Auwereel
04-08-2026 om 18:59
Dochter en aanstaande schoonzoon: op naar leven in Nieuw-Zeeland
Zonet mijn dochter en aanstaande schoonzoon uitgezwaaid op Schiphol, de vliegreis naar een nieuw leven gaat beginnen voor hen, in Nieuw-Zeeland. En een nieuw hoofdstuk in ons leven, een volwassen kind aan de andere kant van de aardbol. Ik wens hen veel geluk. Maar we waren alle in tranen...
IMI-x2
04-08-2026 om 19:03
En dan is het ineens zo ver... Poeh zeg. Veel sterkte nu.
Ik hoop dat ze het daar naar hun zin gaan hebben.
Grietje2
04-08-2026 om 19:04
Wat gaaf, maar zo’n afscheid lijkt mij lastig.
Mijn broer is naar Amerika vertrokken, dat is natuurlijk minder ver vliegen dan nieuw Zeeland.
Wel merk ik dat ik meer contact heb per app en even snel bellen dan toen hij nog in Nederland woonde.
even een dikke knuffel voor jouw 
Herfstappeltaart
04-08-2026 om 19:04
Nou die tranen zijn heel begrijpelijk hoor. Het is ook niet naast de deur. Nu maar sparen voor een lekkere vakantie in Nieuw-Zeeland!😉
Auwereel
04-08-2026 om 19:15
Grietje2 schreef op 04-08-2026 om 19:04:
Wat gaaf, maar zo’n afscheid lijkt mij lastig.
Mijn broer is naar Amerika vertrokken, dat is natuurlijk minder ver vliegen dan nieuw Zeeland.
Wel merk ik dat ik meer contact heb per app en even snel bellen dan toen hij nog in Nederland woonde.
even een dikke knuffel voor jouw
Op veel online contact hopen we ook!
Jonagold
04-08-2026 om 19:17
Wij waren allemaal al flink aan het snotteren toen dochter een jaar stage ging lopen in Dublin. Ik snap je helemaal. Je gunt ze het avontuur, maar je ziet elkaar straks misschien nog maar eens per jaar, als dat al haalbaar is. Ik leef met je mee hoor.
Auwereel
04-08-2026 om 19:22
We liepen de deur niet echt plat bij elkaar, maar alle feestdagen vierden we met elkaar, en als daar wat teveel tijd tussen zat, verzonnen we wel een andere reden om elkaar weer eens te zien. Maar de 30e verjaardag van dochter zullen we er niet bij zijn. Dat wordt het zwaarst. We kijken uit naar hun bruiloft, dat vinden we een heel goede reden om erbij te zijn!
buufie
04-08-2026 om 20:27
Voor hun een heel avontuur, waar ze ws goed over nagedacht hebben. Voor jullie een beslissing die je maar te accepteren hebt. Begrijpelijk dat het heel moeilijk is voor allemaal.
Bellebelle
04-08-2026 om 21:23
Het lijkt me oprecht een hele stap, maar misschien krijg je zo ook wel weer een ander contact. Ik woon zelf ver van mijn ouder (niet zo ver als jouw dochter) en dat betekent dat mijn ouder vaak een paar dagen komt logeren i.p.v. even op de koffie. Zo krijgt die meer mee van mijn dagelijkse leven dan bij mijn broer, die veel dichterbij woont. Zeker toen onze kinderen nog klein waren. Mijn ouder liep met ze meer naar school, ging mee naar een muziekles etc.
Nu mijn ouder op leeftijd is en ook wat kwaaltjes heeft, vind ik het wel lastig dat ik niet zo maar even langs kan gaan. Maar nogmaals, de afstand is op geen enkele manier te vergelijken met de afstand tussen jouw dochter en jou. Sterkte ermee.
Tuinfluiter
04-08-2026 om 21:23
Heel begrijpelijk die tranen het is ook een enorm eind weg gelukkig kun je tegenwoordig facetimen.
De bruiloft is iets om naar uit te kijken, mooi moment om elkaar weer te zien. Waar gaan ze wonen.
lientje69
04-08-2026 om 21:24
Wat een avontuur. Maar verdrietig voor jou en je gezin. Je houd je kinderen het liefst dicht bij je. Hopelijk lukt het om elkaar regelmatig te zien en veel WhatsApp bellen is tegenwoordig gelukkig vrij gangbaar. Desalniettemin sterkte gewenst en maar uitkijken naar de bruiloft dan. 
Auwereel
04-08-2026 om 22:56
Tuinfluiter schreef op 04-08-2026 om 21:23:
Heel begrijpelijk die tranen het is ook een enorm eind weg gelukkig kun je tegenwoordig facetimen.
De bruiloft is iets om naar uit te kijken, mooi moment om elkaar weer te zien. Waar gaan ze wonen.
Noordereiland, ten zuiden van Auckland
MamaE
04-08-2026 om 23:04
Heel begrijpelijk dat je hier verdrietig om bent, los van dat je hen het avontuur en de vrijheid gunt.
Het is ook wel heel erg ver weg. Woont je kind in Spanje of Oostenrijk of zo, dan ga je ook niet zomaar langs voor een kop koffie, maar kun je wel makkelijker een lang weekend of een week gaan en bij nood kun je een (halve) dag later er zijn. Met Australië zijn de tickets veel duurder, Visa nodig, vaccinaties, je gaat dan meteen een paar weken. En dat betekent toch ook dat je een heleboel dingen hier niet meemaakt en andersom ook.
Gelukkig bestaat er internet, whatsapp, facetimen etc.