Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Help zoon wordt vader...hysterische a.s. moeder


Biebel

Biebel

21-06-2020 om 16:10

Kortzichtige papegaai

‘ Dan is er echt iets misgegaan in de voorlichting lijkt me.‘ Dat is er dus niet. Want de jongen reageert eerst uit emotie en daarna met veel meer compassie en verstand van zaken dan de as moeder. Laat staan in vergelijking met jou.

Je herhaalt jezelf. Moeilijk hè - zeggen dat je misschien te snel geoordeeld hebt op basis van wat je dacht in de openingspost gelezen te hebben?
Of vind je het gewoon heel fijn om je superieur te voelen omdat jij alles voor elkaar hebt en alles hebt gedrild zoals jij het wil?

Zoals ik zei; leer je kinderen en jezelf om verder te lezen. Om niet meteen te doen alsof je met een bericht alles weet. En hoop dat je kinderen alles blijven doen zoals jij zegt dat het moet - want ik weet niet of je een anders denkende zou accepteren.

...

Nee nou ja hij weet ook dat de kans niet nul is. Als je sex hebt weet je dat er n kind van kan komen. Als hij t echt niet gewild had had hij niet met die meid sex moeten hebben.

Toen ik 20 was en ik had sex snapte ik heel goed dat ik 99 procent of nog hoger de kans had a had om niet zwanger te raken bij gebruik voorbehoedmiddelen. En n klein percentage wel. Als ik dan toch sex wil neem ik die gok. En vaak gaat t goed maar als ik dan toch zwanger was geraakt was ik niet gaan janken.

Mss is een afspraak met de huisarts iets?

...

Ja t is een keuze he. Of lekkere sex en dan n percentage kans op een kind. Of geen sex en nul procent kans. Eigen keus.

Er is wel wat misgegaan denk ik in de voorlichting. Want iedereen weet dat als je sex hebt er kans is op n zwangerschap en dat kan alleen als je alles goed op orde hebt. Vooral ook financieel. Deze jongen heeft nog geen 1250 euro. Dat was een van de eerste dingen die ik leerde van mijn ouders en bij biologie. Als je start met sex voor de fun dan kan dat pas als je al je zaakjes op orde hebt!!!

mijk

mijk

21-06-2020 om 16:19

maar jou

heeft weer niemand geleerd om met enige nuance of compassie op een ander te reageren. Zo zie je dat opvoeden is nog niet zo makkelijk...

Mijk

Erika

Erika

21-06-2020 om 16:42

Emma e.a.

Wat doen we met vervelende kinderen ? Die negeren we. Dat kan dus ook met grote mensen.
Steeds al jullie ingaan op dit soort postings krijg je weer een vervelende reactie.
Als je alleen reageert op zinnige dingen, is het zo voorbij.

ElenaH

ElenaH

21-06-2020 om 16:52

Erika

'Wat doen we met vervelende kinderen ? Die negeren we. Dat kan dus ook met grote mensen.'

Moeilijk. Maar je hebt gelijk.

....

Ok nou voor zover ik weet kan je pas met funsex (term van mn biologieleraar) beginnen als je oa je financiele zaakjes maar ook woonsituatie op orde hebt. Een kind opvoeden is duur en een kind heeft behoefte aan een fijn huis waarin alles op orde is.

Stel dat kind wel van hem was hoe had hij dan zn kind kunnen onderhouden?

rode krullenbol

rode krullenbol

21-06-2020 om 17:53

Oempf ...

Werd die biologieleraar wellicht van hogerhand ingezet als anticonceptiemiddel in de kring waarin jij bent opgevoed?

Mijntje

Mijntje

21-06-2020 om 17:57

voorbeeldig

Je kan je kind nog zo goed voorlichten of opvoeden. Maar soms gaat het mis en gebeuren er dingen die niet wenselijk en waarvan je nooit had gedacht dat het jouw kind zou overkomen.
Mamaveertigplus: Ik hoop dat jouw zesjarige zich voorbeeldig blijft gedragen. Het gaat er in dit draadje niet over om het kind op zijn kop te geven, of zijn moeder de schuld te geven. Het gaat erom hoe je dan als ouder ermee omgaat, en zeker in dit hele specifieke geval. M.i. gaan moeder en zoon hier goed mee om.

