Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Drama tussen dochter, zoon, zoon's ex, zoon's vriendin Kerst editie

Dochter manipuleert de boel dus gewoon. Sneu voor de ex hoor

Frisdrank1972 schreef op 08-10-2025 om 09:42:

Even een update. Met mijn dochter is geen land te bezeilen. Dus heb ik de ex opgebeld en daar hoor ik een heel ander verhaal. Zij zegt weer dat mijn dochter had gezegd dat wij (haar ouders) graag zouden willen dat zij langs zou komen. De ex zelf had niet zo'n behoefte eraan maar zei ja uit beleefdheid. Wij hadden ook over zoon gepraat en ex zei mij dat ze het moeilijk vindt om mensen weer te vertrouwen en ze dacht dat dochter een vriendin voor haar was. Maar nu begint ze te begrijpen dat dochter haar een beetje aan het gebruiken is. In ieder geval, ex heeft bedankt voor het kerstdiner en komt niet. Mijn dochter is erg boos. Ze is nu naar haar studie toe, om stoom af te blazen. Ik hoop dat ze in de middag gekalmeerd is.

als dat waar is dondert nu het hele luchtkasteel van je dochter in. daar zal ze last van hebben en dat mag. 

fijn dat er nu meer duidelijkheid is, wel zou ik nog steeds even samen met je man gaan overleggen hoe jullie weer de regie over je eigen leven en huis krijgt. 

Frisdrank1972

Frisdrank1972

08-10-2025 om 10:27 Topicstarter

Ik ga er vanuit dat ex de waarheid verteld. Ik vind het gewoon zo erg dat ik mijn bloedeigen dochter niet kan vertrouwen. Die ex had ook al dingen over zoon gezegd en hoe hij haar behandeld had in hun relatie. Het schaamrood stond op mijn kaken. Natuurlijk heeft elk verhaal twee kanten. Maar ik ben nu erg teleurgesteld in allebei mijn kinderen. 

Ik kon me al niet voorstellen dat een normaal weldenkend mens werkelijk de behoefte zou hebben om bij zijn/haar ex-schoonouders aan het kerstdiner te zitten met zijn/haar vreemdgaande ex plus nieuwe liefde. Al zijn je ex-schoonouders de liefste mensen ter wereld en wil je graag contact houden, dan kan dat ook op een ander moment als je ex niet thuis is, zeker als die op zichzelf woont.

Je dochter is dus aan het manipuleren en stoken. Ze gebruikt de ex om haar broer te klieren. En daarmee doet ze misschien nog wel meer schade aan dat meisje zelf. Ze liegt zelfs tegen haar 'vriendin' achter jullie rug om.

Mijn advies zou zijn om het contact met je kinderen zoveel mogelijk te scheiden.
Ze kunnen niet met elkaar door een deur, zijn heel erg bezig met wat de ander doet en krijgt en daar wat van te vinden en er lijkt een soort wedstrijd te zijn wie het leukste/liefste/beste kind is. Heel kinderachtig. Scheid contact, vertel ze niet alles, neem stelling als ouders en leg vooral dingen vast voor als jullie er niet meer zijn, want anders vechten ze elkaar ook nog eens de tent uit over jullie graf, vrees ik.

Frisdrank1972 schreef op 08-10-2025 om 10:27:

Ik ga er vanuit dat ex de waarheid verteld. Ik vind het gewoon zo erg dat ik mijn bloedeigen dochter niet kan vertrouwen. Die ex had ook al dingen over zoon gezegd en hoe hij haar behandeld had in hun relatie. Het schaamrood stond op mijn kaken. Natuurlijk heeft elk verhaal twee kanten. Maar ik ben nu erg teleurgesteld in allebei mijn kinderen.

Denk dat exen altijd een gekleurd verhaal hebben. En of ouders dat allemaal moeten weten. En ja kinderen zijn net mensen met hun goede en minder goede kanten .

