Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Conflict met Schoonouders.


Aha, ik zie dat het tegenwoordig wel mogelijk is. In ieder geval: pak de overeenkomst met je schoonouders erbij en kijk wat er in staat qua ontbindingsvoorwaarden.

Advies inwinnen bij een juridisch loket?

het is nog maar een jaar. TO en partner zijn jong, TO heeft een klotejaar gehad. Het op de spits drijven met juridisch advies en op je rechten gaan staan, lijkt me voor de relatie met partner en schoonouders niet handig. 
Hebben ze echt gedreigd met financiële maatregelen? Want dat is me niet duidelijk.

dat zij geld hebben geleend en gegeven, geeft hen geen recht je leven te bepalen. Tegelijkertijd lijkt nu zoeken naar hoe je elkaar weer kunt vinden en begrip kunt hebben voor de ander, de beste strategie. Als schoonouders dit topic hadden geopend, had ik daar ook op ingezet (meer begrip, moeilijke situatie, rouw, moeten het nog leren etc). Maar zij openen het topic niet. 

Ben benieuwd of TO nog terugkomt met wat extra toelichting of inzichten (in zichzelf, partner of schoonouders), want ik ben wel benieuwd. Zeker met de feestdagen, waarin ze elkaar vast weer gaan zien. 

Ik bedoel niet een rechtszaak opstarten maar iemand laten meekijken in een overeenkomst, waardoor je voor jezelf weet waar je staat.

Als TO en vriendin de komende weken hun huis onder handen nemen, is het gedoe een storm in een glas water. Niet helemaal natuurlijk, want hij en vriendin weten nu wel hoe ze over bepaalde zaken vallen.

Nee, ze kunnen je er niet zomaar uitzetten, omdat het rommelig is. En ook niet om het vies is.

Ken de hypotheekakte niet, dus geen idee wat er is afgesproken. Wat eventueel wel kan is dat ze de hypotheek opzeggen als je het onderpand fors in waarde laat dalen, bijvoorbeeld, omdat je het echt verwaarloost of sloopt. 

Ik zou een heel andere aanpak voorstellen. Wees volwassen: zorg dat je huis normaal op orde is (nee, niet alles hoeft te glimmen) en nodig de schoonouders uit op de koffie. Kom niet met beschuldigingen, maar vertel dat je het een tijdje moeilijk hebt gehad, maar dat het nu veel beter gaat. En kijk hoe het dan gaat.

 Laat ze gewoon met eigen ogen zien dat hun kritiek, en de angst die daar waarschijnlijk onder zat, onterecht was.

absor schreef op 17-12-2023 om 01:38:

ik kan me heel goed voorstellen dat je als je langskomt bij je kinderen en je ziet een verwaarloosde situatie met katten drollen in de hoek die iemand niet zag (echter dat moet enorm stinken en het is raar dat je dat over het hoofd ziet). Dat je dan je man gaat bellen. En ik snap ook dat je dan uit bezorgdheid mogelijk dingen gaat zeggen. En wellicht ook verkeerde dingen of valt het helemaal verkeerd. Dat laatste is iig het geval

het is nu aan jou om te laten zien dat haar bezorgdheid niet nodig is. Dat je wel je huis gewoon netjes kan houden en probeer gewoon eerst weer eens samen alles weer uit te praten. Als ze jullie al zoveel gesteund hebben financieel dan zullen ze ook het hart op de goede plaats hebben toch? Ruzies zijn er om ook weer bij te leggen

Eens. Je kan een flinke aanvaring hebben zonder dat je elkaar voor eeuwig hoeft te haten. En het lijkt me stug dat ouders zulke monsters zijn dat ze je direct dakloos maken.Dan moet je het zelf ook wel heel bont gemaakt hebben. Ik weet uit eigen ervaring hoe het erin hakt jong een ouder te verliezen. Het was voor mij geen vrijbrief om de boel te verhabbezakken of anderen de mantel uit te vegen.

 Wie weet wat de ouders zichzelf ontzegd hebben om voor dit piepjonge stel een eigen huis mogelijk te maken met die jubelton en een lening voor de hypotheek. Meeste leeftijdsgenoten kunnen daar alleen maar van dromen. En als je dan een gore bende aantreft, dan ben je niet blij. Laat staan als je door het vriendje van je dochter het huis uit wordt geknikkerd. Maar als ik sommigen moet geloven ben je als ouder wel goed genoeg om je portemonnee te trekken, en zou je moreel zelfs verplicht zijn je jasschort en de Dasty ter hand te nemen in zo'n geval. Tsja.

absor schreef op 17-12-2023 om 01:38:

ikatten drollen in de hoek die iemand niet zag (echter dat moet enorm stinken en het is raar dat je dat over het hoofd ziet). 

Ik heb hier zo'n exemplaar dat nog wel eens een drol mee neemt uit de bak en vervolgens onder de bank gaat liggen, waarna die drol daar blijft liggen. Helaas, een al uitgedroogde drol die ruik je niet. Kattenurine, dat stinkt en blijf je ondanks goed schoonmaken ruiken, maar drollen ruiken alleen als ze heel vers zijn. 
Wij zijn er nu beducht op, dus halen die bank minimaal 1x per week helemaal van de muur, is toch een werkje voor 2 personen want zwaar. 

Zichtbaar in een hoekje laten liggen zouden wij dan weer niet doen. 

Had je vriendin het huis niet kunnen opruimen en schoonmaken? Jij zat in een rot periode, aan haar dan de taak om de kar even te trekken. 

Poezie schreef op 18-12-2023 om 17:32:

Had je vriendin het huis niet kunnen opruimen en schoonmaken? Jij zat in een rot periode, aan haar dan de taak om de kar even te trekken.

Tuurlijk, helemaal mee eens!

Het klinkt alsof jullie er allebei een rommeltje van gemaakt hebben. Wat je schoonmoeder gedaan heeft was een heel harde wake up call. Namelijk je kan de boel niet laten verslonzen. Wat ik zou doen is he excuses aanbieden aan je schoonmoeder.  Geef aan dat je echt niet lekker in je vel zat maar dat ze gelijk had dat een zooitje was. He bent je er nu van bewust en samen met je vriendin zijn jullie nu goed bezig. Ook ben je weer aan het werk. En klaar ermee. Advocaten etc niet aan beginnen. Schoonmoeder had wel degelijk een punt hoewel ze het anders had moeten brengen. 

Ik zou uiteindelijk ook schoonmoeder verbieden om onaangekondigd langs te komen maar nu is niet het juiste momen om daarover te beginnen. 

Wat ik volledig mis is het verhaal van de vriendin van TO! 

Waarom kon zij niet haar eigen huis schoonhouden? Zij is niemand verloren en het is haar taak om to tijdelijk te ondersteunen als het even wat minder gaat. Hoezo laat zij alles versmeren? Want dat is hier dus gebeurd. 

En het zijn haar ouders. Dus hoezo moet jij het opnemen voor je vriendin. Kan ze dat zelf niet dan??

Ik heb het idee dat hier meer aan de hand is dan wij horen. Deze mensen hebben hun dochter niet zomaar geholpen en komen ook niet zomaar langs. Ze zijn betrokken en maken zich zorgen. Hun dochter woont in een smerig huis met een partner die agressief is en niet werkt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.