Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat is er met ons meisje?

Tja het kan van alles zijn. Ook iets heel privé zoals anticonceptie. Misschien is er een spiraaltje gezet. Misschien een morning afterpil waarover ze niets wil vertellen en de huisarts ook niet. Daar kun je je best ellendig van voelen allemaal. Maar ja, het blijft bij speculeren. Ik zou haar lekker vertroetelen en iets leuks ondernemen. Samen wandelen leidt vaak tot mooie gesprekken. Of samen ergens heenrijden, samen ontbijten en zelfs samen klussen kan goed werken. 

Edjekroketje

Edjekroketje

01-12-2025 om 18:37 Topicstarter

Bedankt voor je bijdrage, maar ze is 14. Kans lijkt me niet heel groot dat ze een spiraal heeft laten plaatsen of naar de dokter is geweest voor andere anticonceptie en ze is nog niet seksueel actief.

Edjekroketje schreef op 01-12-2025 om 18:37:

Bedankt voor je bijdrage, maar ze is 14. Kans lijkt me niet heel groot dat ze een spiraal heeft laten plaatsen of naar de dokter is geweest voor andere anticonceptie en ze is nog niet seksueel actief.

Voor zover jij weet sexueel actief.

Je zal de eerste en de laatste niet zijn die denkt dat hun kind nog niet sexueel actief is terwijl ze dat wel zijn.

Zoals al ik al eerder zei, misschien weet ze echt niet wat er is en heeft ze even rust en ruimte nodig. Al die gevoelens als puber kunnen ook pittig zijn.

Maar als je denkt dat er wel concreet iets is, dan zou ik ook rekening houden met zoiets als sextortion. Afpersing met naaktbeelden en dergelijke dus. Daar schijnen nogal wat jongeren onder te lijden. Geen idee of er zoiets aan de hand is maar de schaamte is dan enorm en dat lijkt me heel erg naar en moeilijk om uit jezelf te vertellen. 

Wat jij beschrijft lijkt wat op een depressie.
Fijn dat jullie goed contact hebben. Volg haar maar wat en anders toch huisarts.
Heb je zicht op hoe ze slaapt ?
eet ze goed ? Net als anders?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.