Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
betsy

betsy

02-07-2019 om 14:55

bijdrage 21+


Alkes

'Het lijkt me verder niet nuttig om de hele discussie opnieuw te doen '

Eens ☺

Lanza

Lanza

24-09-2019 om 10:49

Het is nu echt

anders en stukken moeilijker, Ad. Een hypotheek krijg je een stuk minder makkelijk dan vroeger, de eisen zijn enorm aangescherpt en je moet eigen geld kunnen inleggen.

Een vast contract hebben de meeste jongeren niet meer, dus zekerheid is er niet. Ik zie het bij veel van mijn vrienden, die nog altijd geen huis hebben kunnen kopen (we zijn nu allemaal 30-35 jaar). De kinderwens is er wel, maar wordt uitgesteld, omdat er geen zekerheid is. Niet financieel en ook niet wat betreft toekomstperspectief en woning.

En dat terwijl bijna al mijn vrienden tenminste een hbo opleiding hebben afgerond en vaak een universitaire master hebben. Dat betekent allemaal niks meer. Het is erg onzeker.

Lanza

Lanza

24-09-2019 om 10:55

Wat ik bij vrienden

zag toen we die leeftijd hadden, was dat ouders vaak nog wel iets betaalden. Vaak was dit een structurele bijdrage, zoals de zorgverzekering of het telefoonabonnement, of ze sprongen bij wanneer er onverwachte hoge kosten waren.

Ik zou het voor mijn kinderen wel doen. Het is niet makkelijk om net te beginnen en je gunt je kinderen wel iets. De meeste vijftigers en zestigers zitten er warm bij, dus waarom dan niet iets bijdragen aan de hogere lasten die op deze generatie worden afgeschoven?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.