Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

En dan zijn ze in het bezit van een rijbewijs.


Flanagan

Flanagan

04-08-2021 om 20:09 Topicstarter

De zichtbare L werkt ook vaak in nadeel; automobilisten willen in het algemeen bij stoplicht niet zo graag opstellen achter een L-wagen. Als het licht op groen springt, heeft een lesser rekening te houden met een overdaad aan ongeduldige alsnog invoegende automobilisten. Zo ziek, dat ongeduldige gedrag tov een L-wagen. We hebben toch allemaal een keer gelesd.
Als iemand probeert te drukken, zeg ik tegen dochter; ze kunnen niet over je heen, dus geen gas meer of minder. Gelukkig laat dat intimiderende gedrag haar koud.

Granny71 schreef op 04-08-2021 om 18:40:

[..]

Dat zei ik tegen mijn dochter ook al. Ze lessen in zulke luxe auto's met automatische handrem, stop/start, cruise control, lane assist enz.

Dingen die hun eerste autootje niet zal hebben omdat ze dat nooit kunnen betalen.

En de afwezigheid van de L heeft natuurlijk ook invloed op hoe de andere weggebruikers reageren

Bij mij zat de instructrice op een bepaald moment echt in de weg, maar ik heb dan ook super veel lessen gehad (deels door Corona). Zij gaf aan dat ik juist beter zou rijden zonder haar omdat ik toch steeds bezig was met het 'goed' willen doen, oftewel hoe wil de rijinstructrice dat ik rijd,  terwijl als ik mijn eigen plan vaar rij ik veel beter. Maar goed ik heb zelfs een autowissel meegemaakt van benzine naar elektrisch. Dus ook de handrem heb ik meegemaakt en sleutel naar stop/start en met/zonder parkeer assist. 

Flanagan

Flanagan

05-08-2021 om 15:17 Topicstarter

Eerste keer tunnel.
Tijdens lessen worden tunnels vermeden vanwege risico op files. Toch vind ik dat jammer. Leerlingen kunnen beter wel een tunnel trainen tijdens de rijles zodat een instructeur aanwijzingen kan geven. Op verzoek heeft dochter toch een keer de Coentunnel gedaan. De Coentunnel kent een opsplitsing zoals meerdere tunnels in drukke gebieden. Het is slim om voor de tunnel al in de juiste baan te rijden. Alleen werd de leswagen wat dwars gezeten; instructeur heeft in de tunnel de auto naar juiste baan gedirigeerd.
Eenmaal in bezit bewijs, hebben we juist tunnels gepakt. Een tunnel betekent ook gas bijgeven als je bergopwaarts gaat. Dat laatste wilt een beginnende rijder in alle bedrijvigheid nog wel eens over hoofd zien.
Dus Whatsapp, tunnels trainen...😳

Flanagan

Flanagan

05-08-2021 om 17:07 Topicstarter

oeps, Whatsapp = Whateffah

Granny71 schreef op 04-08-2021 om 12:36:

Mijn moeder heeft hem op Vlaams staan "Over de rotonde rechtsaf"
Na 7 jaar zegt mijn dochter nog steeds "Dat kan niet'

Als ie echt Vlaams zou klappen, dan zou ie 't over 'n rond punt hebben ipv rotonde

De auto waar in ik rijlessen had had ook nog geen stuurbekrachtiging. En het had nog een handmatige choke. Nu was dat tijdens rijlessen geen probleem omdat ze toch wel warmgereden waren op 't moment dat ze voor kwamen rijden, maar ik heb m'n eigen auto naderhand wel af en toe verzopen. 

Flanagan schreef op 05-08-2021 om 15:17:

Eerste keer tunnel.
Tijdens lessen worden tunnels vermeden vanwege risico op files. Toch vind ik dat jammer. Leerlingen kunnen beter wel een tunnel trainen tijdens de rijles zodat een instructeur aanwijzingen kan geven. Op verzoek heeft dochter toch een keer de Coentunnel gedaan. De Coentunnel kent een opsplitsing zoals meerdere tunnels in drukke gebieden. Het is slim om voor de tunnel al in de juiste baan te rijden. Alleen werd de leswagen wat dwars gezeten; instructeur heeft in de tunnel de auto naar juiste baan gedirigeerd.
Eenmaal in bezit bewijs, hebben we juist tunnels gepakt. Een tunnel betekent ook gas bijgeven als je bergopwaarts gaat. Dat laatste wilt een beginnende rijder in alle bedrijvigheid nog wel eens over hoofd zien.
Dus Whatsapp, tunnels trainen...😳

wat is dat nu weer voor onzin? Er zijn tijden zat op de dag waar je kunt lessen zonder risico op files en dan nog: dan check je dat toch voor je die weg op gaat als rij-instructeur? 

Flanagan

Flanagan

05-08-2021 om 23:42 Topicstarter

@Nummer, je hebt gelijk, maar die tunnels vallen vaak buiten examen routes ( wederom file gevaar) met gevolg dat ze ook niet geoefend worden.
En idd, ik kom amper  lesauto’s in grote tunnels tegen.

Flanagan schreef op 05-08-2021 om 23:42:

@Nummer, je hebt gelijk, maar die tunnels vallen vaak buiten examen routes ( wederom file gevaar) met gevolg dat ze ook niet geoefend worden.
En idd, ik kom amper lesauto’s in grote tunnels tegen.

Moet je natuurlijk ook maar net tunnels in de buurt hebben, hier heb je die pas op 3 kwartier rijden, dat is dan best een eindje voor een rijles. Maar ik vind over het algemeen tunnels rijden ook niet heel ingewikkeld moet ik zeggen.

Ben net terug van een midweek weg met mijn moeder en zus (en zoon en neefje). We zaten in een huisje en mijn zus heeft, vreemd genoeg met een huishouden van 2, de grootste auto. Eentje voor 7 personen, in die van mijn moeder en van mij passen maar 4 personen. Dus moest mijn zus rijden tijdens uitstapjes hadden we bedacht, want met 2 auto's vonden we overdreven. We zijn er na 1 ritje van teruggekomen, want waar mijn moeder en ik best aardig kunnen rijden, is mijn zus heel angstig en onzeker in de auto en rijdt ze echt heel klungelig. Mijn moeder mocht daarnaast ook vooral geen aanwijzingen geven (kijk uit voor die fietser etc.), want dan werd zus boos. Was dus niet bepaald gezellig. De dag daarna dus toch maar 2 auto's gepakt....

Overigens heeft mijn vader ook nooit zijn rijbewijs gehaald en mijn moeder dus wel. Mijn vader vond het nooit nodig, hij reist wel met OV of pakt de fiets. En hij laat zich rijden door mijn moeder. Mijn zus lijkt wel enigszins op mijn vader, dus misschien is het ook wel goed dat hij nooit aan autorijden is begonnen. 

Flanagan

Flanagan

07-08-2021 om 10:59 Topicstarter

Ik vond mijn vader ook een draak van een automobilist; ik werd snel wagenziek door de manier van optrekken, hij had ook last van bepaalde mate van nachtblindheid en zakte in wanneer we door een tunnel reden. Gelukkig heeft hij op een gegeven moment besloten zijn auto weg te doen, voor er ongelukken gebeurden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.