Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
janet

janet

08-03-2015 om 08:18

zoon 15 blowen

Evanlyn

Evanlyn

30-06-2015 om 15:39

Ouders

die zijn zelf het hele weekend stoned, of de hele week (uitkering). Of ze zitten inderdaad in een bubbel. Mijn kind kan daar prima mee omgaan, en zo. En dat een kind een diploma niet belangrijk vindt, is wat mij betreft wel een probleem! Maar wel een heel taai probleem. Ik ben niet optimistisch. En ik durf zelf de ouders ook niet aan te spreken, maar heb daar ook geen enkele autoriteit of deskundigheid voor. Als ik bevriend met ze was zou dat anders liggen, maar je komt elkaar nauwelijks tegen op de middelbare school. Tafeltjesavond is ook niet echt de plaats daarvoor.

Angela67

Angela67

30-06-2015 om 15:45

evanlyn

Ik dacht dat we het over leerlingen hadden waarvan de ouders dachten dat blowen wel meeviel omdat ze het *vroeger* zelf deden.

De leerlingen die opgroeien in een stoned milieu, da's hele andere problematiek inderdaad.

gr Angela

Evanlyn

Evanlyn

30-06-2015 om 16:09

Bij sommigen is dat inderdaad wel aan de hand, dat ouders denken dat het wel meevalt. Het is een heel divers probleem.

Fiorucci

Fiorucci

01-07-2015 om 13:02

En er zijn ook zat jongeren die gewoon maat weten te houden en dus gewoon een diploma halen...

Fiorucci

Fiorucci

01-07-2015 om 13:04

Alhier....

OP de school van mijn dochter worden kinderen en ouders er zondermeer op aangesproken hoor, bij het stoned in de klas zitten...je gaat toch ook niet dronken in de klas zitten??

Evanlyn

Evanlyn

01-07-2015 om 14:49

een heleboel halen toch hun diploma, dat is ook waar. Tenminste, tot nu toe doen ze het goed.

Nou, en als we het dan toch over alcohol hebben, laatst op schoolreisje was dat ook aan de hand. Gezellig voor degenen die nuchter bleven (not). Dat heeft toen wel een staartje gehad.

vlad

vlad

15-12-2015 om 18:14

wat nu

wij hebben kort geleden zoon ook betrapt op blowen en een biertje drinken en weten nu niet goed wat we daar mee aan moeten. Hij weet nog niet dat wij het weten, ik heb alleen de spullen verstopt gevonden op zijn kamer. Hij gaat een paar keer per week na zijn huiswerk nog even met wat vrienden naar buiten,wat rondfietsen, genoeg gelegenheid dus. We merken nog niets aan hem maar zijn toch wel even geschokt.
Gesprekken hierover hebben we wel, maar wel in het algemeen, hij weet dus niet dat wij het weten. Hij weet wel dat wij het verbieden maar zoals al vaker gelezen in andere reacties, ze doen het toch. Hij is 15

Elisabeth

Elisabeth

16-12-2015 om 10:53

hier

Hebben we onze dochter met haar vrienden het laten proberen iom ouders op haar kamer. Heb het al eens eerder geschreven, want ik wil namelijk geen stiekem gedoe erover en al helemaal niet dat ze stoned ergens onder een brug staat met haar 'matties'. Nou, mevrouw vond het wel leuk, maar om nou te zeggen elk weekend, nee dat hoefde voor haar nou ook weer niet. Sindsdien nog 1 keer op een feestje gedaan, in de tuin, maar het laatste feestje had ze er geen zin in, vond het eigenlijk maar een suffe boel...
Mijn kind is erg open en vertelt me alles. Ik vertrouw haar ook. Ze vroeg ook laatst of ze een keer een sigaret mag proberen, maar ook dat vond ze eigenlijk ook stom, want het stinkt en dan sta je daar een beetje stoer te doen. Ook niks voor mij zegt ze dan.

Dus ik denk dat het bij haar wel los loopt. Maar kijk naar je kind zou ik zeggen. Dit is een makkelijk kind, bij de jongste hou ik mijn hart vast en weet ik niet of ik net zo makkelijk reageer. Net zo open en alles vertellen, maar veeeeeel impulsiever en pas vertellen nadat er iets gebeurd is da's wel een verschilletje....

