Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Veilige fitnessclub voor tieners

Ademes schreef op 31-10-2025 om 14:02:

Hier ook de basic fit, omdat ik dan bij verschillende vestigingen kan sporten. Nog nooit iets raars meegemaakt, zelfs niet in het gebied waar de spierbundels trainen. Af en toe wordt ik spontaan geholpen als ik weer eens zit te klungelen met een apparaat. Misschien komt het omdat ik wat ouder ben (50+) maar ik voel me er prima veilig.

Je dochter is 16+, ze gaat zichzelf inschrijven. Ik denk dat ze ook prima zelf een keuze kan maken door overal eens te gaan kijken. En maak het bespreekbaar als ze zich onveilig voelt en wat ze daar aan kan doen, maar ga er niet bij voorbaat vanuit.

Je mag je toch helemaal niet inschrijven voor een abonnement als je 16 bent? Videoland mag bv al niet als je nog geen 18 bent en is een veel kleiner bedrag

Mila-E schreef op 03-11-2025 om 20:26:

[..]

Je mag je toch helemaal niet inschrijven voor een abonnement als je 16 bent? Videoland mag bv al niet als je nog geen 18 bent en is een veel kleiner bedrag

bij Basic Fit mag je vanaf je zestiende lid worden en zonder beleiding sporten.

Kijk of er veel ouderen zijn. Veel senioren is een goede indicatie dat het een veilige club is waar je niet wordt lastig gevallen. Als er bodybuilders zijn is het gelijk een NEE

FruitMoeder schreef op 05-11-2025 om 14:39:

Kijk of er veel ouderen zijn. Veel senioren is een goede indicatie dat het een veilige club is waar je niet wordt lastig gevallen. Als er bodybuilders zijn is het gelijk een NEE

huh? Ik heb jarenlang bij mij in de wijk aan fitness gedaan. Daar was in een soort zijvleugel een heel krachttraining honk gemaakt. Liepen dus ook van die bodybuilder types rond. Foto's maken van zichzelf en met veel misbaar de gewichten uit de handen laten denderen. Maar verder deden ze niks hoor. Ze kwamen niet het dameskleedhok in oid. Kwamen ook niet aan me zitten of zelfs maar tegen me praten. Ik was destijds 25 tot ca 30. Had overigens wel een paar keer wat eenzame oude mannen die dan kwamen 'helpen'. Maar erger dan irritant werd dat ook niet. En zij waren overigens geen bodybuilders, maar 'veilige ouderen'.

Maar bodybuilders zijn geen gevaarlijke diersoort ofzo. 

Meesje schreef op 05-11-2025 om 15:23:

[..]

huh? Ik heb jarenlang bij mij in de wijk aan fitness gedaan. Daar was in een soort zijvleugel een heel krachttraining honk gemaakt. Liepen dus ook van die bodybuilder types rond. Foto's maken van zichzelf en met veel misbaar de gewichten uit de handen laten denderen. Maar verder deden ze niks hoor. Ze kwamen niet het dameskleedhok in oid. Kwamen ook niet aan me zitten of zelfs maar tegen me praten. Ik was destijds 25 tot ca 30. Had overigens wel een paar keer wat eenzame oude mannen die dan kwamen 'helpen'. Maar erger dan irritant werd dat ook niet. En zij waren overigens geen bodybuilders, maar 'veilige ouderen'.

Maar bodybuilders zijn geen gevaarlijke diersoort ofzo.

Met al dat spul wat ze in zich spuiten vertrouw in dat soort types niet. 

FruitMoeder schreef op 05-11-2025 om 15:57:

[..]

Nou, dat is maar een heel klein groepje dat anabolen gebruikt. Een heerlijk vooroordeel. En hoe breder ze zijn hoe kleiner het hartje.

Gevaarlijker zijn die oude mannetjes en huisvaders. 

FruitMoeder schreef op 05-11-2025 om 15:57:

[..]

Probeer dan in ieder geval je eigen vooroordelen niet op anderen over te dragen.

Ysenda schreef op 05-11-2025 om 16:02:

[..]

Nou, dat is maar een heel klein groepje dat anabolen gebruikt. Een heerlijk vooroordeel. En hoe breder ze zijn hoe kleiner het hartje.

Gevaarlijker zijn die oude mannetjes en huisvaders.

Dat is juist een raar vooroordeel. Sterke gespierder mannen zijn echt niet vriendelijker dan andere mannen. En ik als vrouw voel mij veiliger bij oudere mannen waarvan ik weet dat ik die fysiek aan kan, dan zo'n gespierde walvis die mij in een klap knock-out slaat. 

FruitMoeder schreef op 05-11-2025 om 16:12:

[..]

Dat is juist een raar vooroordeel. Sterke gespierder mannen zijn echt niet vriendelijker dan andere mannen. En ik als vrouw voel mij veiliger bij oudere mannen waarvan ik weet dat ik die fysiek aan kan, dan zo'n gespierde walvis die mij in een klap knock-out slaat.

Van mij is het geen vooroordeel maar ervaring in de sportschool. Ik sport er bij meerdere, dus ook geen n=1.

Ook internationale ervaring en geen verschil.

Zo'n gespierde walvis kan specifieke dingen, daarmee groeien die spieren. 

De meeste glurende blikken en opmerkingen komen toch echt van de ouderen en huisvaders. De gespierde walvissen helpen je met je vorm, het opzetten van je oefening of bieden aan om te spotten, zonder bijbedoelingen.

Ysenda schreef op 05-11-2025 om 16:20:

[..]

Van mij is het geen vooroordeel maar ervaring in de sportschool. Ik sport er bij meerdere, dus ook geen n=1.

Ook internationale ervaring en geen verschil.

Zo'n gespierde walvis kan specifieke dingen, daarmee groeien die spieren.

De meeste glurende blikken en opmerkingen komen toch echt van de ouderen en huisvaders. De gespierde walvissen helpen je met je vorm, het opzetten van je oefening of bieden aan om te spotten, zonder bijbedoelingen.

Die ervaring heb ik ook

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.