Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

En dan zijn ze in het bezit van een rijbewijs.


Granny71 schreef op 03-08-2021 om 21:54:

[..]

Mijn ex werd de haringvliet in gestuurd

Granny71 schreef op 03-08-2021 om 21:54:

[..]

Mijn ex werd de haringvliet in gestuurd

Een speciale route voor een ex...
De ex-functie zou op iedere TomTom standaard moeten zitten 

Tover-Feetje schreef op 04-08-2021 om 09:31:

[..]

Een speciale route voor een ex...
De ex-functie zou op iedere TomTom standaard moeten zitten

, en dat die TomTom dan bij de boedelscheiding telkens wordt rondgeschoven “Jij mag hem!”..”nee jij, toe!”

er.is.maar.1.Pino schreef op 04-08-2021 om 09:39:

[..]

, en dat die TomTom dan bij de boedelscheiding telkens wordt rondgeschoven “Jij mag hem!”..”nee jij, toe!”

Is eens wat anders dan bij elkaar blijven voor de kinderen 
"We blijven bij elkaar voor de TomTom" 

Haha ☺ ja, dat waren vanaf het begin de grappen over Tomtom. Er werd ook gefluisterd dat je de stem van Bob Dylan zou kunnen downloaden, maar dan zou je pas echt verdwalen.
Maar Google is geen haar beter. Er worden regelmatig fietsende toeristen uit de IJtunnel of de Coentunnel gevist omdat google ze daarheen stuurt.
Voor mij en mijn dochter (die toen 5 was) brak er een nieuw tijdperk aan met de komst van de Tomtom. We konden zonder zorgen met de auto op vakantie naar Frankrijk!

Ik had er op een gegeven moment de stem van Jörgen Raymann opgezet. Op de plek van bestemming hoorde ik dan altijd “Hé, maar je laat me toch niet alleen in deze buurt?” 

er.is.maar.1.Pino schreef op 04-08-2021 om 12:23:

Ik had er op een gegeven moment de stem van Jörgen Raymann opgezet. Op de plek van bestemming hoorde ik dan altijd “Hé, maar je laat me toch niet alleen in deze buurt?”

Hahaha die hadden wij ook!

Mijn moeder heeft hem op Vlaams staan "Over de rotonde rechtsaf"
Na 7 jaar zegt mijn dochter nog steeds "Dat kan niet' 

Granny71 schreef op 04-08-2021 om 12:36:

Mijn moeder heeft hem op Vlaams staan "Over de rotonde rechtsaf"
Na 7 jaar zegt mijn dochter nog steeds "Dat kan niet'

😂🤣

Flanagan

Flanagan

04-08-2021 om 13:34 Topicstarter

Dochter meldde dat de rechterzijspiegel doorgeklapt was en dat een rare deuk in drempel onder de deur zat. Ik stelde haar gerust de zijspiegel is de actie van een irritante buurtbewoner en de deuk gevolg was een weggeschoten krik, paar jaar geleden. Wel lief als je kind zo bezorgd is.
Ik vraag wel of er genoeg benzine in de tank zit. Het is ook haar taak als medegebruiker om hier op te letten en anderen niet voor onaangename verrassingen te laten staan.

Ik heb omstreeks 2007 een TomTom gekregen omdat ik toen veel in de regio Rotterdam moest zijn en altijd verkeerd reed of onverantwoordelijk. Ik had mijn route altijd geprint op een briefje en je hebt daar een kruispunt waar je een goede weg hebt, een centrum en een naar Hoek van Holland. Negen van de tien keer heb je dan die ‘goede’ weg nodig, maar ik ging dan altijd twijfelen en belandde dan weer in Hoek van Holland.
De TomTom volgen als je vanaf Parijs naar huis rijdt, moet je juist niet doen. Zijn voorkeursroute is door Wallonië en via Maastricht. Dan moet je dus honderden kilometers over bultige wegen die ze daar snelweg noemen. Tientallen dorpjes met prachtige namen worden levensgroot op de borden gezet en het bordje Maastricht is 10 x 15 cm. Na de derde keer verkeerd rijden weet je dat dan ook wel weer, dus dan instrueer je je kinderen om op het bordje te letten. En direct 2 meter na het piepkleine bordje is de afslag.

Flanagan schreef op 02-08-2021 om 20:45:

Ik heb bij de moderator melding gemaakt van de wijze waarop dit draadje een nare wending lijkt te krijgen terwijl ik juist een gezellig draadje met humor en nostalgie probeerde op te starten. We kunnen wel blijven negeren, maar zo gaat de lol er wel van af.

Ik hoop dat dit draadje geen vroege dood kent en nodig mensen uit over spannende, gedenkwaardige herinneringen zowel hun eigen als die van eventuele kinderen. Ik weet nog hoe ik in de sneeuw linksaf een brug opreed en in de slip schoot. Adrenaline schoot door de keel, maar ook omdat ik slaagde de auto weer in spoor te krijgen. Kippenvel maar ook victorie. Straks gaan mijn kinderen ook dergelijke momenten ervaren.
Zoon heeft ook al een slipcursus genoten en vond dat heel leerzaam.

Ook fijn te lezen dat Whateffah recent geslaagd is voor haar rijbewijs. Ben heel benieuwd hoe zij het ervaart want rijden in een lesauto is wat anders dan in je eigen auto.

Dank voor de felicitaties! Ik rij automaat (wat een verademing!) en ik ga as zaterdag naar een auto kijken. Het duurt nog wel even voor dat ik mijn rijbewijs letterlijk in mijn handen heb dus vriend moet dan natuurlijk wel mee. Ik hou jullie op de hoogte van mijn eerste echte rijperikelen! 

er.is.maar.1.Pino schreef op 03-08-2021 om 09:50:

herkenbaar dat de wereld open ging met een auto en een TomTom. Door die TomTom durfde ik er pas echt op te vertrouwen dat ik ook weer thuiskwam 😬

Een eerste herinnering aan mijn eigen eerste auto (een Citroën) is dat ik hem wel 5 keer liet afslaan voor het stoplicht…toen doorkreeg dat ik in z’n 4 stond (🙈) in de stress naar 1 schakelde en alsnog wegreed…door rood 🙈🙈🙈

Ik ben echt super blij dat ik automaat rij, dit was echt mijn nachtmerrie

Flanagan schreef op 02-08-2021 om 20:45:

Ben heel benieuwd hoe zij het ervaart want rijden in een lesauto is wat anders dan in je eigen auto.

Dat zei ik tegen mijn dochter ook al. Ze lessen in zulke luxe auto's met automatische handrem, stop/start, cruise control, lane assist enz.

Dingen die hun eerste autootje niet zal hebben omdat ze dat nooit kunnen betalen.

En de afwezigheid van de L heeft natuurlijk ook invloed op hoe de andere weggebruikers reageren

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

04-08-2021 om 18:50

Mijn eerste auto was echt een oude bak en had geen stuurbekrachtiging! En daar had ik wel mee gelest. Dat was wel wennen. Inparkeren was ineens een workout. Ook was het een diesel terwijl ik in een benzineauto les had gehad. Dus ik moest een ander aangrijpingspunt aanvoelen en kwam heel erg traag op gang bij stoplichten en zo. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.