Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Help zoon wordt vader...hysterische a.s. moeder


ElenaH

ElenaH

20-06-2020 om 13:10

Mamaveertigplus

'Ik snap het punt niet. De vrouw in kwestie is nu wel zwanger geraakt dus man in kwestie wordt vader.'

De zwangerschapsduur klopt niet met het moment van sex. Dus wordt 'man in kwestie' geen vader, maar iemand anders. Zo moeilijk is dat toch niet?

@Emma

@Emma

20-06-2020 om 13:15

Mamavanveertigplus

Heb je de rest eigenlijk wel gelezen?

...

Ok nou dan is het toch klaar? Heb idd niet alles gelezen maar ik vond het allemaal zo raar gebracht door to. Ja ook door de prikpil kan iemand heen zwanger raken. Dat weet iedereen lijkt me.

@Emma

@Emma

20-06-2020 om 13:45

Mamaveertigplus

Nou, hou er dan verder maar over op als je het allemaal maar raar vindt en toch niet leest.

...

Hou er zelf over op. Ik vraag me af hoe de man in kwestie is voorgelicht.

Daarnaast lees ik iets over sparen voor ondersteuning in kleertjes en voeding.

Als man de vader is is dat geen ondersteuning. Dat zijn gewoon kosten voor zijn kind. Dat gaat nog jaren door is toch ook logisch.

Zeetakje

Zeetakje

21-06-2020 om 10:36

Mamaveertigplus

Zou toch goed zijn als je dit hele topic even leest. Het is nl. helemaal niet zeker dat deze jongen de vader is. Verder doet de moeder in spé er alles aan om hem op afstand te houden, draait ze alle kanten op en weert ze hem bij elk initiatief van zijn kant af.

Je bijdragen slaan echt nergens op.

...

Een vader heeft evenveel recht op zijn kind. Maar de man in kwestie had toch geen zin om vader te worden? Ik zou nooit mijn zoon bij zijn vader weg willen houden maar stel ik had dat wel gewild dan had dat niet gekund. Ook niet als hij niet erkend was en ik hem had afgeweerd. In Nederland vindt men het heel belangrijk dat vader een grote rol in het leven van kind speelt.

Mamaveertigplus.

Dan heb je ergens gemist dat ladingen kinderen hun vader nooit of amper zien. Of vader speelt alleen op afstand nog een rol.
Ook zijn er genoeg mannen die voor de kinderen in hun gezin zorgen terwijl ze niet biologisch verwant zijn.

"In Nederland vindt men het heel belangrijk dat vader een grote rol in het leven van kind speelt."
Je bedoelt hiermee de ouders zelf of onze regering?

...

Je kan een kind niet bij de vader weghouden. Als je als moeder dat wel doet kan je als vader dat melden en komen er consequenties. Kind is evenveel van allebei.

ElenaH

ElenaH

21-06-2020 om 11:33

Mamaveertigplus

Je bent weer aan het rellen.

Een vooroordeel van jewelste. 'Maar de man in kwestie had toch geen zin om vader te worden?' Dat heb je als je je niet wil informeren.

Tsjor

vlinder72

vlinder72

21-06-2020 om 12:09

Romi

Hoe gaat het nu?

Is er wat meer duidelijkheid?

...

Stond in de openingstekst.

Meneer had er geen zin in.

Vreselijk (zachtjes uitgedrukt).

...

Als t mijn zoon was geweest had ie n draai om zn oren gekregen. Pffff hij had geen zin in een kind. Wel lekker van bil gaan maar daarna geen zin in een kind hebben.

Misschien volgende keer minder met je onderkant denken?

40er

40er

21-06-2020 om 13:11

Romi

Ik hoop echt dat je de teksten van die mama hierboven negeert! Vlinder vroeg het ook al, maar hoe gaat het nu? Gaat het met je zoon al iets beter? En zijn jullie inmiddels al iets verder?

...

Hoezo negeren. Dit is dus precies wat kinderen niet verdienen.

To schreef ook de vaderschapstest is zo duur dat kunnen we niet betalen.

Enig idee wat een kind kost?
1250 stelt niks voor. Kind kost tot 18e 80.000 geloof ik!!!

..

Ik vind het voor het kind heel zielig.

ElenaH

ElenaH

21-06-2020 om 13:24

Mamaveertigplus

Houd op!

ElenaH

ElenaH

21-06-2020 om 13:26

Mamaveertigplus

'Ik vind het voor het kind heel zielig.'

WELK KIND? Het is niet eens zeker of het meisje wel echt zwanger is. Kick jij op gevechten of zo?

...

Dan hoop ik dat er geebmn kind komt.

Stel die was er gekomen en man had zn geld niet op orde zodat 1250 al een probleem was... Dat is heeeeel weinig in verhouding tot de rest.

Ik vraag me echt af of die jongen wel is voorgelicht. Je hebt toch als je sex hebt je financiën op orde voor het geval je wel vader of moeder wordt en de voorbehoedmiddelen niet werken?

