Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Ma T.

Ma T.

13-06-2012 om 12:45

Vriendje logeren

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vind het moeilijk hoor

Ik vind het best een moeilijk iets hoor.
Zelf vind ik dat ze elkaar toch wel wat langer moeten kennen/verkering hebben. En 6vriendjes in de 2jaar, vind ik best veel. In ieder geval te veel om ze bij elkaar te laten slapen.

Hier overigens bijna zelfde situatie; zoon (bijna 17) met vriendin (net 15)
Ook zij wonen maar 200meter van elkaar vandaan.
Hij wil bij haar blijven slapen. Ik vind het niet nodig. Maar tja.... het is ook niet nodig dat een vriendinnetje van m'n dochter blijft slapen, en toch heb ik daar geen problemen mee.

Het gaat mij niet om het hebben van seks; zoon en vriendin gaan volgende maand een weekje naar Ierland. Daar heb ik dan helemaal geen moeite mee, ze zullen daar ook samen slapen. Maar dat is "anders".

Ik denk dat het bij mij voornamelijk is dat zoon altijd bij haar is. Ze is 2x hier geweest; eerste keer alleen om een "slap handje" te geven in de deuropening en toen weer naar buiten te rennen. De 2e keer gauw door de woonkamer, achter zoon aan, naar boven.
Dus ik "ken" haar ook helemaal niet.
Als ik het goed zou vinden, is hij de hele vakantie bij haar in huis en wordt er alleen de vieze was hier thuis gedropt en mag ik taxi-chauffeur spelen als hij naar bandpractise moet en naar optredens.

Ilonka (ot)

We hadden een paar jaar geleden hier dezelfde situatie ook qua leeftijden. Na 3/4 jaar "uit" kwam de verkering weer aan en heb toen besloten het anders aan te pakken. Heb meteen gevraagd of vriendin kwam eten en dat doet ze nu zo'n 1 x per 14 dagen in het weekend. En zo leren we haar dan "kennen". Achteraf denk ik dat het gewoon de leeftijd was, zich niet goed weten te gedragen als vriendinnetje van, in dit geval jongste, zoon. Ik weet niet of jouw zoon de oudste of jongste is, maar hier was het waarschijnlijk wel wat te "overweldigend". Zelf is ze de oudste thuis met 10 jaar jonger zusje en hier met 2 oudere kinderen aan tafel, toch heel andere conversatie in huis dan zij gewend was. Het stel is nog steeds veel bij haar, maar als ze hier is is het gewoon leuk en gezellig.

Logeren

Hier dit weekend zoon met vriendin te logeren en nog 2 vrienden. Mijn woonkamer vol met luchtbedden. Kletsen, eten en drinken tot diep in de nacht. Heel gezellig vind ik dat.
Nu zijn ze met zijn allen gaan wandelen, er is hier een natuurgebied. Ik maak voor straks een grote pan hutspot want het eet de oren van je hoofd.

Tja

Een keer een logeerpartij met luchtbedden in de kamer vind ik prima. Maar niet elk weekend. Hier wordt vooral gelogeerd om gezamelijk thuis te kunnen komen na het stappen. En dan ishet 4 uur oid. Niet echt gezellig voor de rest van het gezin, want ze slapen de hele volgende dag.Dan ben ik blij dat dit wat afgewisseld wordt per keer.
Mijn net 16 jarige dochter hoeft ook niet te verwachten dat ze haar vriendje direct mee kan laten slapen. En zeker niet als het de 6e in 2 jaar is.
Als het redelijk stabiel blijkt na een half jaar ofzo dan zien wel wel weer. Zover is het hier tot nu toe nooit gekomen.
En vriendinnetje ( nou ja, bijna exvriendinnetje ) van mijn dochter woont als 15 jarige al bijna een jaar samen met haar 17 jarige vriendje bij haar ouders in huis. Moet er niet aan denken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.