen geen aansluiting. Wordt dus alleen gebruikt voor dvd's en dochter gebruikt hem voor de Wii. Aansluiting zou mijn man eens aan moeten leggen, zou voor dochter wel fijn zijn maar hij heeft er nog weinig zin in.
Dochter heeft pas een grotere tv gekregen, omdat wij voor beneden een nieuwe hebben gekocht. Daarvoor had ze nog zo'n hele kleine. Zoon heeft die nog maar staat dan ook onder zijn bed (halfhoogslaper) dus daar past weinig groters onder. Wij hebben nooit een tv speciaal voor de slaapkamer aangeschaft, waren altijd afdankertjes.

Kaaskopje
13-02-2015 om 08:57
barvaux
Met de Horizon-app van UPC kun je met z'n allen gezellig op de bank iets anders kijken op telefoon, tablet of laptop. Oortjes in en klaar. Ik doe dat nooit, maar het kan allemaal wel.

Meisje Klein
13-02-2015 om 09:06
wii
Hier ook een oude tv van ons op slaapkamer oudste. Deze wordt gebruikt om op de Wii te spelen. Ik werd er gek van als ze dat in de woonkamer wilden doen. Wat mij betreft een prima oplossing om het naar de kinderslaapkamer te verhuizen.
Wat TO betreft: ik zou een goedkope betalen en alles wat hij extra wil moet hij zelf bijleggen.

Flanagan
13-02-2015 om 11:09
Ansje,
Wat betreft de keuze.) Als je gemakkelijk geld over hebt voor een tv; vorig jaar 107cm in woonkamer, recent 80 cm in jullie slaapkamer en nu weer een tv voor je zoon, dan maakt die 150€ extra toch ook niet veel meer uit. In dat geval zou ik voor kwaliteit gaan omdat dat langer meegaat en een beter beeldkwaliteit heeft.
Wat betreft de vraag wie betaald.) Je zoon, die niet werkt, zou eerst het extra bedrag moeten sparen wat hem maanden gaat duren terwijl jullie een nieuwe kopen als die op jullie slaapkamer stuk gaat. Als de Salora op jullie kamer ook 350€ had gekost, hadden jullie die dan niet aangeschaft?
Je vraag is ontstaan omdat de tv die je zoon wenst, duurder is dan jullie tv. Als de tv even duur was, had je die vraag hier, denk ik, niet geplaatst.
Gelukkig hebben wij dat probleem niet. Daar wij geen tv op de slaapkamers willen , kunnen de kinderen ook niet roepen dat ze het niet eerlijk vinden als zij het niet mogen. Als ze op hun kamer iets willen zien, pakken ze hun laptop. Mochten ze een film willen zien die na 22:00 wordt uitgezonden, dus wanneer ze klaar zijn met huiswerk, dan nemen we het gewoon op voor een tijdstip dat beter werkt. Dansen op de WII gebeurt in de huiskamer want daarvoor zijn de slaapkamers sowieso te smal.

Nur
13-02-2015 om 11:32
Hangt er van af
De combinatie tv stuk en dus een nieuwe kopen is voor mij helemaal niet logisch. Een televisie is een luxe item en hoeft heus niet meteen vervangen te worden. Zeker niet als er al een andere televisie in huis is.
Of ik een nieuwe zou kopen hangt af van de omstandigheden: heeft kind zelf voor die tv gespaard en is deze nu onverwachts kapot gegaan dan zou ik het vrij sneu vinden en waarschijnlijk eerder een nieuwe kopen of daar een bijdrage voor leveren. Als ik de tv zelf aan kind heb gegeven dan zou ik waarschijnlijk niet gelijk een nieuwe tv kopen. Ze zouden er dan zelf voor moeten sparen (met eventueel een bijdrage van ons) of wie weet voor de verjaardag.
Het zou ook afhangen van of er verder in huis nog een televisie is waar ze naar kunnen kijken. Stel voor dat ik een grote sportfanaat was en elke avond sportwedstrijden op de televisie in de huiskamer wilde zien waardoor kind nooit iets zou kunnen kijken dan zou ik waarschijnlijk wel weer een nieuwe televisie voor ze kopen. Als de televisie in de woonkamer echter voor algemene gebruik is dan kunnen ze zich daar mee vermaken (en inderdaad met de PC)
Het zou dus erg afhangen van de omstandigheden.
Zou ik er wel een kopen en willen ze dan een duurdere dan ik op oog zou hebben mogen ze zelf het verschil bijleggen.
Overigens hebben de kinderen hier geen televisie op de slaapkamer. Een van mijn kinderen is een poosje behoorlijk geobsedeerd geweest door de televisie en toen hebben we het tv kijken flink ingeperkt. Nu gaat alles goed maar een eigen televisie op de kamer wil ik toch niet voor het geval het weer uit de hand gaat lopen.
Ze hebben wel de beschikking over een televisie in de huiskamer en over een PC dus mogelijkheden genoeg.

Evanlyn
13-02-2015 om 12:52
Wij
hebben de TV afgeschaft. Die kinderen zaten aan het scherm geplakt en na het een kwam steeds het ander. Als iemand hier iets wil zien, kijkt hij maar op zijn laptop. Of ze kijken een DVD op het TV apparaat, dat er nog wel staat maar geen signaal meer krijgt. Dan ga je veel gerichter kijken, je blijft niet hangen. Een TV in welke slaapkamer dan ook zou voor mij onbespreekbaar zijn.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.