Frisdrank1972 schreef op 08-10-2025 om 09:42:

Even een update. Met mijn dochter is geen land te bezeilen. Dus heb ik de ex opgebeld en daar hoor ik een heel ander verhaal. Zij zegt weer dat mijn dochter had gezegd dat wij (haar ouders) graag zouden willen dat zij langs zou komen. De ex zelf had niet zo'n behoefte eraan maar zei ja uit beleefdheid. Wij hadden ook over zoon gepraat en ex zei mij dat ze het moeilijk vindt om mensen weer te vertrouwen en ze dacht dat dochter een vriendin voor haar was. Maar nu begint ze te begrijpen dat dochter haar een beetje aan het gebruiken is. In ieder geval, ex heeft bedankt voor het kerstdiner en komt niet. Mijn dochter is erg boos. Ze is nu naar haar studie toe, om stoom af te blazen. Ik hoop dat ze in de middag gekalmeerd is.

Wat goed dat je deze stap gezet hebt, omdat je nu meer duidelijkheid hebt.

Heel eerlijk lijkt het nu vooral om rivaliteit te gaan tussen zoon en dochter. Ben benieuwd wat hier precies achter zit bij dochter? Ze helpt ex hier in ieder geval niet mee, integendeel...

Wat naar is voor ex, want die heeft al het een en ander te verduren gehad met jou zoon. 

Hoe was vroeger de relatie tussen jou zoon en dochter?

Frisdrank1972 schreef op 08-10-2025 om 10:27:

stap daaruit. dit is hun ding en jij hebt daar niets mee van doen. geloof me, het helpt je enorm in je stresslevels. 

Wat een ontzettend domme actie. Je kinderen zijn (jong) volwassen en hebben recht op privacy. Een vriendin of ex opbellen en met haar achter de rug van je kinderen om mee praten/roddelen geeft geheid heibel. 
Je denkt nu dat je de kerst problemen hebt opgelost maar ik vraag mij af als je zoon hier achter komt wat zijn reactie is.

Je kunt als ouder gewoon ergens nee opzeggen zonder je met privézaken te bemoeien. 

Tuinfluiter schreef op 08-10-2025 om 18:22:

Wat een ontzettend domme actie. Je kinderen zijn (jong) volwassen en hebben recht op privacy. Een vriendin of ex opbellen en met haar achter de rug van je kinderen om mee praten/roddelen geeft geheid heibel.
Je denkt nu dat je de kerst problemen hebt opgelost maar ik vraag mij af als je zoon hier achter komt wat zijn reactie is.

Je kunt als ouder gewoon ergens nee opzeggen zonder je met privézaken te bemoeien.

En toch begrijp ik wel dat TO de ex heeft gebeld en zo te lezen ook beter voor ex-vriendin. Die is er nu achtergekomen dat haar, zgn goede vriendin, haar ook gigantisch voorliegt en gebruikt!

Is dochter’s manipulerende spelletje zomaar in de kiem gesmoord en blijkt zij geen haar beter te zijn dan haar ‘liegende’ broer destijds, al is het met een andere reden! Broer ging vreemd en loog tegen ex, dochter liegt net zo hard tegen haar zgn beste vriendin, dus wat is er nog écht echt in deze vriendschap?

Ik zou niet zo hard oordelen over de dochter. Ze is 19, dat is helemaal nog niet zo oud. En iemand is niet wat zij doet, ze is geen slecht mens omdat ze dingen doet die niet aardig zijn voor haar broer.
De broer is ouder, vindt zichzelf heel wat, maar kan ook wel wat nederigheid gebruiken, zeker ten opzichte van zijn zus. Het zijn allebei maar gewoon mensen net als wij, niet beter of slechter. Zou mooi zijn als ze elkaar ook met enige liefde en compassie konden bekijken, maar dat lijkt er niet erg in te zitten. Kennelijk is er toch erg veel onderhuidse rivaliteit. Ik zou bijna denken, ga met het hele gezin in therapie om te kijken waar alles zo mis is gelopen en hoe dat weer goed te krijgen. Want zo is het niet leuk, en alle slimmigheden gaan niet helpen om de harmonie terug te brengen. 
En nee, ik geloof er absoluut niet in dat "manipulatief kreng hard aanpakken" gaat leiden tot een gezellige kerst. Evenmin trouwens als "player broer confronteren met zijn wangedrag".

