Natje1812
14-10-2025 om 14:33
Dochter rijdt in op 5 stilstaande auto’s
Mijn dochter van 19 is vrijdagnacht uit moeten wijken en heeft 5 stilstaande auto’s geraakt.Op de koop toe is ze een stuk doorgereden en is ze in paniek met haar 2 vriendinnen te voet verder gegaan.Haar vriendinnen zijn meegegaan naar ons huis en hebben dan een Uber genomen naar huis.Mijn dochter heeft in paniek een fiets genomen en terug naar het café gereden waar er nog een vriend van haar was daar heeft ze nog wijn gedronken en dan is ze meegegaan naar zijn huis.Daar heeft ze zich dan enkele uren verscholen tot 8u ‘s morgens.Ik kreeg de politie aan de deur met het nieuws om 4:30 ‘s nachts.Tot 8 u heb ik haar gezocht en gebeld tot ze op een gegeven moment zei dat ze ging gaan werken en ze alles ‘s middags ging uitleggen.Ik heb dit doorgegeven aan de politie en zo hebben ze haar onderschept aan haar werk.We zijn na de 1 ste shock naar de huisarts geweest en een doorverwijzing gevraagd voor psychiatrische hulp na al jaren van zorgen en problemen is het voor mij op.Ik wil er nog voor haar zijn maar kan het niet meer alleen.Ik loop al 4 dagen rond als een kip zonder kop.Al jaren hunker ik naar een beetje onbezorgd leven en het lijkt steeds erger te worden.Soms wou ik dat ik nooit aan kinderen was begonnen.Al bij al hebben we een goeie band maar die problemen worden voor mij teveel.Ik wil mijn leven terug maar ik wil haar ook niet in de steek laten.Soms voel ik me ook alleen,alle kinderen in onze omgeving hebben een normale vriendenkring,studeren…bij haar gaat het even goed om dan weer fout te gaan.Nu is het weer maanden van onzekerheid die aan ons gaan vreten…wat hangt er boven haar hoofd wat betekend het voor haar toekomst…Ik voel me al dagen een zombie…

Joszy
14-10-2025 om 18:59
haarklover schreef op 14-10-2025 om 18:56:
Volgens mij mag een bestuurder zich binnen 24 uur bij de politie melden.
Als dochter binnen 24 uur (na de aanrijding) de aanrijding toegegeven heeft, zit ze denk ik nog goed.
Maar ik ben geen advokaat.
Maar jezelf melden is wel iets anders dan 'onderschept' worden denk ik...

Daglichtlamp
14-10-2025 om 19:18
haarklover schreef op 14-10-2025 om 18:56:
Volgens mij mag een bestuurder zich binnen 24 uur bij de politie melden.
Als dochter binnen 24 uur (na de aanrijding) de aanrijding toegegeven heeft, zit ze denk ik nog goed.
Maar ik ben geen advokaat.
Het gaat om België, niet Nederland. Dus geen idee hoe de regels daar zijn. Maar ik kan me best voorstellen dat je als moeder hier ook heel erg mee bezig bent.

Nick90
14-10-2025 om 19:38
Daglichtlamp schreef op 14-10-2025 om 19:18:
[..]
Het gaat om België, niet Nederland. Dus geen idee hoe de regels daar zijn. Maar ik kan me best voorstellen dat je als moeder hier ook heel erg mee bezig bent.
België is qua straf wel strenger dan de Nederlandse strafmaat

Dweedledee
14-10-2025 om 19:42
Caroline80 schreef op 14-10-2025 om 15:08:
Niet fijn wat er gebeurd is natuurlijk, maar 'ieder huis heeft zijn kruis'. Bijna overal spelen wel grotere of kleinere problemen, maar de meeste mensen spreken daar niet over. Dus wat een normaal gezin lijkt voor de buitenwereld hoeft dat niet te zijn.
Ja hoor. TO heeft écht iets aan dit gebagatelliseer van jou. Super helpend ook.
Deze TO heeft al jaren ernstige zorgen om haar dochter. Dan is “niet fijn” best wel een understatement waar zij precies niets aan heeft.
Sterkte TO

Marty1984
14-10-2025 om 20:33
Ik hoop vooral dat dochter wakker geschud is.
Veel zou dan ook van haar reactie afhangen.
Schade rijden is 1 zaak.
Wegvluchten, jezelf lazarus drinken en je verstoppen is een andere zaak.
Ze is 19, tijd dus voor een rondje rechtbank en gevolgen dragen van haar daden voor haar.

rionyriony
14-10-2025 om 21:28
Na een verhoor zal de politie begrijpen dat ze uit paniek is weggevlucht. Na zo'n hevig ongeluk is dat niet raar.
Je bent wel erg gefocust op jezelf. Misschien doe je dat vaker en is dat mede een oorzaak dat ze zich erg alleen voelt en dan van problemen wegvlucht.
Sorry, ik probeer je niet meer overstuur te maken dan je al bent, maar dit *zou* best een reden kunnen zijn. Ik heb deze ervaring ook gehad, namelijk.

