Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Dochter (vervolg)


Sinilind schreef op 02-04-2023 om 11:21:

Lieve Ingrid,
Alles is al gezegd. Maar ik heb zo met jullie te doen. Heel veel sterkte,
Sini

Dit inderdaad.

Ik volg je verhaal en hoop zo dat het goed komt. Liever gisteren dan vandaag. 

Och IngridT, ik heb geen advies voor je want ik weet het bij mijn eigen kind ook zo vaak niet. Ik denk dat anderen al hele goede dingen hebben gezegd dus ik wil je alleen een virtuele knuffel geven en sterkte wensen. 

Allereerst heel veel sterkte gewenst! Wat een moeilijke situatie voor jouzelf ook! 
Laat je niks aanpraten alsof het niet gepast zou zijn dat je je dochters financiën opvolgt. Niet iedereen wordt in hetzelfde tempo volwassen. Een van mijn kinderen was op zestien al zeer matuur op elk vlak, een ander is ouder dan jouw dochter en heeft ook nog wat hulp nodig. Doe gewoon wat jijzelf nodig acht. Laat je daarin niet tegenhouden door wat zogenaamd wel of niet normaal is, enkel door wat je dochter eventueel aangeeft waar ze al dan niet behoefte aan heeft.

Je doet het goed! 

Ingrid, heel veel knuffels voor jou en je dochter. Heb helaas geen tips voor je, gelukkig hebben mijn medeforumsters al veel wijze raad gegeven. Veel sterkte.

IngridT schreef op 02-04-2023 om 11:53:

Plot change. Ze appt net dat ze in de bus zit. Op weg naar hier. Afwachten wat dat betekent. In ieder geval dat haar vriend een derde bezoekje van ons niet aankan.

Wat goed van dochter. 

Roos55 schreef op 02-04-2023 om 12:24:

[..]

Wat goed van dochter.

Dit. Wat een dappere stap van haar. En echt, ook ik kan alleen maar zeggen dat je het hartstikke goed doet. 


IngridT

IngridT

02-04-2023 om 13:10 Topicstarter

laat maar. Ze kwam haar kleren weer ophalen. En vertrekt zo terug naar haar vriend. Vreselijk. Ik kan haar moeilijk fysiek vasthouden. toch?

ze kwam volkomen vastberaden binnen. Ze is daar gelukkig. Punt

Wat verdrietig.

Sinilind schreef op 02-04-2023 om 11:21:

Lieve Ingrid,
Alles is al gezegd. Maar ik heb zo met jullie te doen. Heel veel sterkte,
Sini

Ach, Ingrid. Ik sluit me hier ook bij aan. Heel veel sterkte!

IngridT schreef op 02-04-2023 om 13:10:

laat maar. Ze kwam haar kleren weer ophalen. En vertrekt zo terug naar haar vriend. Vreselijk. Ik kan haar moeilijk fysiek vasthouden. toch?

ze kwam volkomen vastberaden binnen. Ze is daar gelukkig. Punt


Nou, misschien is fysiek vasthouden toch wel een optie. Je kunt zeggen dat je haar lievelingskostje maakt vanavond, dat de kat haar zo mist, whatever. Ik zou zeker nog een poging wagen.

Wat een teleurstelling… dikke knuffel

IngridT

IngridT

02-04-2023 om 13:20 Topicstarter

gaat allemaal niet werken Jonagold. Helaas. 

IngridT schreef op 02-04-2023 om 13:10:

laat maar. Ze kwam haar kleren weer ophalen. En vertrekt zo terug naar haar vriend. Vreselijk. Ik kan haar moeilijk fysiek vasthouden. toch?

ze kwam volkomen vastberaden binnen. Ze is daar gelukkig. Punt

Ach wat enorm hartverscheurend dit. Ingrid! 

Nee, je kunt haar niet fysiek tegenhouden. Ze is er kennelijk niet aan toe om de illusies en de druk waar ze samen met hem in leeft los te laten. Ik zou zeggen dat je van haar houdt en dat ze, als ze hulp nodig heeft, vanzelfsprekend altijd bij jullie terecht kan. Stoot haar niet verder van je af want daarmee speel je hem in de kaart. Als ze het gevoel heeft dat ze niet meer bij jullie terecht kan, heeft hij nog meer macht over haar. Weersta dus de verleiding om ‘hard’ te zijn. Misschien kun jij of vader haar zelfs terugbrengen? Probeer tegen de klippen op liefde laten zien om dat lijntje naar haar open te houden. Hoe moeilijk dat ook is.

IngridT schreef op 02-04-2023 om 13:10:

laat maar. Ze kwam haar kleren weer ophalen. En vertrekt zo terug naar haar vriend. Vreselijk. Ik kan haar moeilijk fysiek vasthouden. toch?

ze kwam volkomen vastberaden binnen. Ze is daar gelukkig. Punt

Och wat een klap. Nee, je kunt haar niet vasthouden. Het enige wat je kunt doen is in contact blijven zodat ze wel bij je komt als bij haar het kwartje valt. Maar wat ontzettend verdrietig. 

IngridT

IngridT

02-04-2023 om 13:48 Topicstarter

Mija schreef op 02-04-2023 om 13:40:

[..]

Ach wat enorm hartverscheurend dit. Ingrid!

Nee, je kunt haar niet fysiek tegenhouden. Ze is er kennelijk niet aan toe om de illusies en de druk waar ze samen met hem in leeft los te laten. Ik zou zeggen dat je van haar houdt en dat ze, als ze hulp nodig heeft, vanzelfsprekend altijd bij jullie terecht kan. Stoot haar niet verder van je af want daarmee speel je hem in de kaart. Als ze het gevoel heeft dat ze niet meer bij jullie terecht kan, heeft hij nog meer macht over haar. Weersta dus de verleiding om ‘hard’ te zijn. Misschien kun jij of vader haar zelfs terugbrengen? Probeer tegen de klippen op liefde laten zien om dat lijntje naar haar open te houden. Hoe moeilijk dat ook is.

Dat is precies wat ik gezegd heb Mija. M’n man  was trouwens niet thuis. Dus die heeft dit hele gebeuren gemist. En ze is gewoon weer op de bus gestapt, ik heb het maar laten gebeuren.

En nu weet ik het even niet meer. 

Voor jou Ingridt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.