Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tiener zwangerschap


Rosaline

Rosaline

02-08-2022 om 11:22 Topicstarter

Bedankt weer voor alle tips! Echt ik waardeer jullie bijdragen enorm. Het is allemaal nogal overweldigend. 

Poezekat schreef op 02-08-2022 om 11:20:

[..]

Volgens mij kun je van 1 keer onveilige sex ook al zwanger raken, bovendien weten we niet of ze anticonceptie hebben gebruikt, waarmee er iets fout gegaan kan zijn, of niet. Ik was al 20 voordat ik de eerste keer met mijn toenmalige vriend (nu al jaren mijn man) naar bed ging dus ik hoor waarschijnlijk wel bij de ouderwetse meute. Maar daar heeft TO niks aan.

Veel (jonge) mensen weten ook niet dat met bepaalde medicijnen, diarree of overgeven bijv de pil niet werkt. Dan kan het zijn dat ze denken dat ze het heel veilig hebben gedaan. 

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 11:19:

[..]

Ja die zijn er.

Misschien kijk ik te veel naar Wendy Williams, maar zij zegt altijd dat als je onder de 30 ben en zelf geen kinderen hebt, je ook niet de kinderen van andere moet opvoeden... 

Rosaline

Rosaline

02-08-2022 om 11:25 Topicstarter

Ze is pas net 17, dus blijven waar ze zit kan dus niet. Moeder kindhuis is pas na de geboorte voor duur van 6 mnd. Urgentie is zelfs geen garantie dat je snel een woning zal krijgen, de wachttijden zijn extreem lang.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 11:26

Rosaline schreef op 02-08-2022 om 11:25:

Ze is pas net 17, dus blijven waar ze zit kan dus niet. Moeder kindhuis is pas na de geboorte voor duur van 6 mnd. Urgentie is zelfs geen garantie dat je snel een woning zal krijgen, de wachttijden zijn extreem lang.

Dan particulier huren en werken met twee? 

Index224 schreef op 02-08-2022 om 11:22:

[..]

Veel (jonge) mensen weten ook niet dat met bepaalde medicijnen, diarree of overgeven bijv de pil niet werkt. Dan kan het zijn dat ze denken dat ze het heel veilig hebben gedaan.

Ook dát inderdaad, maar ik had nog niet alles gelezen en het blijkt dat ze dus wel anticonceptie hebben gebruikt en de morning afterpil. 

Rosaline schreef op 02-08-2022 om 11:25:

Ze is pas net 17, dus blijven waar ze zit kan dus niet. Moeder kindhuis is pas na de geboorte voor duur van 6 mnd. Urgentie is zelfs geen garantie dat je snel een woning zal krijgen, de wachttijden zijn extreem lang.

Ga het gesprek met haar voogd aan. Diegene is verantwoordelijk voor de vriendin. Hij of zij mag haar én het kind niet op straat zetten.

Jij mag jouw zoon (voor zn 21e) niet op straat zetten. Maar je bent niet verplicht om de vriendin ook in huis te nemen. 

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 11:26:

[..]

Dan particulier huren en werken met twee?

Wil je per se dat kind geboren laten worden of zo? Ik begreep dat het meisje 'nog 3 jaar moet', dus die is net begonnen met een vervolgopleiding. Dus allebei alleen maar een middelbare schooldiploma. Wat voor werk denk je dat ze daarmee gaan vinden? Als zwangere minderjarige zal dat niet heel veel soeps zijn, ook in deze tijd niet. En dan ook nog zelfstandig wonen én meteen een baby én fulltime werken, recept voor drama lijkt mij.

En dat alles ook nog met een hele grote ALS ze woonruimte vinden. Ook particulier is er nauwelijks iets te huur in de Randstad. In mijn gemeente is dat onder de 1000 euro per maand precies 1 (één) appartement.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 11:32

Jonagold schreef op 02-08-2022 om 11:29:

[..]

Wil je per se dat kind geboren laten worden of zo? Ik begreep dat het meisje 'nog 3 jaar moet', dus die is net begonnen met een vervolgopleiding. Dus allebei alleen maar een middelbare schooldiploma. Wat voor werk denk je dat ze daarmee gaan vinden? Als zwangere minderjarige zal dat niet heel veel soeps zijn, ook in deze tijd niet. En dan ook nog zelfstandig wonen én meteen een baby én fulltime werken, recept voor drama lijkt mij.

En dat alles ook nog met een hele grote ALS ze woonruimte vinden. Ook particulier is er nauwelijks iets te huur in de Randstad.

