Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

contact met uitgevlogen kinderen


Lizzyliz schreef op 21-07-2023 om 17:04:

Ik kom zo’n twee keer per week bij mijn ouders. Even een bakkie doen, wat helpen met bankzaken of een appje installeren etc. Ons kind heeft de puberleeftijd, maar gaat 1x per week op een vaste middag na school naar mijn ouders voor de gezelligheid. We zien ze vaak in het weekend. Ik koester het. Ze zijn leuk, van deze tijd, hebben allebei hun eigen iPhone en iPad, fietsen nog veel en maken van alles mee. Het zijn 80+ers. Maar heel vlot nog. En ze wonen nog in hetzelfde huis waar ik geboren ben (met een mooie moestuin). Zo fijn! Ik hoop dat ze nog lang bij ons blijven en gezond ouder worden.

Was dit altijd ongeveer zo, Lizzyliz? Of was je in je jongvolwassen jaren minder bij hen over de vloer? Zo ja, waardoor is dat veranderd? 

Lizzyliz schreef op 21-07-2023 om 17:04:

Ik kom zo’n twee keer per week bij mijn ouders. Even een bakkie doen, wat helpen met bankzaken of een appje installeren etc. Ons kind heeft de puberleeftijd, maar gaat 1x per week op een vaste middag na school naar mijn ouders voor de gezelligheid. We zien ze vaak in het weekend. Ik koester het. Ze zijn leuk, van deze tijd, hebben allebei hun eigen iPhone en iPad, fietsen nog veel en maken van alles mee. Het zijn 80+ers. Maar heel vlot nog. En ze wonen nog in hetzelfde huis waar ik geboren ben (met een mooie moestuin). Zo fijn! Ik hoop dat ze nog lang bij ons blijven en gezond ouder worden.

Dat had ik mijn kinderen ook zo graag gegund. 

Herfstappeltaart schreef op 18-07-2023 om 13:40:

[..]

Hoe oud is ze? Jammer dat ze geen smartphone wil. Ik ben van 57 en ik vind het app-contact met de kinderen juist supergezellig. Grapjes, foto's, van alles gaat er heen en weer.

Inderdaad! Het heeft even geduurd bij mijn moeder, maar inmiddels is ze ‘om’. Ze stuurt nu zelfs foto’s naar haar kleinkinderen. Ze is 79 overigens. En ze is er nu maar wát blij mee dat ze al die foto’s aan haar vriendinnen kan laten zien. Die trouwens ook allemaal gewoon een mobieltje hebben.

Mijn vader van nu 83 is altijd met zijn tijd meegegaan. Hij heeft al heel lang een mobiel en vroeger een computer, nu een laptop en een tablet. Onderhoudt hij contact mee met familie en vrienden over de hele wereld.

Ze missen echt heel veel zonder die mogelijkheid tot contact.

Wilmamaa schreef op 21-07-2023 om 19:18:

[..]

Was dit altijd ongeveer zo, Lizzyliz? Of was je in je jongvolwassen jaren minder bij hen over de vloer? Zo ja, waardoor is dat veranderd?

Ik kwam er na het uitvliegen (ik was 20 toen ik op mezelf ging wonen) nog altijd graag. Met tijden kwam ik er wel eens wat minder, als ik heel druk was met werk en uitgaan. Maar minder dan 1x per week is het nooit geweest. Een hapje mee eten, even bijkletsen. Soms een kaartspelletje. Het voelt altijd vertrouwd. En ik voel me nooit op visite, altijd gewoon thuis. Inmiddels ben ik 50+ 🙂

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

25-07-2023 om 11:04 Topicstarter

Lizzyliz schreef op 21-07-2023 om 20:48:

[..]

Ik kwam er na het uitvliegen (ik was 20 toen ik op mezelf ging wonen) nog altijd graag. Met tijden kwam ik er wel eens wat minder, als ik heel druk was met werk en uitgaan. Maar minder dan 1x per week is het nooit geweest. Een hapje mee eten, even bijkletsen. Soms een kaartspelletje. Het voelt altijd vertrouwd. En ik voel me nooit op visite, altijd gewoon thuis. Inmiddels ben ik 50+ 🙂

Scheelt het als je ouders nog steeds wonen in het huis waarin je bent opgegroeid?

Wilgenkatje- schreef op 25-07-2023 om 11:04:

[..]

Scheelt het als je ouders nog steeds wonen in het huis waarin je bent opgegroeid?

Ben wel benieuwd naar deze. Mijn moeder is op mijn 21e toen ik nog thuiswoonde gaan samenwonen in een nieuw huis en dat heeft nooit echt als thuis gevoeld. 

Ik kom wel wekelijks minstens 1 keer bij mijn moeder en ze passen 1 middag op mijn kinderen. Hoop ook dat dit blijft als kinderen ouder zijn. 

Wilgenkatje- schreef op 25-07-2023 om 11:04:

[..]

Scheelt het als je ouders nog steeds wonen in het huis waarin je bent opgegroeid?

Dat had voor mij wel veel gescheeld, ik kom er nu plichtmatig, de band met m'n moeder is redelijk, maar toen m'n ouders nog in het huis woonden waar ik ben opgegroeid ging alles veel soepeler. Nu ben ik op visite en toen kwam ik even langs, dat voelde veel natuurlijker.

Wilgenkatje- schreef op 25-07-2023 om 11:04:

[..]

Scheelt het als je ouders nog steeds wonen in het huis waarin je bent opgegroeid?

Ik denk het eigenlijk wel, ook al heb ik er nioit zo bij stil gestaan. Ik kom graag bij mijn ouders om wie ze zijn, maar het is ook gewoon heel erg fijn om weer even ‘thuis’ te zijn.  

Mijn moeder woont nog in het huis vanwaaruit ik uit huis ben gegaan. Ze woont er nu wel met haar man. Maar het gaat mij meer om de band. Ik was bv ook kind aan huis bij mijn zus. In haar nieuwe woning wat minder, omdat ik er minder kom, maar dat betekent alleen maar dat ik meer moet zoeken naar de kopjes ed.
Bij mijn vader ben ik gewoon meer op visite omdat de band gewoon minder sterk is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.