Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wanneer kan /mag je afstand nemen van je kind?


AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

03-04-2022 om 21:35

Na 10 jaar zou het moeten

champie76 schreef op 03-04-2022 om 21:34:

[..]

Was het maar zo makkelijk

Hang een briefje bij de deur met een zin die je kan blijven herhalen naar hem. Bijvoorbeeld: ik zie dat je het moeilijk hebt, maar ik wil je niet meer in mijn huis hebben. 

En je kan overwegen of je een klein raampje in de je deur kan maken. Wanneer je door dat raampje praat, ben je veiliger én doe je minder makkelijk de deur open.

Wil je jongste nog wel contact met zijn broer?

Bereid je voor op wat er kan komen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee! Lees je in en bedenk vooraf hoe je gaat reageren. Oefen dat in gedachten ook. Dan is de kans groter dat het ook lukt. Lees onderstaande link bijvoorbeeld eens. Het gaat over een ex maar voor een kind geldt in feite hetzelfde: 

https://stellanovacoaching.be/2020/01/09/hoovering-hoe-de-narcist-je-weer-in-zijn-web-probeert-te-krijgen-2/

“Zodra je valt voor een van hun trucs, is hun missie geslaagd . Het gaat niet om jou, het draait allemaal om hen. En dat is de reden waarom narcisten terugkomen ; ze zitten in een ‘relatie’ met iemand puur om wat ze eruit kunnen halen, daarom zal het misbruik steeds weer opnieuw herbeginnen, vaak erger en heftiger dan eerst.

Ze peilen door middel van hoovering of ze nog steeds invloed op je hebben en of ze erin kunnen slagen om je weer te veroveren.

Hieronder beschrijf ik een aantal hoovering tactieken die frequent worden gebruikt door de narcist en hoe je ermee om kunt gaan.”



Jeetje TO, wat een opluchting maar ik kan me de spanning voorstellen voor als hij voor de deur staat.

Jij kunt je voorbereiden door juist te zorgen dat je niet met hem in discussie gaat. Het verweer is voor jezelf handig (dan kun je sterker staan) maar het is echt belangrijk dat je al die argumenten niet bij hem gaat gebruiken. Inderdaad oefenen met een vaste zin en die steeds maar weer herhalen. En op geen enkele manier uitleg willen geven, want zodra je dat doet, heeft hij munitie. Dan kan hij met je in discussie.

Hoe zouden anderen je daarin kunnen helpen, om uit de discussie te blijven?
Te oefenen met die vaste zin (bijv. Je kunt hier niet meer wonen. Je krijgt geen geld). En kun je anderen inschakelen als hij voor de deur verschijnt?

Je weet dat dit je gevoelige punt is (in discussie gaan, je laten overhalen), en daar kan je mee aan de slag

Heel veel sterkte.

nee, dat is niet gemakkelijk. Zou hij agressief kunnen worden?

En TO hoe is het nu?

champie76

champie76

24-04-2022 om 16:45 Topicstarter

Nou, het gaat eigenlijk wel oke. Hij heeft een eigen kamer en komt af en toe binnen wandelen. Ik geef duidelijk mijn grenzen aan en hij moet het daar maar mee doen. 

Hopelijk blijft het zo 🤞🤞

champie76

champie76

28-04-2022 om 19:02 Topicstarter

Nou, regrowth gejuicht.. 

Zoon zit lekker in zijn kamer en de dreigementen naar mij en aan mijn adres blijven.. Zelfs inclusief appjes.... 

Ik weet niet meer wat te doen.. Heb zojuist een video deurbel besteld en we zitten met het mooie weer met de achterdeur op slot.. 

Politie is gewaarschuwd maar die kunnen niks doen.. 

Ellende

BrightEchidna89

BrightEchidna89

28-04-2022 om 19:17

Lees mijn eerdere post op pagina 1 nog eens, en stel jezelf dan de vraag of een vluchthuis echt slechter is dan je huidige situatie.
Dit kun je toch niet volhouden? Vroeg of laat loopt dit gewoon verkeerd af. 

champie76

champie76

03-05-2022 om 08:38 Topicstarter

Een vriend van mijn zoon is afgelopen weekend neer gestoken en in elkaar geschopt. 

Dit heeft erg veel indruk op mij gemaakt. Want dit is de toekomst die ik voor hem voorzie.. 

De jongen vecht nu nog voor zijn leven. Mijn zoon is ook erg onder de indruk en is in shock. Echter zijn de problemen nu zo groot, dat ik me geen raad weet hoe dit opgelost moet worden. 

"ze" hebben een bedrag van een paar duizend euro op mijn zoons hoofd gezet. Ik ben ontzettend bang dat hij te grazen genomen gaat worden omdat een of andere gek wel wat geld kan gebruiken. 

