Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Bemoeien met vriendengroep volwassen kind

Ik zou er zijn voor mijn kind, een luisterend oor bieden. Ik zou zeker vertellen dat ik een appje heb gehad van de moeder van Miepje en het ook laten lezen.
En als ze een keer met de hele groep willen praten zouden ze prima in onze woonkamer mogen zitten, dan zou ik wel even weg gaan. Maar verder, mee, niet mee bemoeien.

Mijn achttienjarige ziet mij aankomen als ik mij met zijn relaties ga bemoeien.  Dat doe ik al niet bij mijn zestienjarige. Ze klinkt als een curlingmoeder. Ik zie ook niet in waarom jij je daarmee moet bemoeien. Als dochter hier niet om vraagt, zou ik zeker niets ondernemen. 

Rosemary00

Rosemary00

03-11-2025 om 18:48 Topicstarter

Bedankt voor de reacties allemaal. Gelukkig had ik het wel bij het goede eind. Begon bijna aan mijzelf te twijfelen. Ik heb het appje doorgestuurd naar mijn dochter. Die leek niet verbaasd te zijn, haar vriendin staat er om bekend dat ze nog erg afhankelijk is van haar moeder. Volgens mijn dochter zit het zo dat zij geen duidelijk kant heeft gekozen en dat zorgt blijkbaar voor nog meer onrust in de groep omdat die 2 meiden dan niet weten wat ze aan haar hebben. Mijn dochter is nog even aan het polsen geweest en kwam er achter dat andere ouders ook benaderd waren. Wel opvallend was dat de ouders van de jongen en de het andere meisje niet benaderd waren. Denk dat die moeder een soort blok wilde vormen met de andere vrienden. Het lijken wel vredesbesprekingen... Ik heb overigens een duimpje omhoog gegeven aan de comment met de sneer. Dat vond mijn dochter ook de grappigste optie om te zeggen dat ik die moeder niet serieus neem. 

Goed aangepakt en dan weet je nu dat het een rare moeder is. Het zegt alles over haar en niets over jou. 

Rosemary00

Rosemary00

03-11-2025 om 21:08 Topicstarter

Vrijevlinder schreef op 03-11-2025 om 19:20:

Goed aangepakt en dan weet je nu dat het een rare moeder is. Het zegt alles over haar en niets over jou.

Denk dat haar dochter zich nog moet los wekken. Wel raar dat die moeder meegaat in die afhankelijkheid. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.