Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

26 jarige dochter trouwt/woont in buitenland

Appelsientjes

Appelsientjes

31-12-2025 om 22:02 Topicstarter

MamaE, ik snap mijn dochter ook wel, daar gaat het ook niet om.. Ik beschrijf dat overigens ook in een ander bericht..
Ik ben zelf ook dochter en herken  dat gevoel dat het niet uitkomt als je moeder of wie dan ook belt, terwijl jij met je eigen leven bezig bent. Toen ik jonger was, was ik ook met de agenda’s van de kinderen bezig.  Dus, niets is mij vreemd. Ik verwachtte toen niet van mezelf dat ik er 10-15 jaar later anders in zou staan. Dingen zijn niet altijd zwart/wit. 

AnnaPollewop, mooi stuk in Trouw, dat gaat werkelijk over zingeving. Het leven draait natuurlijk niet alleen om jezelf, of je kinderen, maar om het geheel. Net dat stukje zingeving vinden, waar ik plezier uithaal, voor mezelf t.g.v. anderen en het geheel, dat is nog even zoeken.
Ik sluit de vraag/het bericht nu, omdat ik genoeg reflectie heb gekregen en er nu reacties ook komen van mensen die niet echt goed alles lezen maar alleen hun mening geven wat voor mij niet echt bijdraagt aan een oplossing of herkenning geeft.
Dank voor alle betrokken reacties! En een goed 2026 voor iedereen! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.