Martje80
14-10-2025 om 21:37
Dweedledee schreef op 14-10-2025 om 19:42:
[..]
Deze TO heeft al jaren ernstige zorgen om haar dochter. Dan is “niet fijn” best wel een understatement waar zij precies niets aan heeft.
Sterkte TO
![]()
Hoe moet iemand dat uit de OP opmaken? Je kunt hier niet loepen en ik herken de TO niet, dus ik weet het niet.
Daarbij vind ik vier dagen als kip zonder kop rondlopen ook best extreem. Dus mijn advies is: TO zoek ook hulp voor jezelf.

Dweedledee
14-10-2025 om 22:28
Martje80 schreef op 14-10-2025 om 21:37:
[..]
Hoe moet iemand dat uit de OP opmaken? Je kunt hier niet loepen en ik herken de TO niet, dus ik weet het niet.
Daarbij vind ik vier dagen als kip zonder kop rondlopen ook best extreem. Dus mijn advies is: TO zoek ook hulp voor jezelf.
Staat letterlijk in de OP. Daarnaast staat een beetje empathie niemand verkeerd.
Los daarvan is deze TO wel te loepen.

Zeespiegel
15-10-2025 om 07:33
ze is nog jong dus misschien onwetendheid?
Maar dit komt niet echt paniek achtig over. Als ik nog bij mijn ouders woonden en in paniek was zou ik mijn ouders gebeld hebben, ofwel bij thuiskomst wakker gemaakt hebben.
Niet teruggaan, me verder bezatten en dronken met een dronken vriend mee naar huis gaan. Dat lijkt me meer de reactie van iemand die verwacht de alcohol test niet te kunnen passeren. Na het ongeval drinken zodat niet bewezen kan worden dat ze voor het ongeval al dronken was.
Of ze is zeer naief, of juist heel manipulatief.
Misschien niet zo'n behulpzaam inzicht. Ik wens je sterkte hiermee. Hopelijk krijgt je dochter de hulp die ze nodig heeft.

Meesje
15-10-2025 om 09:17
rionyriony schreef op 14-10-2025 om 21:28:
Na een verhoor zal de politie begrijpen dat ze uit paniek is weggevlucht. Na zo'n hevig ongeluk is dat niet raar.
Je bent wel erg gefocust op jezelf. Misschien doe je dat vaker en is dat mede een oorzaak dat ze zich erg alleen voelt en dan van problemen wegvlucht.
Sorry, ik probeer je niet meer overstuur te maken dan je al bent, maar dit *zou* best een reden kunnen zijn. Ik heb deze ervaring ook gehad, namelijk.
Ja, weggevlucht, op stap gegaan, zich bezat, met een vriend naar huis gegaan en ze was in de ochtend van plan om 'gewoon' te gaan werken.
In paniek doorrijden snap ik nog wel. Dan thuiskomen en denken oh jee oh jee oh jee en niet weten wat te doen ook. Maar alles wat daarna komt niet. Klinkt inderdaad een beetje alsof ze wilde drinken om het bewijs dat zij al dronken was uit te wissen.
Er is wel één ding waar ik nog naar zou kijken als TO. Was de fiets echt weg in de ochtend? Dit meisje bleek eerder nogal beïnvloedbaar door leeftijdgenoten. En wat goedgelovig wellicht. Erg behulpzaam naar mensen die 'in nood' waren. En wat gemakkelijk met spullen als ze dacht anderen te kunnen helpen. Dus; was de fiets echt weg? Want bij dit meisje zou ik me ook nog kunnen voorstellen dat ze haar autosleutels aan de vriendinnen heeft gegeven en zelf bij de vriend is blijven slapen. Dat lijkt ook een veel logischer en eenvoudiger verhaal dan dat heen en weer gereis.

AnnaPollewop
15-10-2025 om 10:48
Dweedledee schreef op 14-10-2025 om 19:42:
[..]
Waarom zo fel op die reactie? TO geeft ook aan dat het haar frustreert dat het bij anderen wél allemaal goed lijkt te gaan. Dan is "het is overal wel wat maar dat zie je niet altijd van buiten" wellicht juist wél helpend.
En "niet fijn" is niet perse bagatelliseren. Het is gewoon een manier van spreken. Kan net zo goed een understatement zijn, juist om aan te geven dat het heel heel erg niet fijn is. Dramatiseren is ook niet altijd de juiste weg om iemand serieus te nemen. In het jarenlang zorgen hebben is dit niet een enorm ding (er is niemand dood of zwaargewond, dus dat valt in verhouding mee), wel vervelend.