Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
06-10-2025 om 09:58
Hallo allemaal...
Ik had al eerder een post gemaakt over hoe mijn dochter nog steeds met de ex van mijn zoon omgaat en zijn nieuwe vriendin niet accepteerd en heeft uitgescholden (zoon ging vreemd met nieuwe vriendin toen die nog met zijn ex was). Nu komen de feestdagen er aan en mijn zoon wil zijn vriendin meenemen. Hartstikke leuk natuurlijk. Alleen mijn dochter zegt opeens dat ze de ex van mijn zoon ook wil uitnodigen. Mijn dochter en zij zijn namelijk goede vriendinnen geworden. Zoon heeft direct gezegd dat als zijn ex zou komen hij en zijn vriendin niet kwamen. En mijn dochter zegt dat zij niet meeging eten als zoon's ex niet zou komen. Toen had de vriendin van zoon er zich nog meebemoeit en gezegd dat wij dochters kant kiezen en haar niet mogen. Iets wat totaal niet waar is. Ik weet nu niet wat te doen. Ik heb zo'n gevoel dat mijn dochter die ex alleen maar uit wil nodigen om die vriendin te weren. Het is allemaal zo kinderachtig (iedereen is trouwens tussen de 19 en 25 jaar). Heeft iemand nog tips?
11-10-2025 om 10:13
Ook al mag ze de vriendin van broer niet, dat is nog steeds geen excuus. Daarmee is niet opeens alles afgedaan.
Ik zou bedenken wat jij en je kan willen met kerst. Uit eten lijkt me een veilige optie.
Als dochter over kerst begint kan je melden dat jullie gaan uit eten en dat geen zin meer hebt in drama en het er daarom niet over gaat hebben. Als ze mee wilt graag en gezellig, zo niet, dan is dat haar keuze.
11-10-2025 om 11:43
Zoek een leuk restaurantje en ga samen met jouw man uit eten met de Kerst.
Jouw zoon kan met vriendin bij haar ouders eten of gaat ook uit eten
Dochter die red zich wel met een boterham met kaas.
vooral niet laten manipuleren door de dochter .
11-10-2025 om 11:55
Hemke schreef op 11-10-2025 om 11:43:
Zoek een leuk restaurantje en ga samen met jouw man uit eten met de Kerst.
Jouw zoon kan met vriendin bij haar ouders eten of gaat ook uit eten
Dochter die red zich wel met een boterham met kaas.
vooral niet laten manipuleren door de dochter .
Niet thuis kunnen eten en je zoon en schoondochter niet kunnen ontvangen met kerst is jouw idee van je niet laten manipuleren door dochter?
11-10-2025 om 13:17
Je dochter hoeft de vriendin van zoon niet aardig te vinden, ongeacht hoe hij eraan is gekomen en met zijn ex is omgegaan (daar vind ik ook dingen van). Maar je mag van een 19-jarige wel verwachten dat ze zich enigszins normaal en beschaafd kan gedragen in gezelschap. Je hoeft niet iedereen aardig te vinden, je kan wel normaal doen. En niet zomaar voor hoer uitmaken. Op school, stage, werk, etc. heb je ook te maken met mensen die je zelf niet uitkiest en die je misschien niet mag. Daar heb je mee te dealen en je gewoon normaal te gedragen.