Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
koentje

koentje

13-12-2011 om 08:51

Wie stuurt vandaag zijn kind met de fiets naar school?

Ik zag vandaag kinderen op de fiets, waarschijnlijk naar school, vertrekken. Met deze weersvoorspellinggen....? Mijn zoon is met de bus hoor; veel te gevaarlijk!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Stenna

Stenna

14-12-2011 om 23:22

Gefietst, verkeer

Gewoon gefiets hoor, mijn zoon, en de rest uit het dorp ook zag ik toen ik zelf wegging. Het is 7 km, op fietspad door het bos (daarom gaan ze met allemaal samen).
Dagelijks verkeer is veel gevaarlijker voor fietsende jongeren dan een keer slecht weer. Daar denk ik maar niet te veel aan.

Fietsen en ik ook

Zoon heeft zijn 8 km. naar school gefietst. Ik vertrok een half uurtje later, ook met de fiets. Wat een bikkels hè?

Jongste van 12 wilde niet gebracht, oudste, 18 wel..

Jongste van 12 wilde woensdagmorgen niet gebracht worden, terwijl ik vrij was en het dus makkelijk kon. Hij was echt zeiknat geworden. Oudste van 18 hoorde het mij aanbieden en zei met een big-smile dat ik hem dat wel naar het station mocht brengen, hij zou ook kletsnat zijn voor hij bij de bushalte was. Dat dus maar gedaan, toch nog een goede daad verrricht en een blij kind dat tegen broetje zei, je bent gek hoor...

Jade

Jade

15-12-2011 om 18:56

Gebracht...

Ik weet het, mijn dochter is niet van suiker, maar het is een open rotstuk, die ze moet fietsen (geen fietspad en geen straatlicht). Vooral met die windvlagen (en die zware tas achterop) heb je kans dat je hele rare slingers gaat maken.

Foo

Foo

15-12-2011 om 19:39

Hier

Hier een 3e-klasser die zelf naar school is gefietst (en daar smakelijk sterke verhalen over kon vertellen "Ik werd wel 25 meter achteruit geblazen'), twee brugklassers die gebracht en gehaald zijn door moeder van een viendje en die ook smakelijk de sterke verhalen van klasgenoten konden vertellen ("joh, Milan werd bijna tegen de bus aan geblazen".

Noodgedwongen gebracht, grr busstaking

Hier vanmorgen zei jongste, je mag me wel brengen en mag vriendje mee. Ja schat, dat gaan we redden. Gelukkig waren we tien voor acht klaar, belt oudste... Een wilde staking van de bus. Staat op de bus te wachten naar stage waar hij echt moest zijn. Vriendje van jongste was er ook al en de jongsten gingen dus toch op de fiets. Gauw naar de bushalte, volle bak met tierende mensen en oudste ingeladen, maar even op de busstrook gestaan, bus kwam toch niet. Daarna in de file 8 km naar stage oudste, ook daar natuurlijk met de weg bezig, GRR, normaal redt je dat binnen 10 minuten. Onderweg zijn stage en mijn werk gebeld. Gelukkig kon ik wat later beginnen. Oudste was slechts 10 minuten te laat, ik een half uur. Als ze dat nog vooraf aankondigen...

Vroeger en nu

Vroeger was er minder verkeer, maar daar staat tegenover dat er nu vreselijk veel fietspaden zijn en rotondes waar je voorrang hebt en stukjes langs rijbanen speciaal voor fietsers.
Mijn oudste fietst nu dezelfde weg als ik vroeger. Zij op een fietspad, terwijl ik vroeger langs de rand van de 80km-p.u. rijdende auto's en vrachtauto's moest.
Met slecht weer reden we zo de berm in, omdat we anders een modderdouche kregen van een passerende vrachtwagen ofzo.
Nee het verkeer is drukker geworden, maar er zijn ook héél véél meer verkeersmaatregelen voor fietsers.
p.s. hier hebbben ze beiden gefietst. Beiden ver.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.