Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
twijfelaar

twijfelaar

02-09-2017 om 12:28

beginnende automobilist naar optreden in de randstad


Triva

Triva

07-09-2017 om 10:15

want

het kán niet fout gaan op het examen want daar wordt die dag geen snelweg gereden.

Serieus: op en afritten en snelwegen leer je aan in 1,5 uur. Dat je het daarna nog keer op keer oefent is normaal als je snelwegen in de buurt hebt. Trams heb je ook niet overal.

Nogmaals: ik vind ook dat je het moet oefenen en op je examen moet krijgen maar niet elke situatie kun je op het examen krijgen. Je zou het dus met 1 lange les moeten kunnen oefenen.

twijfelaar

twijfelaar

07-09-2017 om 13:10

Tsjor

als we verder Nederland ingaan, dan is het inderdaad meestal de andere richtingen uit, Veluwe ed. Toch wat rustiger daar, denk ik

Phryne Fisher

Phryne Fisher

07-09-2017 om 14:02

Snelweg

Hier zat vroeger, ik weet niet of dat nu nog is, het Rottepolderplein in de examenroute. Iedereen hoopte maar dat hij dat niet zou krijgen, en ik probeer hem nog steeds te vermijden

Dat zouden meer mensen moeten doen

Phryne over het rottepolderplein: 'en ik probeer hem nog steeds te vermijden '. Als iedereen dat nou deed....

Tsjor

Triva

Triva

07-09-2017 om 22:54

oja

Heb je wel overal tunnels in het land?

twijfelaar

twijfelaar

08-09-2017 om 14:36

tunnels

hier hebben we dus wel de Westerscheldetunnel, zo'n 6 km lang.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-09-2017 om 15:02

6 km

Kijk, dat vind ik dan eng, zo'n tunnel. Niet vanwege het opgesloten zijn, nou ja een beetje, maar vooral omdat anderen daar vaak zo achterlijk rijden en je bij brand maar moet hopen dat je een vluchtweg vindt. Mogen brandstofauto's door die tunnel?

Vesta

Vesta

08-09-2017 om 15:06

nope

gevaarlijke stoffen hebben andere routes.
Brandstof is nog wel het minste, ik zou me drukker maken om andere chemicalien die over de weg gaan.

Reden waarom de spoortunnel bij Delft nog een tikkie duurder werd, er moest nog een 'stationnetje' bij voor gevaarlijke stoffen die nu per trein gaan en zonder dat per tankwagen over de weg: door de bebouwde kom.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

08-09-2017 om 15:13

Eng...

Eng is vooral wat je in je dagelijkse omgeving niet tegenkomt in het verkeer. Datamanagement zo'n tunnel zijn, maar net zo goed smalle plattelandsdijkjes waar 'locals' hard rijden omdat ze precies elk lastig bochtje kennen.

Mijn schoonfamilie uit het Noorden vindt rijden in de randstad niet prettig. Daar heerst door d week een nogal opgefokte rijstijl, vinden zij.

Triva

Triva

08-09-2017 om 15:18

phryne

'Kijk, dat vind ik dan eng, zo'n tunnel. Niet vanwege het opgesloten zijn, nou ja een beetje, maar vooral omdat anderen daar vaak zo achterlijk rijden en je bij brand maar moet hopen dat je een vluchtweg vindt. Mogen brandstofauto's door die tunnel?'

Het zijn niet de mensen die zo achterlijk (hard bedoel je?) rijden maar die idioten die op de rem trappen of in ieder geval flink snelheid verminderen vlak voor en bij het inrijden van die tunnel.

Verder: brandstofauto's? De meeste auto's rijden op brandstof

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-09-2017 om 15:55

Triva

Ik bedoel mensen die helemaal links in hun baan gaan rijden, of heel langzaam, of remmen inderdaad. En over die brandstofauto's, je snapt wel wat ik bedoel...

Ad Hombre

Ad Hombre

08-09-2017 om 20:51

Risico's

Is er ooit in Nederland iemand omgekomen bij een brand in een tunnel die niet zelf in de verongelukte auto zat? Ik kan me dat nl. niet herinneren. De kans daarop moet dus wel astronomisch klein zijn.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-09-2017 om 21:01

Ad Hombre

Ik heb daar eens een documentaire over gezien op Discovery of een dergelijke zender. Daar had slechts een klein groepje van de mensen in de tunnel het overleefd omdat ze allemaal naar de dichtstbijzijnde uitgang liepen, en werden ingehaald door giftige dampen.
Een voordeel, als het mij overkomt weet ik wat ik niet moet doen

Ad Hombre

Ad Hombre

08-09-2017 om 22:24

Phryne

Het gebeurt vast, en het is natuurlijk een nachtmerriescenario, maar volgens mij is het in NL nog nooit gebeurd. De tunnels hier hebben volgens mij ook allemaal een paralelle noodtunnel waar je vanaf de verkeersbuizen inkunt om te vluchten.

Het meest angstaanjagende van dit soort dingen (en van vliegtuigcrashes) is volgens mij dat je je er bij voorstelt dat je minutenlang in doodsangst zit en geen kant opkunt om vervolgens ook nog eens dood te gaan. In een klap dood geeft volgens mij veel minder voedsel voor nachtmerries.

Maar de realiteit is waarschijnlijk dat veel meer mensen langzaam en martelend aan hun eind komen bekneld in een autowrak dan ook in een tunnel zijn gestorven, maar op een of andere manier 'spreekt' dat laatste ons minder aan. Misschien omdat er geen documentaires over worden gemaakt.

Soms, als ik vind dat ik me dat soort dingen weer eens moet realiseren, kijk ik wel eens op het Internet naar plaatjes van auto-ongelukken. Die staan er als je ze zoekt. Gewoon om te weten wat je riskeert in je koekblik. (niet doen als je een zwakke maag hebt)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.