Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-11-2025 om 07:55
Mijn dochter (21) heeft een vriendengroep en daar is het een of ander aan de hand. Om een lang verhaal kort te maken, een meisje had verkering met een jongen en die is vreemdgegaan met een ander meisje uit die groep. Dit heeft tot veel drama geleid in de groep. 
Ik kreeg gisteravond een appje van een van de moeders van die meiden uit de groep, dat ze graag wilde dat wij als moeders met de meiden even alles recht konden zetten om al de problemen te bespreken en zo op te lossen. Ik heb toen gezegd dat ik er totaal geen behoefte aan had. Iedereen daar is 20 plus. Wat hebben wij moeders er mee te maken?!? Daar kreeg ik opeens een sneer van terug dat ze wel kon zien waar mijn dochter haar houding vandaan had. Ik heb nog niks teruggestuurd. 
Maar ben ik nu gek? Je gaat toch als moeder je niet bemoeien met het drama van je volwassen kind. En mijn dochter heeft hier in principe niks mee te maken. 
03-11-2025 om 16:49
Ik zou er zijn voor mijn kind, een luisterend oor bieden. Ik zou zeker vertellen dat ik een appje heb gehad van de moeder van Miepje en het ook laten lezen.
En als ze een keer met de hele groep willen praten zouden ze prima in onze woonkamer mogen zitten, dan zou ik wel even weg gaan. Maar verder, mee, niet mee bemoeien.
03-11-2025 om 17:38
Mijn achttienjarige ziet mij aankomen als ik mij met zijn relaties ga bemoeien. Dat doe ik al niet bij mijn zestienjarige. Ze klinkt als een curlingmoeder. Ik zie ook niet in waarom jij je daarmee moet bemoeien. Als dochter hier niet om vraagt, zou ik zeker niets ondernemen.
03-11-2025 om 18:48
Bedankt voor de reacties allemaal. Gelukkig had ik het wel bij het goede eind. Begon bijna aan mijzelf te twijfelen. Ik heb het appje doorgestuurd naar mijn dochter. Die leek niet verbaasd te zijn, haar vriendin staat er om bekend dat ze nog erg afhankelijk is van haar moeder. Volgens mijn dochter zit het zo dat zij geen duidelijk kant heeft gekozen en dat zorgt blijkbaar voor nog meer onrust in de groep omdat die 2 meiden dan niet weten wat ze aan haar hebben. Mijn dochter is nog even aan het polsen geweest en kwam er achter dat andere ouders ook benaderd waren. Wel opvallend was dat de ouders van de jongen en de het andere meisje niet benaderd waren. Denk dat die moeder een soort blok wilde vormen met de andere vrienden. Het lijken wel vredesbesprekingen... Ik heb overigens een duimpje omhoog gegeven aan de comment met de sneer. Dat vond mijn dochter ook de grappigste optie om te zeggen dat ik die moeder niet serieus neem.
03-11-2025 om 19:20
Goed aangepakt en dan weet je nu dat het een rare moeder is. Het zegt alles over haar en niets over jou. 
03-11-2025 om 21:08
Vrijevlinder schreef op 03-11-2025 om 19:20:
Goed aangepakt en dan weet je nu dat het een rare moeder is. Het zegt alles over haar en niets over jou.
Denk dat haar dochter zich nog moet los wekken. Wel raar dat die moeder meegaat in die afhankelijkheid.