Mijn zoon is inmiddels aan het werk
En hij hij heeft an graag uit dit wereldje te willen.

Hij zou nog een paar honderd euro moeten betalen maar dit duurde te lang, daarom persen ze hem nu af en willen over de 3 000 euro. Dit bedrag is nu ook op zijn hoofd gezet. 

Ik ben moe, misselijk, ik kan niet meer.. 

Tegelijk ben ik met een nieuwe baan begonnen. Dit kan mij eindelijk een vast contract opleveren en meer zekerheid bieden, ik weet dat ik hier voor moet knokken maar ik weet niet waar ik de kracht nog vandaan moet halen. 

Sorry, ik weet niet tegen wie ik anders mijn verhaal moet doen

Wat vreselijk van zijn vriend, wel heel goed dat hij aan het werk is. Kan me je zorgen heel goed voorstellen. Wat bedoel je met dit bedrag is op zijn hoofd gezet?

Heftig zeg. Weet de politie hiervan? Zo nee, doe aangifte.
Het is goed dat je zoon tot inkeer is gekomen, een baan heeft en op een normale, nette manier aan zijn geld wil gaan komen. 
De angst begrijp ik heel goed. Sterkte.

Heb lang niet alles gelezen, maar moest denken aan een boek van Yvonne Keuls, de moeder van David S. Soms kun je niet anders dan afstand nemen, anders ga je compleet kapot. Je hebt zelf dringend ondersteuning nodig. 

champie76 schreef op 03-05-2022 om 08:38:

Een vriend van mijn zoon is afgelopen weekend neer gestoken en in elkaar geschopt.

Dit heeft erg veel indruk op mij gemaakt. Want dit is de toekomst die ik voor hem voorzie..

De jongen vecht nu nog voor zijn leven. Mijn zoon is ook erg onder de indruk en is in shock. Echter zijn de problemen nu zo groot, dat ik me geen raad weet hoe dit opgelost moet worden.

"ze" hebben een bedrag van een paar duizend euro op mijn zoons hoofd gezet. Ik ben ontzettend bang dat hij te grazen genomen gaat worden omdat een of andere gek wel wat geld kan gebruiken.

Mijn zoon is inmiddels aan het werk
En hij hij heeft an graag uit dit wereldje te willen.

Hij zou nog een paar honderd euro moeten betalen maar dit duurde te lang, daarom persen ze hem nu af en willen over de 3 000 euro. Dit bedrag is nu ook op zijn hoofd gezet.

Ik ben moe, misselijk, ik kan niet meer..

Tegelijk ben ik met een nieuwe baan begonnen. Dit kan mij eindelijk een vast contract opleveren en meer zekerheid bieden, ik weet dat ik hier voor moet knokken maar ik weet niet waar ik de kracht nog vandaan moet halen.

Sorry, ik weet niet tegen wie ik anders mijn verhaal moet doen

Nou, hier ben je meer dan welkom met je verhaal. Al kunnen wij je natuurlijk in praktisch opzicht niet echt helpen.

Als je zoon echt serieus is over uit dat wereldje stappen en er echt (aantoonbaar?) een prijs op zijn hoofd is gezet, lijkt mij dat hij zich bij de politie moet melden. Dit is toch niet iets waar je als 'leek' zelf uit komt? Daar heb je hulp bij nodig van mensen die weten hoe dat werkt. Ik kan niets en niemand anders bedenken dan de politie. Ik weet niet of het iets oplost om die 3000 euro te betalen. Als hij dat doet, is hij in hun ogen denk ik een makkelijk slachtoffer om meer te halen. Dus vandaar, ga naar de politie.

Voor jezelf zou ik via de huisarts hulp regelen. Had je geloof ik al. Dat maakt natuurlijk de zorgen niet minder, maar misschien kan hij/zij je wel helpen fysiek op de been te blijven. Medicatie kan daarbij helpen. Want het is wel heel belangrijk dat jij die baan weet te behouden.

En hoe is het met je andere zoon?

champie76

champie76

03-05-2022 om 12:40 Topicstarter

MamaE schreef op 03-05-2022 om 09:53:

Heftig zeg. Weet de politie hiervan? Zo nee, doe aangifte.
Het is goed dat je zoon tot inkeer is gekomen, een baan heeft en op een normale, nette manier aan zijn geld wil gaan komen.
De angst begrijp ik heel goed. Sterkte.

De politie is op de hoogte. Hij zou aangifte moeten doen om geholpen te kunnen worden, alleen door durft niet want hij is bang dat het dan alleen maar erger wordt.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.