Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Anneke

Anneke

04-11-2011 om 17:46

Vind haar nog te jong voor echte sex

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Met vriendje naar de dokter

Mijn dochter was 13, gruwel. Wel leuk vriendje, maar toch. Moeder van vriendje had als instelling: als je het maar veilig doet. Dat vond ik wel een heel erg mager standpunt. Maar als ik het zou gaan verbieden had dat ook geen enkele zin, dan was ik domme moeder etc.
Ik heb toen gekozen voor een onorthodoxe aanpak: het vriendje zat bij een huisartsenpraktijk waar ik vroeger ook mijn huisarts had en die huisarts was echt supergoed. Ik heb een afspraak gemaakt voor dochter en vriendje samen. Huisarts heeft een gesprek van ongeveer tien minuten gevoerd, waarin hij niet accepteerde dat het vriendje alleen maar zei; dat is haar zaak. Waarin hij mij erop wees dat de tijd voor struisvogelpolitiek voorbij was. En hij in plastische termen uitlegde wat de pil eigenlijk deed in je lichaam. Vervolgens mochten dochter en vriendje samen overleggen en moesten ze de volgende dag terugbellen over hun beslissing. Dat hebben ze gedaan en besloten om niet aan de pil te gaan en geen seks te hebben. Enkele weken later was het uit.

Mijn dochter praatte er wel over, ook met een vriendin die al heel jong een vriendje had. Seks is dan: als een relatie wat saai wordt nieuwe spanning erin brengen. Ik heb met haar besproken dat je toch eerst andere dingen leuk moet vinden met elkaar voordat je aan seks begint.

Het heeft hier in elk geval geleid tot enig uitstel.

Tsjor

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2011 om 15:52

Dirksmama

Ik ken genoeg 15-16 jarigen, maar die delen dat soort geheimen niet met mij. Dat is vrij gebruikelijk voor deze leeftijdsgroep. Ik kan daar dus niet uit afleiden of ze naar 'sexen' talen.
Het gaat jou dus niet om de hormonen, maar heel letterlijk om de pillen zelf.
Ik bekeek net eens wat een NuvaRing nou eigenlijk is, maar zoals ze het laten zien is het wel een aardige vervanging. Pleisters lijken mij net zo riskant als de pil als het om vergeten gaat en implanon gaat mij te ver.

schemerlamp

schemerlamp

20-11-2011 om 19:08

Da's een goeie!

'Seks is dan: als een relatie wat saai wordt nieuwe spanning erin brengen. Ik heb met haar besproken dat je toch eerst andere dingen leuk moet vinden met elkaar voordat je aan seks begint.'

Dát is een goeie zeg!! Super. Maar dat hoor ik zelden ergens bespreken.

Briljant tsjor

Ik geloof dat ik jouw aanpak heel goed ga onthouden voor het geval ik ooit in de situatie kom.
Het mooie ervan vind ik vooral dat op deze manier de nadruk sterk komt te liggen op het stel, en niet op het individu.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.