Natje1812
14-10-2025 om 14:33
Dochter rijdt in op 5 stilstaande auto’s
Mijn dochter van 19 is vrijdagnacht uit moeten wijken en heeft 5 stilstaande auto’s geraakt.Op de koop toe is ze een stuk doorgereden en is ze in paniek met haar 2 vriendinnen te voet verder gegaan.Haar vriendinnen zijn meegegaan naar ons huis en hebben dan een Uber genomen naar huis.Mijn dochter heeft in paniek een fiets genomen en terug naar het café gereden waar er nog een vriend van haar was daar heeft ze nog wijn gedronken en dan is ze meegegaan naar zijn huis.Daar heeft ze zich dan enkele uren verscholen tot 8u ‘s morgens.Ik kreeg de politie aan de deur met het nieuws om 4:30 ‘s nachts.Tot 8 u heb ik haar gezocht en gebeld tot ze op een gegeven moment zei dat ze ging gaan werken en ze alles ‘s middags ging uitleggen.Ik heb dit doorgegeven aan de politie en zo hebben ze haar onderschept aan haar werk.We zijn na de 1 ste shock naar de huisarts geweest en een doorverwijzing gevraagd voor psychiatrische hulp na al jaren van zorgen en problemen is het voor mij op.Ik wil er nog voor haar zijn maar kan het niet meer alleen.Ik loop al 4 dagen rond als een kip zonder kop.Al jaren hunker ik naar een beetje onbezorgd leven en het lijkt steeds erger te worden.Soms wou ik dat ik nooit aan kinderen was begonnen.Al bij al hebben we een goeie band maar die problemen worden voor mij teveel.Ik wil mijn leven terug maar ik wil haar ook niet in de steek laten.Soms voel ik me ook alleen,alle kinderen in onze omgeving hebben een normale vriendenkring,studeren…bij haar gaat het even goed om dan weer fout te gaan.Nu is het weer maanden van onzekerheid die aan ons gaan vreten…wat hangt er boven haar hoofd wat betekend het voor haar toekomst…Ik voel me al dagen een zombie…

Broadway
14-10-2025 om 15:07
Wow wat heftig! ik heb even geen idee wat te zeggen, maar wil je wel even sterkte wensen!

Caroline80
14-10-2025 om 15:08
Niet fijn wat er gebeurd is natuurlijk, maar 'ieder huis heeft zijn kruis'. Bijna overal spelen wel grotere of kleinere problemen, maar de meeste mensen spreken daar niet over. Dus wat een normaal gezin lijkt voor de buitenwereld hoeft dat niet te zijn.

absor
14-10-2025 om 15:13
je dochter heeft ernstige problemen en ik snap dat je daar wakker van ligt.
Maar jouw reactie; daar draait het wel erg om jou. Ik denk dat het goed is dat niet alleen je dochter maar ook jij psychische hulp gaat krijgen.

IMI-x2
14-10-2025 om 15:14
Ik denk dat het verstandig is dat je hulp hebt ingeroepen. Dit is te heftig, dit kun je niet even met foei en een goed gesprek oplossen.
Zorg je ook voor hulp (psycholoog) voor jezelf? Zo te horen heb je dat dringend nodig. Je huisarts kent de weg. Je bent Belgische, toch? Je kunt ook zelf bv naar een CAW (democratische prijzen) of je kunt je mutualiteit om advies vragen.

Lotd
14-10-2025 om 15:37
tja goed dat je hulp hebt gezocht, domme actie van tiener, gelukkig geen gewonde en ik begrijp dat je uitkijkt naar onbezorgd verder gaan! Heel soms denk ik ook wel waarom vonden we kinderen ooit leuk maar over het algemeen is het natuurlijk meestal wel fijn en leuk. Ik geloof wel dat een ongeluk als dit je even helemaal van de kaart brengt! Ik heb geen oplossing ik vind dat je tot dusver super hebt gehandeld en ze is 19 volwassen dus ze zal echt even met beide benen op de grond gezet moeten worden. En het klopt overal is wat hoor…

Beterlaat2021!
14-10-2025 om 15:54
Om te beginnen zou ik haar autosleutels afpakken.
Nu waren het 5 auto's, volgende keer een fietser?
Alcohol en verkeer zijn geen goede combinatie.
🚘️🚲️🛴🚨🚑️🦽

Ginevra
14-10-2025 om 16:11
Lotd schreef op 14-10-2025 om 15:37:
domme actie van tiener,
5 auto's aanrijden, dan vluchten, naar het café gaan, je bij iemand verstoppen en gaan zitten drinken vind ik wel iets meer dan een 'domme actie'. En uit de tekst van TO maak ik op dat dit niet het eerste akkefietje is.
Op zich kan het gebeuren dat je eens schade rijdt. Dat is vervelend maar overkomt veel automobilisten. Dat je daarna van schrik doorrijdt is een domme actie, maar zelfs dat kan je gebeuren in de eerste paniek. Maar dit hele verhaal riekt naar iets anders. Alsof dochter vóór die tijd al had gedronken, en dat wil camoufleren door nadien gauw wijn te gaan drinken zodat ze bij een eventuele bloedproef zou kunnen zeggen dat de alcohol van na het ongeluk was.
Hoe dan ook, het klinkt alsof er meer aan de hand is bij TO thuis en ik hoop dat ze ergens wat ondersteuning kan krijgen. Wachtlijsten zijn overal lang maar sommige huisartsen hebben een fijne POH waar je snel terecht kan.

Ginevra
14-10-2025 om 16:13
Caroline80 schreef op 14-10-2025 om 15:08:
Dus wat een normaal gezin lijkt voor de buitenwereld hoeft dat niet te zijn.
En dat is helemaal waar. Het meest perfecte 'Blue Band gezin' dat ik vroeger kende heeft later de grootste puinhopen gekregen.

Kersje
14-10-2025 om 16:18
zo te lezen speelt er al jaren een drugsverslaving etc. Was dit ook de auto van jouw moeder die zij had geleend? Mss dat zij dan nu ook eindelijk is wakker geschud?!
“Gelukkig” dit keer stilstaande auto’s en geen fietsende jeugd/uitgaanders.
Je vraagt ‘wat er boven haar hoofd hangt’? Ik hoop iig voldoende en geschikte hulp die tot haar kan doordringen.

ToetieToover
14-10-2025 om 17:47
Al 4 dagen rondlopen als een kip zonder kop? Dat klinkt niet alsof je tot handelen in staat bent. Waar is je dochter nu? En heb je je verzekering al gebeld?

Nick90
14-10-2025 om 18:10
Flinke boete, rijontzegging en verplichte cursus die je zelf moet betalen en/of ook nog jaarlijks bloedprikken en een gesprekje met een psychiater op eigen kosten. Oh en de schade moet ze wss ook betalen. Weglopen na een ongeluk en jezelf volgooien in de kroeg is sowieso een dom plan.

haarklover
14-10-2025 om 18:56
Volgens mij mag een bestuurder zich binnen 24 uur bij de politie melden.
Als dochter binnen 24 uur (na de aanrijding) de aanrijding toegegeven heeft, zit ze denk ik nog goed.
Maar ik ben geen advokaat.