...

Ik vind wat deze jongen heeft gedaan nog raarder dan met 200 km achteruit over de snelweg rijden en dan zeggen: gut dit kan toch gebeuren? Ik ben ern mens he geen robot

Sommige dingen doe je gewoon niet.

En ik heb een hele fijne voorlichting gekregen vind ik zelf. Zou toch wat zijn. Lekker voor de fun rollebollen maar een evt baby niet kunnen verzorgen en er geen geld voor hebben. Stel dat mijn leraar had gezegd joh n**k er lekker op los. Kont er een kind dan zie je wel weer verder. DAT zou pas rare voorlichting zijn geweest

rode krullenbol

rode krullenbol

21-06-2020 om 18:09

Vraagje aan Mamaveertigplus

Wat was de signatuur van de school waar jouw leraar biologie werkte? Rooms-katholiek? Protestants-christelijk? Islamistisch? Joods? Vrije School? Algemeen bijzonder? Openbaar? Of iets anders?

Rode krullenbol

Zo denk ik

Een doodnormale scholengemeenschap. Niks islam of joods of gereformeerd. Gewoon een leraar die ons heel duidelijk maakte dat je pas sex kan hebben met kans op een kind als je dat kind ook echt kan onderhouden. Lijkt me ook logisch. Sex is super dat vind ik ook. Maar dan geen zaken op orde hebben dat kan gewoon niet.

Andrea

Andrea

21-06-2020 om 19:09

Tjonge

Kwamen de MAP en abortus ook aan bod? En adoptie?

Andrea

Andrea

21-06-2020 om 19:13

is er eigenlijk andere seks dan funseks?

..

Ja tuurlijk. Er is ook sex helemaal gepland om zwanger te raken.Met de thermometer en ovulatietesten ernaast. Das vaak geen funsex maar erg geregisseerde sex.

Andrea

Andrea

21-06-2020 om 19:27

Dat valt dan weer mee

Bij een docent die het over 'funseks' heeft, moet ik toch denken aan die hoogleraar die 'een acht voor een nacht' als bijnaam had.

Maar hoe zit het nu met de MAP en abortus en adoptie? Kwamen die ook aan bod?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-06-2020 om 19:34

Wat triest

“Das vaak geen funsex maar erg geregisseerde sex.”

Ben je jaloers, Mamaveertigplus?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-06-2020 om 19:36

Inhoudelijk

Romi, weten jullie al iets meer?

Lou

Lou

21-06-2020 om 19:42

Don't feed....

Eens met Erika.

Pennestreek

Pennestreek

21-06-2020 om 21:08

Aka Lanza

Dit is gewoon haar tweelingzus. Negeren lijkt mij het beste. Ze heeft ietwat afwijkende ideeën en ze poneert ze lekker bot. Negeren en ons weer richten op TO en haar zoon lijkt mij het beste.

Imke

Imke

21-06-2020 om 23:10

Pennestreek

Je hebt gelijk, negeren is het beste. Hopelijk verdwijnen alle oude draadjes waar ze op reageert dan ook weer

Hoe gaat het?

Ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat met je zoon en de zwangere dame.

Romi-1997

Romi-1997

12-07-2020 om 22:50 Topicstarter

Update

Allereerst voor de "echte geïnteresseerden" Mijn excuses dat ik niets meer heb laten weten / horen. Er is hier het een en ander gebeurt waardoor ik de puf niet had om hier te schrijven en te lezen.

Voor nu is het zo dat de a.s. moeder totaal niets meer van zich heeft laten horen of zien. Ik heb geprobeerd contact met haar te leggen, maar ze heeft vanaf dat moment alles afgeschermd. Het lijkt erop dat mevrouw zwanger wilde worden en mijn zoon als zaaddonor heeft gebruikt. Mijn zoon heeft een gesprek gehad met de huisarts en heeft een en ander geraadpleegd. Voor nu is zijn keuze, niks doen, wachten tot zij iets laat horen of weten. Dit heeft met bepaalde adviezen te maken die hij heeft gekregen.

