Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zorgmelding door politie?


Elpisto schreef op 14-04-2023 om 14:31:

[..]

Als in harddrugs? Ik geloof best dat het wietgebruik niet noemenswaardig gestegen is, maar als we naar harddrugs kijken, kan ik me dat heel moeilijk voorstellen. Gaat het dan om totale aantallen, of om aantal gebruikers?

Kijk hier eens https://www.trimbos.nl/kennis/cijfers/alcohol-drugs-roken-scholieren/

Even doorscrollen naar beneden voor de cijfers mbt harddrugs. 
Vergeet niet dat in de jaren 80 heroïne echt een ding was, dat ouders als de dood waren dat je van hasj afgleed naar heroïne. En dat in de grote steden bepaalde buurten vergeven waren van de junks. 

Kimdekim

Kimdekim

14-04-2023 om 15:13 Topicstarter

Pief schreef op 14-04-2023 om 15:06:

[..]

Maar jouw dochter heeft jongens uitgenodigd in het huis van iemand anders. Ik kan me voorstellen dat die vriendin en haar ouders daar niet blij mee zijn.

Klopt,  die staan daar inderdaad anders in.  Maar mijn dochter heeft de jongens niet op eigen initiatief uitgenodigd. 

Of nou ja, niet helemaal op haar initiatief.  Haar vruendin wilde het net zo graag 

Friezinnetje schreef op 14-04-2023 om 14:12:

[..]

Van de week nog een cursus gehad met iemand van VNN en die zei dat er niet meer drugs gebruikt worden dan zeg maar 30 jaar geleden. Er wordt meer over gesproken, maar het gebruik is hetzelfde.

Het desbetreffende onderzoek ging ook niet over de afgelopen jaren, maar expliciet over nu en toekomstige festivals, omdat de prijsstijgingen dit jaar exorbitant zijn en veel jeugd/jong volwassenen daarom liever kiezen voor een xtc-pilletje icm (gratis) water ipv de te dure drankmuntjes.

Kimdekim schreef op 14-04-2023 om 15:13:

[..]

Klopt, die staan daar inderdaad anders in. Maar mijn dochter heeft de jongens niet op eigen initiatief uitgenodigd.

Of nou ja, niet helemaal op haar initiatief. Haar vruendin wilde het net zo graag

En voelt jouw dochter nog de consequentie van? Of staan deze ouders er net zo in als jij. Als je er verschillend in staat, kan ik mij voorstellen dat dit ook een weerslag kan hebben op de vriendschap, namelijk. 

Kimdekim

Kimdekim

14-04-2023 om 15:28 Topicstarter

Mijn dochter heeft geen straf gekregen als je dat bedoelt, en haar vriendin wel ( andere aanwezige meisjes ook niet). En ja dat voelt natuurlijk heel oneerlijk voor de vriendin. 

Elpisto schreef op 14-04-2023 om 14:31:

[..]

Als in harddrugs? Ik geloof best dat het wietgebruik niet noemenswaardig gestegen is, maar als we naar harddrugs kijken, kan ik me dat heel moeilijk voorstellen. Gaat het dan om totale aantallen, of om aantal gebruikers?

Als in harddrugs idd. En in gebruikers.  

Kimdekim schreef op 14-04-2023 om 15:28:

Mijn dochter heeft geen straf gekregen als je dat bedoelt, en haar vriendin wel ( andere aanwezige meisjes ook niet). En ja dat voelt natuurlijk heel oneerlijk voor de vriendin.

Gaan jij en jouw dochter of jouw dochter in haar eentje nog naar de ouders om excuses aan te bieden voor dochters aandeel hierin? 

Kimdekim

Kimdekim

14-04-2023 om 16:03 Topicstarter

We zijn daar zondagochtend meteen geweest.  

Uhh Pief...de dochter van TS was op een feestje waarvoor zij niet wist dat er geen toestemming was en er kwamen ongenode gasten die zij niet had uitgenodigd. 
Vriendin nodigde mensen uit voor een feestje zonder toestemming. Daar is zij dus fout en logisch dat ze straf krijgt van haar ouders. Dat er ongenode gasten kwamen, kwam omdat andere gasten die uitgenodigd hadden. Ik hoop dat die ook nog een consequentie zullen ervaren, want zelf mensen gaan uitnodigen in het huis van een ander, dat doe je gewoon niet. Zeker niet als het bezopen/doorgesnoven klootviolen betreft die gaan slopen en jatten en overlast veroorzaken en weigeren weg te gaan.

