janet
08-03-2015 om 08:18
zoon 15 blowen
Mijn zoon blowt nu 2 maanden ongeveer. Hij zegt het gelukkig eerlijk. Hij is open tegen mij, dat wil ik graag zo houden. Als ik het ga verbieden gaat hij het stiekem doen. Dat is ook heel makkelijk. Hij kan het dan gewoon op straat of bij vrienden doen.
Dat heeft hij ook al gedaan.
Nu heeft hij gevraagd aan mij of hij het 1x per week met zijn vrienden op zijn kamer mag doen.
Dat vind ik goed. Hij doet het toch, liever zo dan op straat zwalken.
Natuurlijk heb ik hem de gevaren verteld. Ik heb hem ook gezegd dat hij maximaal 1x per week mag blowen alleen op zaterdag.
Wat vinden jullie, wel of niet thuis roken? (Het gaat er dus niet om of het vies in huis is want dat maakt mij niet uit, het gaat er om hoe het beste hiermee om te gaan met zoon.)

Evanlyn
30-06-2015 om 15:39
Ouders
die zijn zelf het hele weekend stoned, of de hele week (uitkering). Of ze zitten inderdaad in een bubbel. Mijn kind kan daar prima mee omgaan, en zo. En dat een kind een diploma niet belangrijk vindt, is wat mij betreft wel een probleem! Maar wel een heel taai probleem. Ik ben niet optimistisch. En ik durf zelf de ouders ook niet aan te spreken, maar heb daar ook geen enkele autoriteit of deskundigheid voor. Als ik bevriend met ze was zou dat anders liggen, maar je komt elkaar nauwelijks tegen op de middelbare school. Tafeltjesavond is ook niet echt de plaats daarvoor.

Angela67
30-06-2015 om 15:45
evanlyn
Ik dacht dat we het over leerlingen hadden waarvan de ouders dachten dat blowen wel meeviel omdat ze het *vroeger* zelf deden.
De leerlingen die opgroeien in een stoned milieu, da's hele andere problematiek inderdaad.
gr Angela

Evanlyn
30-06-2015 om 16:09
Bij sommigen is dat inderdaad wel aan de hand, dat ouders denken dat het wel meevalt. Het is een heel divers probleem.

Fiorucci
01-07-2015 om 13:02
En er zijn ook zat jongeren die gewoon maat weten te houden en dus gewoon een diploma halen...

Fiorucci
01-07-2015 om 13:04
Alhier....
OP de school van mijn dochter worden kinderen en ouders er zondermeer op aangesproken hoor, bij het stoned in de klas zitten...je gaat toch ook niet dronken in de klas zitten??

Evanlyn
01-07-2015 om 14:49
een heleboel halen toch hun diploma, dat is ook waar. Tenminste, tot nu toe doen ze het goed.
Nou, en als we het dan toch over alcohol hebben, laatst op schoolreisje was dat ook aan de hand. Gezellig voor degenen die nuchter bleven (not). Dat heeft toen wel een staartje gehad.

vlad
15-12-2015 om 18:14
wat nu
wij hebben kort geleden zoon ook betrapt op blowen en een biertje drinken en weten nu niet goed wat we daar mee aan moeten. Hij weet nog niet dat wij het weten, ik heb alleen de spullen verstopt gevonden op zijn kamer. Hij gaat een paar keer per week na zijn huiswerk nog even met wat vrienden naar buiten,wat rondfietsen, genoeg gelegenheid dus. We merken nog niets aan hem maar zijn toch wel even geschokt.
Gesprekken hierover hebben we wel, maar wel in het algemeen, hij weet dus niet dat wij het weten. Hij weet wel dat wij het verbieden maar zoals al vaker gelezen in andere reacties, ze doen het toch. Hij is 15

