Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Welk boek voor meisje 17,5

Ik wil graag mijn nichtje van ruim 17 een boek geven. Ze leest wel maar dan moet het een echt goed boek zijn. En niet al te moeilijk omdat ze dus niet een echte lezer is. Iemand tips? Alles van Mel Wallis de Vries heeft ze al gelezen.


Ik ben ook een lastige lezer, maar The Hunger games trilogy vond ik als jong volwassene wel erg leuk om te lezen. Spannend, met humor en zelfs beter dan de film. Ik heb hem wel in het Engels gelezen.

Grappig, daar dacht ik ook meteen aan!

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

08-09-2021 om 03:22

Of Percy Jackson, ook een leuke reeks.

Jen Minkman schrijft ook fantastische boeken die geschikt zijn voor die leeftijd. 

Een kookboek! B.v. van Ottolenghi of Jamie Oliver. Of van Oh my foodness.

op die leeftijd heb ik het boek loverboy gelezen, ik vond het echt een goed boek en leerzaam.

Ik was/ben niet echt een lezer maar dat boek vond ik toen wel erg interessant en het is makkelijk lezen, omdat het voor de jongere doelgroep is geschreven.

de Grisha, schim en schaduw van Leigh Bardugo. Is een young adult fantasy boek. Ik vond het heel leuk.
De beer en de nachtegaal van Katherine Arden. Sprookje voor volwassenen maar kan ruim 17 makkelijk lezen.
Zoek eens op Young Adult, dan vind je echt leuke dingen.
Als ik eerlijk ben vind ik 17 wel een beetje oud voor loverboy boeken enzo. Maar ik vergelijk natuurlijk met mezelf.

Als ze fan is van Mel Wallis de Vries, vindt ze Maren Stoffels misschien ook wel leuk! 

Andere tips in dat genre:
Éen van ons liegt - Karen McManus
Moordgids voor lieve meisjes - Holly Black
Wij leugenaars - E. Lockhart (wat meer mysterie dan thriller)

Oh, De Erfenis van Jennifer Lynn Barnes is misschien ook nog wel leuk, en weer net wat anders! Wel het begin van een serie. 

De test trilogie van Joelle Charbonneau. Zelfde genre als Hunger games.

Maren Stoffels heeft vergelijkbare thrillers voor jongeren geschreven, met aantrekkelijke titels als Escape Room, Fright Night, etc. Kent ze die al? Het zijn eenvoudige, dunne boeken.

Niet gelezen, maar misschien spreekt de Truth or Dance-trilogie van Chinouk Thijssen haar aan. Is een thrillerserie die zich op de balletacademie afspeelt.

Of zoekt ze juist iets meer uitdaging in het lezen? Want dan zijn andere titels wellicht interessanter.

Misschien de boeken van Danielle Bakhuis of Margje Woodrow?

Moet het een thriller zijn, of hoeft dat niet perse?

The Hate U Give kan ik haar erg aanraden. 

Kelly Armstrong De darkest powers trilogie
Richelle Mead academicus vampyrus (serie heeft 6 boeken) 
Cassandra Clare Kronieken van de onderwereld (serie heeft 6 boeken) 
Jojo Moyes De sterrengever
Pittacus Lore I'm number four (serie heeft 6 boeken) 

Renmuis schreef op 08-09-2021 om 09:21:

Als ze fan is van Mel Wallis de Vries, vindt ze Maren Stoffels misschien ook wel leuk!

Andere tips in dat genre:
Éen van ons liegt - Karen McManus
Moordgids voor lieve meisjes - Holly Black
Wij leugenaars - E. Lockhart (wat meer mysterie dan thriller)

 Deze inderdaad! (Maar dan van Holly Jackson  )

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.