Nee hoor maar als dat meisje geen abortus wil moet je toch in oplossingen gaan denken. 

Jonagold schreef op 02-08-2022 om 11:29:

[..]

Wil je per se dat kind geboren laten worden of zo? Ik begreep dat het meisje 'nog 3 jaar moet', dus die is net begonnen met een vervolgopleiding. Dus allebei alleen maar een middelbare schooldiploma. Wat voor werk denk je dat ze daarmee gaan vinden? Als zwangere minderjarige zal dat niet heel veel soeps zijn, ook in deze tijd niet. En dan ook nog zelfstandig wonen én meteen een baby én fulltime werken, recept voor drama lijkt mij.

En dat alles ook nog met een hele grote ALS ze woonruimte vinden. Ook particulier is er nauwelijks iets te huur in de Randstad. In mijn gemeente is dat onder de 1000 euro per maand precies 1 (één) appartement.

Wij hebben niks te willen, dat is de keuze van de zoon van TO en zijn vriendin. Enige wat we kunnen doen is tips geven als het kind wél geboren gaat worden. 

Rosaline schreef op 02-08-2022 om 11:25:

Ze is pas net 17, dus blijven waar ze zit kan dus niet. Moeder kindhuis is pas na de geboorte voor duur van 6 mnd. Urgentie is zelfs geen garantie dat je snel een woning zal krijgen, de wachttijden zijn extreem lang.

Er zijn ook plekken waar ze langer terecht kan en ook al voor de geboorte zoals bijvoorbeeld bij stichting Timon. Haar voogd kan dit soort dingen makkelijk achterhalen en voor een indicatie zorgen.

Ik had het al eens eerder gevraagd, maar hoe zit het met de vader van jouw zoon? Kan hij hierin nog wat betekenen? (financieel of qua ruimte?)

Rosaline, veel sterkte gewenst voor jullie allemaal. Ik zou toch wel aandringen dat je een gesprek kan hebben met de a.s. ouders en haar voogd gezamenlijk. 
Heel goed trouwens dat je duidelijk gemaakt hebt dat hun droombeeld -fijn met zijn drietjes bij paps en mams- niet gaat gebeuren. En terecht merk je op dat dat ook voor haar niet per se een goed plan is (maar dat ziet ze zelf nog niet).
Even wat juridische input. De voogd is, neem ik aan, niet de gezinsvoogd ihkv een ondertoezichtstelling, maar daadwerkelijk degene die de voogdij over dit meisje heeft. Of eigenlijk is het (neem ik aan) de gecertificeerde instelling waar die persoon bij in dienst is die dan de voogdij heeft. Is dit meisje ook nog minderjarig als het kindje wordt geboren? Want dan kan zij niet het gezag over haar eigen kibd uitoefenen. De kans is groot dat dezelfde gecertificeerde instelling die de voogdij over de moeder heeft, dan ook de voogdij krijgt over de baby.

Ga inderdaad met zijn allen (jij en je man, de aanstaande ouders en haar voogd) zsm om tafel om te bekijken hoe eea geregeld wordt, en dan zou ik daarbij uitgaan van het scenario: zoon blijft vooralsnog bij jullie wonen en voor moeder en kind moet passende woonruimte worden gezocht. En die is niet bij jullie in huis.
De voogd is als het goed is precies op de hoogte van de mogelijkheden voor deze moeder en het kind. En die voogd kan ook goede diensten bewijzen bij het zoeken naar een plek. 

Nogmaals veel sterkte allemaal.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 11:38

Index224 schreef op 02-08-2022 om 11:34:

[..]

Wij hebben niks te willen, dat is de keuze van de zoon van TO en zijn vriendin. Enige wat we kunnen doen is tips geven als het kind wél geboren gaat worden.

De keuze van alleen zijn vriendin nu, hij heeft er nu weinig meer over in te brengen. 

Venusss schreef op 02-08-2022 om 10:35:

En trouwens, ik snap sowieso niet waarom het nu gaat over misbruik. Beetje off topic en niet erg helpend voor TO die advies vraagt.

Onbeschermde seks met een minderjarige onder toezicht van jeugdzorg en in een instelling, dat moet wel stoppen. Meisje is zo bang durft met niemand te praten ook niet met haar voogd. Zij heeft geen veilig sociaal netwerk. Waarom gaat to niet samen met zoon en meisje praten met de voogd? Neem de verantwoordelijkheid voor wat je kind heeft gedaan. Hij is ook nog een tiener. Zij moeten het samen oplossen is geen realiteit. Daar zijn zij te jong voor en zij heeft geen ouders waarmee zij kan praten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.