Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Privé

Privé

17-02-2015 om 11:49

Vriendje dochter wil dochter niet los laten

marina

marina

21-04-2015 om 09:48

niet raar

Ik vind het niet raar dat een bijna 18-jarige aan alcohol kan komen. Dat is die club die al officieel mocht drinken en zwak alcoholische dranken mocht kopen, toen die leeftijd opgeschroefd werd naar 18. Hun privileges (zoals een aantal dat ziet) werden toen teruggedraaid. Ik heb ook zo'n exemplaar hier thuis rondlopen. Haar broertje die dit jaar 16 wordt, gaat toch anders met alcohol om. Maar ook op feesten waar hij komt, zijn er genoeg die een fles (sterke) drank bij zich hebben. En wat Barveaux zegt, in huiselijke kring mag het wel, er hoeft maar 1 18-jarige bij te zijn en de alcohol is er al.
Prive, hoe gaat het nu?

Flanagan

"er is wel een meisje dat last heeft van zijn gedrag terwijl de afspraak was dat hij geen contact meer met haar zou opnemen."

Tsja, het is ook de afspraak dat mensen niet zomaar mijn huis binnenkomen. Die afspraak is wat makkelijker te handhaven als ik de deur niet open laat staan maar gewoon dicht houdt.

skik

Barvaux

Barvaux

21-04-2015 om 10:22

marina

'En wat Barveaux zegt, in huiselijke kring mag het wel, er hoeft maar 1 18-jarige bij te zijn en de alcohol is er al.'

Veel ouders vinden het prima dat er thuis gedronken wordt en kopen de alcohol gewoon, dat is dus ook niet verboden.

marina

marina

21-04-2015 om 11:09

precies

Barveaux. En mochten ouders dat niet doen, dan zijn er nog heel veel andere mogelijkheden, dat wilde ik maar aangeven.

Overlast door dronkenschap?

Waar de jongen ook heeft gedronken maakt eigenlijk niet uit. Als een dronken persoon op straat overlast bezorgd, is dat een reden om die persoon wegens openbare dronkenschap op te pakken. Als het meisje wel wakker was geworden, had ze dat op dat moment kunnen ervaren als overlast. Maar ik begrijp dat dat minder erg is want ze had hem niet gedeleted.

@skik, ook als ik de deur open laat staan zeg ik niet tegen een ander, 'kom maar binnen'. Dat is de keus die de ander maakt.

Barvaux

Barvaux

21-04-2015 om 11:58

Nou

"Als het meisje wel wakker was geworden, had ze dat op dat moment kunnen ervaren als overlast. Maar ik begrijp dat dat minder erg is want ze had hem niet gedeleted."

Misschien was het EINDELIJK de druppel geweest die deze puber er toe aanzette om deze 'vreselijke' jongen waardoor ze bijna al haar vrienden is kwijtgeraakt eens te gaan blokkeren.

Zolang ze niet blokkeert zou ze er met mij geen woord meer over kunnen wisselen na zoveel tijd en ellende.

Moontje

Moontje

21-04-2015 om 19:17

Moe van

Ik heb de hele draad met interesse gelezen.
Als ik in jullie situatie zat als ouder zou ik nu mijn dochter haar mobiel afpakken en zijn nummer(s) blokkeren zonder overleg. Jullie zijn toch geen gekke Henkie? Ik zou dit drama niet meer aan kunnen horen van mijn dochter zolang ze weigert echte blokkades op te werpen!

Ik begrijp werkelijk niet wat maakt dat ze dit nog steeds niet heeft gedaan. Wanneer hij dan via omwegen (andere nummers) alsnog door gaat met zijn vervelende gedrag kun je wellicht contact zoeken met de ouders en politie. Laten we ervan uit gaan dat dit is gekomen doordat hij teveel gedronken had en in een melodramische bui verkeerde.

Maar zolang je de deur niet sluit middels blokkeren én niet meer (!) reageren, geef je hem nog altijd een heel laagdrempelige mogelijkheid.
Dus, blokkeren is in mijn optiek de eerste en enige logische vervolgstap.

Mama

Mama

21-04-2015 om 20:26

Eens met moontje

Jeeee laat haar zelf ook ophouden met een reactie terug. En nee, ook niet bedanken. Blokkeren. Dan hoef je ook niet te negeren.
Wat ik helemaal niet snapt is dat moeder Prive niet wat krachtiger tegen haar 15 jarige dochter optreedt. Dochter is zielig, wordt "gestalkt" , is compleet vriendloos. Maar in dit alles heeft ze een groot aandeel. Ze zoent minstens 3 keer met een andere jongen ( bij mijn kinderen een doodzonde tijdens verkering) , houdt hem aan een lijntje, blijft reageren blokkeert niet de app en de telefoon . En ja, dat kan gewoon. Er worden " afspraken" met de jongen gemaakt over geen contact zoeken, maar dat zijn geen tweezijdige afspraken blijkbaar.
En dat vriendloos valt oolk na 2 week al weer mee.
Moeder prive gaat veel te veel mee in geklaag van dochter. Kom op, als ze echt geen berichten meer wilde had ze hem al lang geblokt!!! Hem verbieden contact te zoeken slaat nergens op. Je hebt toch geen invloed op deze jongen. Alleen op je eigen dochter. En die kan je gebieden alles te blokkeren

marina

marina

21-04-2015 om 21:05

Volgens mij is nu iedereen het met elkaar eens: blokkeren die handel, deleten etc. En eigenlijk wordt dat al van begin af aan gezegd. En waarom dat niet gebeurt bij de dochter van prive, ik weet het niet. Ik zou als het mijn dochter was al lang gedwongen hebben die gast helemaal te blokkeren (hebben mijn man en ik trouwens destijds bij mijn dochter wel gedaan, we zijn zo wel van het gezeik afgekomen). En, en dit zal prive niet erg fijn vinden te horen,volgens mijvertelt de dochter haar eigen verhaal en die klopt niet altijd helemaal, zoals als je iemand blokkeert, kun je nog wel gebeld worden of zijn ouders zullen niets doen dus die hoef je niet te bellen.
Beste prive, als je van de ellende af wilt komen, zul je met de vuist op tafel moeten slaan! Spijkers met koppen slaan, anders kan het nog erg vervelend worden, ook in de toekomst.

Barvaux

Barvaux

21-04-2015 om 21:56

tja

Ik denk dat het meisje al die aandacht stiekem wel leuk vindt en helemaal niet erg...

Yeti

Yeti

22-04-2015 om 06:50

barvaux

Dat gevoel heb ik ook.

marina

marina

05-07-2015 om 11:40

prive

Ik snap heel goed als je niet wil reageren maar ik ben benieuwd hoe het nu met je dochter gaat. Hebben je dochter en ex elkaar kunnen loslaten? Is het weer goed met de vriendengroep?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.