Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon van 19 ik weet t niet meer


BritgetJones007 schreef op 26-12-2023 om 09:25:

[..]

En toch vraag ik mij af, of ' dat als iemand eerst flink in de shit raakt, voordat het beter kan gaan' wel waar is.

Dat is ook maar iets wat je ooit geleerd hebt of een zinnetje die je je collega's waarschijnlijk veel hebt horen zeggen. Maar is het echt waar? Klinkt ook iets als een stigmatiserende one liner.

Maar zoals je leest, is dit een jongere, die, zodra je die 'loslaat' binnen no-time in het criminele circuit beland en daar kom je maar moeilijk uit en ook voor deze moed er een risico. Ik geloof daar gewoon niet in.

Is er bij deze jongen een diagnose of diagnoses gesteld die zijn gedrag kunnen verklaren? Want hoe komt het dat hij zo moeilijk 'te bereiken' is, in de zin van, dat hij een ongezond 'oorzaak en gevolg' inzicht heeft en hier ook naar handeld?

Ik doe dit werk al bijna 20 jaar, dit is niet een zinnetje wat ik hoor bij collega's. Dit is de realiteit wat ik al jaren zie.

Deze jongen zal ongetwijfeld al in het verkeerde circuit zitten. En ja er zal waarschijnlijk meer aan de hand zijn waar diagnostisch onderzoek naar gedaan kan worden. Echter op dit moment zal hij dat waarschijnlijk niet willen...hij heeft geen intrinsieke motivatie om hier iets aan te veranderen. Want waarom zou je...hij kan nu doen en laten wat hij wil en heeft zijn onderdak en natje en droogje.

BritgetJones007 schreef op 26-12-2023 om 09:25:

[..]

En toch vraag ik mij af, of ' dat als iemand eerst flink in de shit raakt, voordat het beter kan gaan' wel waar is.

Dat is ook maar iets wat je ooit geleerd hebt of een zinnetje die je je collega's waarschijnlijk veel hebt horen zeggen. Maar is het echt waar? Klinkt ook iets als een stigmatiserende one liner.