Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

contact met uitgevlogen kinderen


Jesse_1 schreef op 18-07-2023 om 15:13:

[..]

Nou, mijn moeder is van '40 en heeft o.a. 5 oudere broers/zussen* die allemaal gewoon in een app groep zitten hoor. Niemand heeft specifiek last van zo slecht zien dat je het beeldscherm niet kunnen lezen. Mijn moeder heeft wel een groter lettertype dan gebruikelijk ingesteld

* eentje inmiddels overleden, maar die appte ook lustig er op los

Nou hartstikke leuk

Jesse_1 schreef op 18-07-2023 om 15:13:

[..]

Nou, mijn moeder is van '40 en heeft o.a. 5 oudere broers/zussen* die allemaal gewoon in een app groep zitten hoor. Niemand heeft specifiek last van zo slecht zien dat je het beeldscherm niet kunnen lezen. Mijn moeder heeft wel een groter lettertype dan gebruikelijk ingesteld

* eentje inmiddels overleden, maar die appte ook lustig er op los

NB Mensen uit de jaren '30 zijn trouwens eerder tegen de 90 jaar, niet tegen de honderd.

Ik moet wel zeggen dat ik denk dat als een oudere nu voor het eerst een smartphone zou gaan gebruiken, dat dat waarschijnlijk wel lastig is. Of als ze het niet vaak gebruiken. Mijn vader heeft er ook één, maar gebruikt 'm zelden en die is er zeker niet handig mee.

Jesse_1 schreef op 18-07-2023 om 15:24:

[..]

Ik moet wel zeggen dat ik denk dat als een oudere nu voor het eerst een smartphone zou gaan gebruiken, dat dat waarschijnlijk wel lastig is. Of als ze het niet vaak gebruiken. Mijn vader heeft er ook één, maar gebruikt 'm zelden en die is er zeker niet handig mee.

Mijn schoonvader is 82 en heeft een I-phone maar weet amper hoe hij moet appen.

Pimpelmees67 schreef op 18-07-2023 om 15:28:

[..]

Mijn schoonvader is 82 en heeft een I-phone maar weet amper hoe hij moet appen.

Mijn schoonvader leeft niet meer, is 90 geworden en hij had al meer dan 15 jaar een mobiel waar hij absoluut niet mee om kon gaan. Je hebt ouderen in allerlei categorieën  zullen we maar zeggen.

Herfstappeltaart schreef op 18-07-2023 om 14:49:

[..]

Uit de jaren 20 en 30? Mensen van honderd en bijna honderd dus? Dat vind ik toch best een prestatie. Meestal kunnen mensen van die leeftijd ook nog heel slecht zien...

Ik heb nog een aantal weken bij een bejaard koppel gewerkt en die man had een smartphone, hii was toen al 92 jaar. 

Onze ouders wonen ver weg dus dat maakt het wel anders. Ik kan best jaloers zijn op grotere gezinnen die dicht bij elkaar wonen en veel contact en gezelligheid onderling hebben. Wij wonen in het buitenland, mijn familie in Nederland en de familie van mijn partner weer elders.

Mijn man is heel hecht met zijn moeder maar ze woont op ongeveer 4 uur reizen. ze bellen elkaar vrijwel dagelijks. Hij gaat er 1x per 6 weken gemiddeld heen, soms alleen, soms met 1 van de kinderen , soms met het hele gezin.
Ze heeft een vakantiehuis en we proberen elkaar daar in de zomer te ontmoeten samen met zijn zus en haar gezin. Dan brengen we samen tijd door. Ik mag zijn zus heel graag dus dat is fijn. 

Mijn moeder woont ook ver weg, we bellen wekelijks, appen bijna dagelijks. Ze komt gemiddeld 3x per jaar logeren en wij gaan gemiddeld 1/2 x per jaar die kant op en blijven dan ook logeren of we huren samen een huisje. Soms met elkaar, soms alleen ik met de kinderen. We blijven dan meestal ongeveer een week

Poezekat schreef op 18-07-2023 om 15:52:

[..]

Ik heb nog een aantal weken bij een bejaard koppel gewerkt en die man had een smartphone, hii was toen al 92 jaar.

Knap hoor.

Drie van de vier wonen vlakbij, maar helaas zie ik ze na mijn scheiding nauwelijks meer. Er is nog wel een app groep, maar die wordt niet gebruikt (en dat heb ik heus wel geprobeerd). Mijn moeder zag ik wekelijks toen ze nog leefde. 