@Emma

@Emma

21-06-2020 om 13:33

Mamaveertigplus

Stop er nou mee, blijf bij je eigen topic.

...

Ja draai t maar om. Ik heb gewoon gelijk.

Imke

Imke

21-06-2020 om 13:48

Zeg mamaveertigplus

Stop eens. Ga naar buiten, zoeken naar een man of zo.

...

Ben in elk geval niet zo... Als man in kwestie.

En nee ik ga niet ff op zoek naar n man om ff van bil te gaan. Ben gelukkig niet zo.

Imke

Imke

21-06-2020 om 14:07

Hartstikke goed

Je hebt gelijk. Wil je dat horen? Prima. Wat ga je doen met al je gelijk? Inwisselen?

Lees een draadje voor je reageert.

...

Ik las de begintekst toen zoon reageerde van dit wik ik niet. Ik vond dat echt bizar. Maar goed voorlichten is ook n ding natuurlijk.

Ben blij dat ik mijn kind wel goed heb voorgelicht. Iets met zaakjes op orde etc.

Biebel

Biebel

21-06-2020 om 14:52

Even terug rellen

Alleeeerst, ik kan een heleboel vooroordelen op mamaveertigplus loslaten, maar ik houd me in.

Lieve mamaveertigplus. Je bent wel heel zeker van je zaak. Maar als je je kinderen wat wil leren, voeg dan toe
- goed lezen. Deze zoon wil wel betrokken worden maar as moeder stoot hem af.
- niet oordelen voor je alles weet. Er is dus hier een as jonge moeder die wel alles doet om de aandacht op haar zwangerschap te richten, maar de vader Alleen als Zaad donor en financiële melkkoe ziet. En niet als betrokken vader. Dat zou je kunnen veroordelen.
- je hersens gebruiken. Moeder wil de zoon van niet betrekken, geen echo’s laten zien met naam en wist al wel heel vroeg dat ze niet alleen zwanger was maar ook al last had van allerlei kwalen. Terwijl ze eerder met dezelfde stelligheid beweerde onvruchtbaar te zijn. Goh. Dat is bijzonder en niet te verifiëren.
- luisteren. De zoon heeft hier echt wel geïnvesteerd. Bedacht dat het kon, omdat hij goed is voorgelicht. Contact gezocht met stichtingen die hem en de moeder kunnen helpen. En daar werken lievere mensen dan ver oordelaars zoals jij.
- verdiep je in wetten. Je verwijst naar allerlei ‘zo hoort het’’ en zaken die afgedwongen zouden worden. Nee hoor. Gebeurt niet zomaar. Er is geen politie die standaard aan je deur staat als je als papa niet betrokken bent.

Tenslotte; Jaja jij hebt je kinderen beter opgevoed. Je weet dat het mensen zijn en geen poppen? Die dus zomaar iets kunnen doen wat de alwetende mamaveertigplus niet had bedacht? Dat is nl wat kinderen doen; die bepalen zelf hun pad.
En ik mag toch hopen dat minimaal een van die kinderen van je zich onder het alwetende juk van moeders uitvecht.

...

Staat in de openingstekst "maar ik wil dit niet".

Dan is er echt iets misgegaan in de voorlichting lijkt me.

Als je sex hebt als man kan je vader worden. Die kans kan je minimaliseren door voorbehoedmiddelen. Maar die kans is nooit nul. Daar kies je voor als je zin hebt in sex. Dat geldt voor iedereen trouwens. Dus als er wel n zwangerschap optreedt is het niet een ik wil dit niet maar gelijk een instelling van ik ga vollwdig voor dit kind.

Daar gaat het me nu even om. Dat vrouw in kwestie daarna hem er niet bij betrekt is n ander verhaal.

vlinder72

vlinder72

21-06-2020 om 15:14

Emotie

"Staat in de openingstekst "maar ik wil dit niet"."

Ooit gehoord van emoties? Mensen schrijven hier van vanuit hun emotie. Na enkele reacties komen er vervolgens genuanceerdere berichten. Reageren op alleen het eerste bericht, direct veroordelen en de aanval inzetten is nogal bijzonder.

Het is hier geen twitter of facebook. Klein beetje moeite om je te verdiepen in een draadje en daarna opbouwend en fatsoenlijk (kritisch mag best) reageren is wel zo behoorlijk.

Andrea

Andrea

21-06-2020 om 15:24

Tuurlijk wilde hij niet

Heel erg niet, zelfs. Anders had hij geen condoom hoeven gebruiken bij seks met een onvruchtbare vrouw die aan de prikpil is. Maar na de eerste schrik dat deze uiterst minimale kans (prikpil 99,6-99,8% betrouwbaar, condoom 95-98% betrouwbaar) zich toch verwezenlijkt heeft, gaat hij ervoor. Wil wel betrokken worden, maar mag alleen betalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.