Elisabeth
16-12-2015 om 10:53
hier
Hebben we onze dochter met haar vrienden het laten proberen iom ouders op haar kamer. Heb het al eens eerder geschreven, want ik wil namelijk geen stiekem gedoe erover en al helemaal niet dat ze stoned ergens onder een brug staat met haar 'matties'. Nou, mevrouw vond het wel leuk, maar om nou te zeggen elk weekend, nee dat hoefde voor haar nou ook weer niet. Sindsdien nog 1 keer op een feestje gedaan, in de tuin, maar het laatste feestje had ze er geen zin in, vond het eigenlijk maar een suffe boel...
Mijn kind is erg open en vertelt me alles. Ik vertrouw haar ook. Ze vroeg ook laatst of ze een keer een sigaret mag proberen, maar ook dat vond ze eigenlijk ook stom, want het stinkt en dan sta je daar een beetje stoer te doen. Ook niks voor mij zegt ze dan.
Dus ik denk dat het bij haar wel los loopt. Maar kijk naar je kind zou ik zeggen. Dit is een makkelijk kind, bij de jongste hou ik mijn hart vast en weet ik niet of ik net zo makkelijk reageer. Net zo open en alles vertellen, maar veeeeeel impulsiever en pas vertellen nadat er iets gebeurd is da's wel een verschilletje....

Iemand
12-01-2016 om 09:15
Blowen is niet schadelijk
Integendeel tot roken, kan blowen geen kwaad en tast het ook niet de longen of andere organen aan, ook tast het niet de hersenen aan. Blowen wordt ook door veel artsen gegeven als medicijn.

Thursday Next
12-01-2016 om 14:23
nou
dat het gegeven wordt als medicijn betekent natuurlijk niet dat het onschadelijk is.

Tink
12-01-2016 om 14:44
zeg Iemand...
Onder welke steen leef jij? Lees dit ajb even:
http://drugsinfoteam.nl/drugsinfo/cannabis/cannabis-risicos/
Hoe oud ben je Iemand?

Elisabeth
13-01-2016 om 09:19
cannabis
van die plant kun je ook hele mooie kleding maken en ook pyjama's...

com
13-01-2016 om 12:15
Els
"Ik heb wel begrepen dat je van blowen veel pyjama's gaat bewaren."
smile
ps: zou iedereen het nog begrijpen

Els
13-01-2016 om 12:53
Com
Nou, sommige 'forumleden' maken het ons wel heel moeilijk. Die wisselen nog sneller van (nick)name dan van pyjama!

Arendje
15-01-2016 om 18:22
Iemand
'Blowen wordt ook door veel artsen gegeven als medicijn.'
chemotherapie ook.

Dr Medi
23-01-2016 om 08:22
Matige discussie
Hallo allen,
Zelden een matiger discussie gelezen op internet. Vrijwel elke reactie is anekdotisch van aard: "in mijn omgeving ging het onder zus en zo voorwaarden mis". Zo kan ik het ook.
Laten we eens naar het meest recente onderzoek (bijdragen van Universiteiten van Southern California, Minnesota, Örebro (Zweden), en Pennsylvania.
http://www.pnas.org/content/early/2016/01/13/1516648113
Korte strekking van dit onderzoek (en niet een gevalletje "ik heb 25 mensen ondervraagd en nu weet ik het zeker, dit is een langdurig onderzoek (10 jaar) onder 2277 respondenten) is dat het gebruik van cannabis onder adolescenten niet leidt tot een blijvende vermindering in IQ (een objectief meetbare standaard). De gevallen waarbij het mis ging zijn te wijten aan andere oorzaken. Het gebruik van cannabis is dan eerder een symptoom dan een oorzaak: mensen die minder presteren doordat ze psychische aandoeningen hebben of in problemen raken gebruiken eerder cannabis dan mensen waarbij het allemaal prima gaat.
Kortom: ik zou me eerder zorgen maken om het algemeen welzijn van mijn kinderen (bied ik ze een veilige en stimulerende leefomgeving) dan het gebruik van cannabis.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.