Mijn uitgevlogen kinderen (het zijn er 4) en ik hebben een (overigens door de kinderen ingestelde) traditie: iedere eerste zondag van de maand is iedereen welkom bij mij te komen eten. Met of zonder partner. Het is absoluut geen verplichting, de enige "regel" die er is, is dat ik een paar dagen vantevoren wil weten wie er wel of niet komt, dan kan ik daar rekening mee houden bij het koken.

Meestal zijn ze er trouwens allemaal, met partner

Los van deze etentjes zie ik ze trouwens ook regelmatig. 

Herfstappeltaart schreef op 18-07-2023 om 14:49:

[..]

Uit de jaren 20 en 30? Mensen van honderd en bijna honderd dus? Dat vind ik toch best een prestatie. Meestal kunnen mensen van die leeftijd ook nog heel slecht zien...

Rekenen is ook een hele prestatie 😛

De oudste die ik ken is 97, maar ook die van 91 is prima digitaal, en wat daaronder komt qua leeftijd ook. Zijn wel ook fysiek fitte en sportieve mensen, dat scheelt.

Herfstappeltaart schreef op 18-07-2023 om 14:18:

[..]

Hm ja dat is toch weer 10 jaar ouder dan ik. Jammer zeg.

Mijn schoonmoeder uit 1937 appt ook gewoon. Dus maar net wat je zelf wil

Persephone schreef op 18-07-2023 om 16:50:

Mijn uitgevlogen kinderen (het zijn er 4) en ik hebben een (overigens door de kinderen ingestelde) traditie: iedere eerste zondag van de maand is iedereen welkom bij mij te komen eten. Met of zonder partner. Het is absoluut geen verplichting, de enige "regel" die er is, is dat ik een paar dagen vantevoren wil weten wie er wel of niet komt, dan kan ik daar rekening mee houden bij het koken.

Meestal zijn ze er trouwens allemaal, met partner .

Los van deze etentjes zie ik ze trouwens ook regelmatig.

Dat vind ik een idee om te onthouden, onze vier kinderen wonen nog thuis, maar er zullen de komende jaren vast een paar op zichzelf gaan wonen. Ik denk dat we dan niet vaak meer met z'n allen zullen zijn, want we zijn allemaal niet zo van de verplichtingen.

Ik ga elke week een uurtje of zo naar m'n moeder, die woont een half uur van ons, verder zijn er helaas geen (schoon)ouders meer. Mijn ouders en nu mijn moeder komen nooit eens spontaan bij ons, dat heb ik altijd jammer gevonden, heb daar vaak naar gevraagd, maar daar werd niet op gereageerd. Schoonouders kwamen wel spontaan langs, maar die woonden vlakbij.

Valeria schreef op 18-07-2023 om 17:31:

[..]

Rekenen is ook een hele prestatie 😛

De oudste die ik ken is 97, maar ook die van 91 is prima digitaal, en wat daaronder komt qua leeftijd ook. Zijn wel ook fysiek fitte en sportieve mensen, dat scheelt.

Jaja ik had de fout al ontdekt hoor, dankje.  Ik vind het toch knap van mensen van die leeftijd. Mijn ouders en schoonouders konden niet met de mobiel overweg (smartphone was er toen nog niet).

Je hoeft natuurlijk ook niet altijd met het hele gezin te gaan. Mijn man bijvoorbeeld gaat juist vaak alleen naar zijn moeder. Hij blijft dan 1/2 nachten logeren. Ik hoef niet elke keer mee (en de kinderen op zich ook niet want zij is niet echt een kleine kinderen oma.)

Ik kom zo’n twee keer per week bij mijn ouders. Even een bakkie doen, wat helpen met bankzaken of een appje installeren etc. Ons kind heeft de puberleeftijd, maar gaat 1x per week op een vaste middag na school naar mijn ouders voor de gezelligheid. We zien ze vaak in het weekend. Ik koester het. Ze zijn leuk, van deze tijd, hebben allebei hun eigen iPhone en iPad, fietsen nog veel en maken van alles mee. Het zijn 80+ers. Maar heel vlot nog. En ze wonen nog in hetzelfde huis waar ik geboren ben (met een mooie moestuin). Zo fijn! Ik hoop dat ze nog lang bij ons blijven en gezond ouder worden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.