En dan nu een reactie op Mammaveertigplus

Allereerst applaus voor je reacties, lekker sparren zonder dat je iets weet van mijn zoon, van mij of de a.s. moeder.

Wat betreft de a.s. moeder; zij lijkt zoa;s ik hierbiven schreef op zoek te zijn geweest naar "de perfecte zaadonor". want ze zei direct nadat ze wist zwanger te zijn , te hopen dat het kindje net zulke mooie ogen te krijgen als mijn zoon.
Verder laat ze niets meer weten aan mijn zoon, geen echofoto, geen appje, belletje en reageert nergens op.

Nu even naar mij;

Ik ben de moeder die:
haar 2 zoons bijna hun hele leven alleen heeft moeten opvoeden.
haar 2 zoons heeft geleerd hoe zij hun "zaakje"schoon moeten houden.
haar 2 zoons seksuele voorlichting heeft gegeven.
haar 2 zoons heeft geleerd wat verantwoording nemen is.
haar 2 zoons heeft geleerd over alles te kunnen en mogen praten.

Mijn zoon in dit verhaal;

Was geschrokken van het nieuws dat hij vader wordt, heeft alle opties overwogen en met haar besproken, maar zij heeft vanaf de 1e minuut te kennen gegeven het kindje te willen houden. Hij kan daar niets aan veranderen, zij beslist zo is nu eenmaal de wet in Nederland. Zelfs al zou hij het kind willen en zij niet dan heeft hij nog niets in te brengen.
Mijn zoon heeft wel degelijk zijn verantwoording genomen, heeft contact gezocht met hulpverlening e.d. om te kijken of er goede afspraken konden worden gemaakt met de a.s. moeder. Echter heeft zij de deur dicht gegooid.
Mijn zoon weet hoe het is om zonder vader op te groeien, om geen contact met zijn vader te kunnen hebben, omdat vader uit zijn leven is gestapt en zijn eigen leven voorrang geeft, reden is bij mijn zoon en zijn familie aan vaders kant totaal onbekend.

Ga dus niet zomaar oordelen of vertellen hoe het allemaal moet etc etc. Je lijkt misschien wel de perfecte moeder, maar er gaan nu eenmaal dingen anders in het leven dan je verwacht, waarschijnlijk ook bij jou. Of is het bij jou zoiets van als je met je hond wandelt en hij bijt een voorbijganger dat je roept; Dat doet ie anders nooit !!

Voor wat de kosten van een vaderschapstest betreft; niet iedereen kan zomaar effe ruim € 1200,- op tafel leggen. Mijn zoon is helaas zijn baan kwijtgeraakt door de coronacrisis, dus heeft op dit moment ook andere zorgen dan alleen zijn mogelijke a.s. kindje.

Daarbij is de a.s. moeder uitkeringsafhankelijk en zal haar babyuitzet ook bij elkaar moeten schrapen, welke haar eigen keuze is daar zij totaal niets meer van zich laat horen. Dus geen contact betekent ook dat mijn zoon, ook al heeft hij dat geld wel, er geen vaderschapstest gedaan kan worden, als zij nu al de deur dicht gooit, zal ze ook niet vrijwillig meewerken aan zo'n test.

Tot dusver even de update en de tegenaanval, ik probeer weer meer te lezen en te schrijven, maar dat ligt een beetje aan de puf die ik heb gezien mijn prive situatie,

Hij heeft

Bosbes

Bosbes

12-07-2020 om 23:15

sterkte

Veel sterkte Romi en zoon.
Het is niet niks.
Je zoon klinkt lief en goed. Op deze manier erin geluisd worden is precies waar je bang voor bent en wat kan gebeuren.