Kimdekim schreef op 14-04-2023 om 16:03:

We zijn daar zondagochtend meteen geweest.

Ah, ok. Sorry, misschien had je dat al geschreven.  het is mij niet bijgebleven.. hebben die ouders ook nog wat gezegd? 

Het is best straf hoor, als je met een van je ouders de ouders van je vriendin onder ogen moet zien. Was er nog troep van het feestje die ze heeft meehelpen opruimen?  

Kimdekim

Kimdekim

14-04-2023 om 17:38 Topicstarter

ja,  had ik inderdaad wel geschreven.  Nou ja ouders waren heel boos.  Voornamelijk op hun dochter.  
Dochter heeft niet geholpen,  toen wij aankwamen was het al schoon. Maar ik ben zaterdagnacht ook binnen geweest en toen was er ook geen echte rommel. Er waren toen al jongens teruggekomen om te helpen opruimen.  

Als dit bij mij thuis was gebeurd zou ik niet boos zijn ( wel over liegen overigens), maar ik zou wel mijn dochter bij elk huis in de straat aan laten bellen om excuses te maken voor de overlast.  
Nu hebben we gewoon de ouders gevolgd. Het is hartstikke vervelend wat er is gebeurd.  En natuurlijk heeft dochter sorry gezegd voor haar aandeel.

MamaE schreef op 14-04-2023 om 16:15:

Uhh Pief...de dochter van TS was op een feestje waarvoor zij niet wist dat er geen toestemming was en er kwamen ongenode gasten die zij niet had uitgenodigd.
Vriendin nodigde mensen uit voor een feestje zonder toestemming. Daar is zij dus fout en logisch dat ze straf krijgt van haar ouders. Dat er ongenode gasten kwamen, kwam omdat andere gasten die uitgenodigd hadden. Ik hoop dat die ook nog een consequentie zullen ervaren, want zelf mensen gaan uitnodigen in het huis van een ander, dat doe je gewoon niet. Zeker niet als het bezopen/doorgesnoven klootviolen betreft die gaan slopen en jatten en overlast veroorzaken en weigeren weg te gaan.

Nee de dochter van TO heeft die jongens uitgenodigd. En daar kwamen nog ongenode vrienden van mee.

Kimdekim

Kimdekim

14-04-2023 om 17:58 Topicstarter

Pief schreef op 14-04-2023 om 17:54:

[..]

Nee de dochter van TO heeft die jongens uitgenodigd. En daar kwamen nog ongenode vrienden van mee.

Nee mijn dochter kende die jongens,  maar de meiden hebben samen bedacht dat ze wel konden komen.  Het is niet zo dat mijn dochter zonder iets te zeggen die jongens voor het feestje had uitgenodigd.  En deze 2 jongens hadden 4 vrienden meegenomen ( wat ook prima was voor de meiden) en ws heeft een van die vrienden, die andere jongens binnengelaten. 

BritgetJones007 schreef op 14-04-2023 om 13:45:

[..]

Ik vond dat vroeger altijd heel hypocriet. Die jongeren die hun rijbewijs kregen als ze niet zouden roken, maar het stiekem toch deden...

Als ik er nu op terugkijk, dat heeft dat toch geholpen. Die jongeren rookte af en toe eentje, maar niet dagelijks en niet verslaafd aan roken, omdat er schijnbaar toch een duidelijke grens was.

Dus wat toen hypocriet leek, heeft toch gewerkt....

Nou ja, dat is gewoon oneerlijk van die jongens. Ik had ook zo’n afspraak met mijn moeder en heb me daar netjes aan gehouden. Liegen en bedriegen doe je zelf hè, dat is gewoon fout. Dat maakt de afspraak nog geen slecht idee.  

Kimdekim schreef op 14-04-2023 om 17:38:


Als dit bij mij thuis was gebeurd zou ik niet boos zijn ( wel over liegen overigens), maar ik zou wel mijn dochter bij elk huis in de straat aan laten bellen om excuses te maken voor de overlast.


Oh, dat vind ik wel een goede straf, trouwens. Wat heeft je gelet dat zij niet alsnog elke buur langsging met excuses? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.