Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Aanhang op familiefoto


Mevrouw75 schreef op 29-12-2023 om 21:28:

[..]

Oma sluit helemaal niet buiten. Ze wil gewoon deze keer een foto met haar kleinkinderen. Verder is ze heel schappelijk, welkomend en lief.

Zo’n foto is niet meteen een teken van uitsluiting hoor.

Agree to disagree. Ik vind het wel uitsluiting; als je met een gezelschap bent op een feestdag dan is het niet aan 1 persoon omdat zo te bepalen wie er wel of niet op een foto mag. Dat overleg je dan met elkaar, je bent tenslotte ook met elkaar. En dan is het prima als er een foto gemaakt wordt met oma met kleinkinderen als zij die wens heeft, net zo goed als dat er foto's gemaakt kunnen worden in andere settings als anderen dat wensen. Rekening houden met elkaar is toch niet zo moeilijk.

Gingergirl schreef op 29-12-2023 om 22:10:

[..]

Agree to disagree. Ik vind het wel uitsluiting; als je met een gezelschap bent op een feestdag dan is het niet aan 1 persoon omdat zo te bepalen wie er wel of niet op een foto mag. Dat overleg je dan met elkaar, je bent tenslotte ook met elkaar. En dan is het prima als er een foto gemaakt wordt met oma met kleinkinderen als zij die wens heeft, net zo goed als dat er foto's gemaakt kunnen worden in andere settings als anderen dat wensen. Rekening houden met elkaar is toch niet zo moeilijk.

Ja, die anderen kunnen dat gewoon wensen, uitspreken en organiseren. 
“Ja, leuk oma! Zo en nu een van alle stelletjes bij elkaar, kunt u hem maken? “

Geen probleem hoor. 
Ik heb in ieder geval niet gelezen dat een volgende foto verboden was ofzo. Alleen dat er achteraf gemokt werd. 

Mevrouw75 schreef op 29-12-2023 om 22:35:

[..]

Ja, die anderen kunnen dat gewoon wensen, uitspreken en organiseren.
“Ja, leuk oma! Zo en nu een van alle stelletjes bij elkaar, kunt u hem maken? “

Geen probleem hoor.
Ik heb in ieder geval niet gelezen dat een volgende foto verboden was ofzo. Alleen dat er achteraf gemokt werd.

Het gaat hier om een jong meisje die dat wellicht nog niet aan durfde te geven en dit ook niet zo verwacht had van haar oma. Dochter van TO gaf aan dat familie van vriend het nooit zo zou doen dus vanuit die verbazing snap ik dat ze er op dat moment niet over begonnen is. Zoals TO zelf al schreef het was nogal lomp van oma en niet goed doordacht. 

Mevrouw75 schreef op 29-12-2023 om 21:29:

[..]

Het is een foto van oma en de kleinkinderen. Niet een foto van het gezellig samen zijn, het hele gezelschap of van kerst 2023.

Ik had het helemaal niet meer over de openingspost maar over mijn eigen post waarop jij reageerde.  Waarop ik zei dat mijn schoonmoeder mij en mijn schoonzus en zwager actief vraagt van foto's te gaan.  Ook na 26 jaar samen en jij zei dat het ego was om dat raar te vinden.  

Als ik dit lees dan denk ik: ik word oud. Dat mensen zich hier druk om kunnen maken. 

Het zegt wel iets over de tijd waarin we leven. Met alles en iedereen moet rekening worden gehouden want stel dat iemand zich buitengesloten voelt. Maken we ons zelf niet wat te belangrijk?
Kennelijk mag je niet zeggen dat je alleen met je eigen kinderen of kleinkinderen op de foto wil, want dan voelt iemand zich buitengesloten. 

Vrijevlinder schreef op 30-12-2023 om 08:28:

Als ik dit lees dan denk ik: ik word oud. Dat mensen zich hier druk om kunnen maken.

Het zegt wel iets over de tijd waarin we leven. Met alles en iedereen moet rekening worden gehouden want stel dat iemand zich buitengesloten voelt. Maken we ons zelf niet wat te belangrijk?
Kennelijk mag je niet zeggen dat je alleen met je eigen kinderen of kleinkinderen op de foto wil, want dan voelt iemand zich buitengesloten.

'Vroegâh' moesten kinderen en kleinkinderen gewoon hun brutale waffel houden als oma wat zei. Dat was echt niet beter hoor, geloof me. 

EmmaT schreef op 30-12-2023 om 08:41:

[..]

'Vroegâh' moesten kinderen en kleinkinderen gewoon hun brutale waffel houden als oma wat zei. Dat was echt niet beter hoor, geloof me.

Weet ik. 

Ik vind het ook niet verkeerd als er rekening met mensen wordt gehouden, juist niet, maar ik vind het in dit voorbeeld flink doorslaan. 

Vrijevlinder schreef op 30-12-2023 om 09:15:

[..]

Weet ik.

Ik vind het ook niet verkeerd als er rekening met mensen wordt gehouden, juist niet, maar ik vind het in dit voorbeeld flink doorslaan.

Nou ja, in dit voorbeeld kon de kleindochter er na anderhalve dag alweer om lachen. Volgens mij slaat “het forum” vooral een beetje door.

Doemijdieglazenbol schreef op 30-12-2023 om 10:19:

[..]

Nou ja, in dit voorbeeld kon de kleindochter er na anderhalve dag alweer om lachen. Volgens mij slaat “het forum” vooral een beetje door.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Het je buitengesloten voelen roept heftige emoties op, zowel bij degenen die zich zo voelen als bij degenen die het allemaal maar onzin zeggen te vinden. Het zegt inderdaad meer over 'het forum' dan over de openingspost.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.