Maar goed, dat is mijn visie.

BritgetJones007 schreef op 07-10-2025 om 13:39:

TO: weet je of iemand al eens met ex een gesprek heeft gehad over haar verwerkingsproces? Weten haar ouders dat zij zich zorgen gedraagt en wat dit doet met jullie gezin?

Ik vind dat je erg overdrijft. Traumatisch voor de ex, praten met haar ouders, wat een overdreven gedoe. we hebben het hier over twee begin twintigers die even verkering hadden en toen ging het uit. Even huilen en door met je leven. 

Annaniem2023 schreef op 09-10-2025 om 00:48:

[..]

Ik vind dat je erg overdrijft. Traumatisch voor de ex, praten met haar ouders, wat een overdreven gedoe. we hebben het hier over twee begin twintigers die even verkering hadden en toen ging het uit. Even huilen en door met je leven.

Uh nee, we hebben het hier over een onveilige relatie, waarin die ex 3 maanden is voorgelogen en bedrogen en zo te lezen niet netjes is behandeld. En ja, dat doet wat met je als persoon en je vertrouwen in mensen, als degene van wie je houdt je in je gezicht zit voor te liegen.

Jij brengt het alsof ze 'gezamelijk' in 'overeenstemming' als vrienden uit elkaar zijn gegaan. Een totaal andere situatie.

En jij noemt het overdreven', dat zal die ex ook vast veel gehoord hebben, toen ze wel degelijk bedrogen werd. Ook vast dat ze zich 'aanstelde' en 'hysterisch' deed en 'achterdochtig' en juist dit soort mindfucks maken bedrog traumatisch voor iemand...

BritgetJones007 schreef op 09-10-2025 om 06:03:

[..]

Uh nee, we hebben het hier over een onveilige relatie, waarin die ex 3 maanden is voorgelogen en bedrogen en zo te lezen niet netjes is behandeld. En ja, dat doet wat met je als persoon en je vertrouwen in mensen, als degene van wie je houdt je in je gezicht zit voor te liegen.

Jij brengt het alsof ze 'gezamelijk' in 'overeenstemming' als vrienden uit elkaar zijn gegaan. Een totaal andere situatie.

En jij noemt het overdreven', dat zal die ex ook vast veel gehoord hebben, toen ze wel degelijk bedrogen werd. Ook vast dat ze zich 'aanstelde' en 'hysterisch' deed en 'achterdochtig' en juist dit soort mindfucks maken bedrog traumatisch voor iemand...

Tja les voor het leven geleerd zou ik zeggen dan. Niet omgaan met mensen die liegen, bedriegen en manipuleren als normaal zien. 

[..]

Nou, sorry, maar je overdrijft. 

Pubers gaan met hun eerste relaties niet zo om als na 25 jaar huwelijk en 2 kinderen.

Hun prefrontale cortex is nog niet uitontwikkeld.

Het afronden van relaties gaat echt niet zo netjes in het algemeen.

Het is niet netjes, maar deze dochter blijft hangen in puberaal gedrag en daar moet ze door haar ouders op aangesproken worden. Maanden geleden al

Ja, beide kinderen waren daar fout. Zoon heeft zijn verkering niet goed afgerond maar daar heeft zijn zusje verder niet mee van doen. 

[..]

Ik vind de term onveilige relatie overdreven voor deze relatie. Kom op zeg. Ze hadden even verkering en hij ging vreemd. Dat is geen traumatische ervaring, dat is het leven. Tegenwoordig heet elke tegenslag een traumatische ervaring, we kunnen gewoon niks meer hebben. Ze waren niet 25 jaar getrouwd zoals iemand al opmerkte. Dan voelt bedrog heel anders. 
Geen hand vol maar een land vol, ze vindt vast een jongen die wel leuk is en geen  irritante zus heeft. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.