Een tip over die moeder van veertig-plus: zij roept en schreeuwt in diverse draadjes en wil reacties. Is telkens zeer veroordelend. Ik denkt dat ze eigen onzekerheid overschreeuwt en/of niet erg intelligent is. Ik hoop dat ze door iedereen zo veel mogelijk genegeerd wordt (moet iedereen zelf weten maar draadjes ontsporen snel en gaan dan over haar botte reacties, dat heeft geen zin).

Misschien kunnen jullie op de een of andere manier nog contact zoeken met de familie - ik heb het draadje niet opnieuw gelezen en weet niet meer of jullie dat al hadden geprobeerd. Een pijnlijk verhaal. Nogmaals sterkte.

Erika

Erika

12-07-2020 om 23:40

Sterkte Romy

Je zoon moet maar proberen het uit zijn hoofd te zetten. Jullie hebben geprobeerd om in contact te komen met haar en dat lukt niet. De kans is natuurlijk groot dat ze na de geboorte aanklopt voor geld als ze merkt hoe duur een baby is. Dan kan je zoon altijd nog besluiten wat te doen. Ik zou kiezen voor “ je zoekt het maar uit”, maar ik heb makkelijk praten.

Laat je alsjeblieft niet verleiden om te antwoorden op onze huisreltante. Die komt ongetwijfeld weer met insinuerende vragen en oordelen. Negeren is het beste, maar helaas lukt dat velen hier niet.

Sterkte voor je zoon en de andere moeilijke periode waar jullie blijkbaar in zitten.

Veer

Veer

13-07-2020 om 03:36

Sterkte

Wat een ontxettend vervelende, onzekere situatie. Zoveel stress en je weet niet eens of dat meisje wel echt zwanger is.

Lijkt me heel moeilijk, voor je zoon en voor jou. Sterkte en ik hoop dat jullie in elk geval te weten zullen komen wat er nu al dan niet van waar is.

Geen contact.

De moeder wil, voor nu, geen contact. Hoe erg ook, ik zou dat voor nu, accepteren. Afstand en iedereen proberen de rust te bewaren. Het leven van jullie staat op zijn kop, dat van de aanstaande moeder natuurlijk ook. Ze heeft al geen stabiliteit in haar leven en nu zal ze nog meer "zoekende" zijn.
Hopen dat je zoon weer snel een baan heeft en verder kan met zijn toekomst. Het blijft toch een vraagteken of het meisje echt zwanger is en of het kindje wel van je zoon is. De tijd zal het leren.
Onzekere tijd voor jullie allemaal, ook van mij een sterkte daarmee.

Merel

Merel

13-07-2020 om 11:53

Romy

Een vaderschapstest ná de geboorte is in ieder geval een stuk betaalbaarder, dus als ze na de geboorte weer contact opneemt, dan zou dat in ieder geval wel een mogelijkheid zijn. € 1200,- is inderdaad een behoorlijk bedrag en ja, daar moet moeder aan meewerken, dus is nu toch geen optie.

Sterkte hoor,

Romi 1997

Allereerst de complimenten aan jou en je zoon, ik heb met veel belangstelling je draadje gelezen en in 'stilte' met je meegeleefd. Laat die 'm40+' maar kletsen zoals Bosbes en Erika zeggen. Als dat meidje na een eventuele geboorte weer contact opneemt, dan heeft je zoon inmiddels heel wat bewijzen dat hij eea heeft geprobeerd om contact te leggen. Ik zou zeggen dan een DNA test af laten leggen (kosten op haar af wentelen?). Heel veel sterkte! voor jullie alle 2

Ilonka1970

Ilonka1970

14-07-2020 om 08:50

Verantwoordelijke zoon hoor!

Ik heb ook je draadje in stilte meegelezen en me afgevraagd hoe het ondertussen is.

Ik vind dat je zoon hele volwassen beslissingen heeft genomen en echt z'n verantwoordelijkheid heeft willen nemen. Maar als meisje opeens niets meer laat horen, houdt het op.

Sterkte met wat er momenteel allemaal bij jullie speelt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.