Iemand

Iemand

12-01-2016 om 09:15

Blowen is niet schadelijk

Integendeel tot roken, kan blowen geen kwaad en tast het ook niet de longen of andere organen aan, ook tast het niet de hersenen aan. Blowen wordt ook door veel artsen gegeven als medicijn.

sas

sas

12-01-2016 om 13:42

Iemand, Ik zou zeggen

Trek je pyjama aan en 'keep on dreaming'

Thursday Next

Thursday Next

12-01-2016 om 14:23

nou

dat het gegeven wordt als medicijn betekent natuurlijk niet dat het onschadelijk is.

Tink

Tink

12-01-2016 om 14:44

zeg Iemand...

Onder welke steen leef jij? Lees dit ajb even:
http://drugsinfoteam.nl/drugsinfo/cannabis/cannabis-risicos/

Hoe oud ben je Iemand?

Els

Els

12-01-2016 om 19:51

Pyjama's

Ik heb wel begrepen dat je van blowen veel pyjama's gaat bewaren.

Anoniem

Anoniem

12-01-2016 om 21:01

Wat

Els wat lieg jij?

Silsil

Silsil

12-01-2016 om 23:35

LOL

Briljant Els

Iemand

Iemand

13-01-2016 om 09:01

Tink

Dat is bullshit.

Elisabeth

Elisabeth

13-01-2016 om 09:19

cannabis

van die plant kun je ook hele mooie kleding maken en ook pyjama's...

Elisabeth

Elisabeth

13-01-2016 om 09:19

sorry

Da's kinderachtig van mij!

Anoniem

Anoniem

13-01-2016 om 09:40

Elisabeth

Kan niet???

Elisabeth

Elisabeth

13-01-2016 om 09:44

Anoniem

??? Kan wel

Anoniem

Anoniem

13-01-2016 om 11:16

Maak dan pyjama van wiet??

com

com

13-01-2016 om 12:15

Els

"Ik heb wel begrepen dat je van blowen veel pyjama's gaat bewaren."

smile

ps: zou iedereen het nog begrijpen

Els

Els

13-01-2016 om 12:53

Com

Nou, sommige 'forumleden' maken het ons wel heel moeilijk. Die wisselen nog sneller van (nick)name dan van pyjama!

Anoniem

Anoniem

13-01-2016 om 12:54

Els

Waar hebt u het over?

Anoniem

Anoniem

13-01-2016 om 18:24

Els

?

Arendje

Arendje

15-01-2016 om 18:22

Iemand

'Blowen wordt ook door veel artsen gegeven als medicijn.'

chemotherapie ook.

Elisabeth

Elisabeth

16-01-2016 om 09:54

pijnbestrijding

Meer doet het niet. Geloof me.

Matige discussie

Hallo allen,

Zelden een matiger discussie gelezen op internet. Vrijwel elke reactie is anekdotisch van aard: "in mijn omgeving ging het onder zus en zo voorwaarden mis". Zo kan ik het ook.
Laten we eens naar het meest recente onderzoek (bijdragen van Universiteiten van Southern California, Minnesota, Örebro (Zweden), en Pennsylvania.

http://www.pnas.org/content/early/2016/01/13/1516648113

Korte strekking van dit onderzoek (en niet een gevalletje "ik heb 25 mensen ondervraagd en nu weet ik het zeker, dit is een langdurig onderzoek (10 jaar) onder 2277 respondenten) is dat het gebruik van cannabis onder adolescenten niet leidt tot een blijvende vermindering in IQ (een objectief meetbare standaard). De gevallen waarbij het mis ging zijn te wijten aan andere oorzaken. Het gebruik van cannabis is dan eerder een symptoom dan een oorzaak: mensen die minder presteren doordat ze psychische aandoeningen hebben of in problemen raken gebruiken eerder cannabis dan mensen waarbij het allemaal prima gaat.

Kortom: ik zou me eerder zorgen maken om het algemeen welzijn van mijn kinderen (bied ik ze een veilige en stimulerende leefomgeving) dan het gebruik van cannabis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.