Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Hoe doorstaan jullie jong-volwassenen de lockdown?


Ice schreef op 13-01-2022 om 12:26:

Dat gezeur dat jongeren het zo zwaar hebben. Alsof volwassenen daar geen last van hebben. Ik woon alleen, denk je dat ik het niet zwaar vind? Als volwassene verlies je in de loop van de tijd eerder vriendschappen/contacten dan dat je ze opdoet. Zeker nu is het lastig. Of wat dacht je van daten. Ik heb het idee dat veel mensen daar nu geen zin in hebben. Deze pandemie gooit ook roet in het eten van mijn toekomst. Als jongere heb je je leeftijd mee en krijg je nog genoeg kansen.

Volwassenen hebben het ook zwaar, zeker maar die zijn al helemaal "af" hun en jouw prefrontale cortex is al klaar, jij hoeft geen sociale vaardigheden meer te ontwikkelen waar je life contact met anderen voor nodig hebt. Heb je het hele topic gelezen?

We praten hier met elkaar over onze jongvolwassenen die het zwaar hebben, als je die niet hebt dan kan je ook een topic openen om met andere alleenstaanden te praten over hoe die deze tijd doorkomen.

Ice schreef op 13-01-2022 om 12:26:

Dat gezeur dat jongeren het zo zwaar hebben. Alsof volwassenen daar geen last van hebben. Ik woon alleen, denk je dat ik het niet zwaar vind? Als volwassene verlies je in de loop van de tijd eerder vriendschappen/contacten dan dat je ze opdoet. Zeker nu is het lastig. Of wat dacht je van daten. Ik heb het idee dat veel mensen daar nu geen zin in hebben. Deze pandemie gooit ook roet in het eten van mijn toekomst. Als jongere heb je je leeftijd mee en krijg je nog genoeg kansen.

Dus, omdat jij het zwaar hebt, is dat voor jongeren opeens gezeur? 
 

Ice

Ice

13-01-2022 om 12:44

Bakblik schreef op 13-01-2022 om 12:33:

[..]

Volwassenen hebben het ook zwaar, zeker maar die zijn al helemaal "af" hun en jouw prefrontale cortex is al klaar, jij hoeft geen sociale vaardigheden meer te ontwikkelen waar je life contact met anderen voor nodig hebt. Heb je het hele topic gelezen?

We praten hier met elkaar over onze jongvolwassenen die het zwaar hebben, als je die niet hebt dan kan je ook een topic openen om met andere alleenstaanden te praten over hoe die deze tijd doorkomen.

Natuurlijk heb ik het hele topic gelezen. Ik lees altijd graag eerst de gehele 22 pagina's voor ik een reactie plaats!

Je hoeft me niet weg te jagen.

Ice

Ice

13-01-2022 om 12:44

Jippox schreef op 13-01-2022 om 12:40:

[..]

Dus, omdat jij het zwaar hebt, is dat voor jongeren opeens gezeur?

Dat maak jij ervan.

Ice schreef op 13-01-2022 om 12:26:

Dat gezeur dat jongeren het zo zwaar hebben. Alsof volwassenen daar geen last van hebben. Ik woon alleen, denk je dat ik het niet zwaar vind? Als volwassene verlies je in de loop van de tijd eerder vriendschappen/contacten dan dat je ze opdoet. Zeker nu is het lastig. Of wat dacht je van daten. Ik heb het idee dat veel mensen daar nu geen zin in hebben. Deze pandemie gooit ook roet in het eten van mijn toekomst. Als jongere heb je je leeftijd mee en krijg je nog genoeg kansen.

Je opende toch echt zelf met Dat gezeur.

Dan schrijf je daarna dat maak jij ervan maar je zei het zelf.

Ze mogen mij nog wel een jaar lang een avondklok geven, als mijn kind maar wel gewoon zijn ding kan doen!

Het is inderdaad zwaar voor iedereen en je kan niet zeggen dat de ene groep het veel zwaarder heeft dan de andere groep. Binnen elke leeftijdscategorie zijn er mensen die het zwaar hebben. 

Ik ben er ook niet voor om jongeren te ontzien van de maatregelen ten opzichte van ouderen. Dat werkt ook gewoon niet want jongeren komen uiteraard in contact met oudere mensen. Zet je het hoger onderwijs open (waar ik voorstander van ben) dan heb je ook al het personeel nodig ter plaatse en daar zitten ook oudere mensen tussen. Je kan het niet zo regelen dat jongeren alles mogen en ouderen toch beschermd zijn. 

Je zult dus over de hele linie moeten versoepelen, daarbij kan je natuurlijk wel onderwijs een prioriteit maken. 

Ice schreef op 13-01-2022 om 12:26:

Dat gezeur dat jongeren het zo zwaar hebben. Alsof volwassenen daar geen last van hebben. Ik woon alleen, denk je dat ik het niet zwaar vind? Als volwassene verlies je in de loop van de tijd eerder vriendschappen/contacten dan dat je ze opdoet. Zeker nu is het lastig. Of wat dacht je van daten. Ik heb het idee dat veel mensen daar nu geen zin in hebben. Deze pandemie gooit ook roet in het eten van mijn toekomst. Als jongere heb je je leeftijd mee en krijg je nog genoeg kansen.

Waarom plaats je dit in een topic over de last die jong volwassenen ervaren? Natuurlijk mag jij best vertellen hoe vervelend het leven met Corona voor jou is. Ik geloof het meteen. Maar waarom zouden de verhalen over hoe vervelend het is voor anderen, in dit geval voor jongeren, dan gezeur zijn? Laat iedereen nou gewoon over zijn/haar eigen ervaringen vertellen. Of moeten wij jouw last ook gaan vergelijken met die van anderen en dan concluderen dat die 'gezeur' is als we iemand vinden waarvan we denken dat die het nóg zwaarder heeft? 

Overigens is het goede nieuws vandaag dat de onderwijsinstellingen weer 'fysiek les gaan geven'. Ik weet niet of dat betekent dat ze volledig weer opengaan dus een voorzichtig 'hoera': 
https://nos.nl/artikel/2412922-versoepelingen-voor-winkels-onderwijs-en-sport-horeca-blijft-dicht

Mija schreef op 13-01-2022 om 15:14:

Overigens is het goede nieuws vandaag dat de onderwijsinstellingen weer 'fysiek les gaan geven'. Ik weet niet of dat betekent dat ze volledig weer opengaan dus een voorzichtig 'hoera':
https://nos.nl/artikel/2412922-versoepelingen-voor-winkels-onderwijs-en-sport-horeca-blijft-dicht

Ik las het ja, een voorzichtig hoera hier ook.

Bakblik schreef op 13-01-2022 om 16:05:

[..]

Ik las het ja, een voorzichtig hoera hier ook.

Inderdaad, hier ook al voorzichtig blije appjes.

En natuurlijk heeft iedereen het zwaar in deze situatie, maar ik heb een baan en een huis en een stabiel sociaal netwerk. Vervelend dat ik een aantal van mijn vrienden en familie vrijwel alleen via de app spreek, maar het is niet onoverkomelijk. Mijn ontwikkeling wordt niet bedreigd (voor zover ik kan merken). Maar mijn kinderen zouden nu bezig moeten zijn met zelfstandig worden en zelfstandig wonen, met kennis opdoen, met het maken van nieuwe vrienden, verliefd worden, samen opdrachten maken met medestudenten etc. En dat staat stil. Dus nee, ik zeg niet dat anderen het niet zwaar hebben. Maar ja, ik heb het meer te doen met mijn jongvolwassenen dan met mijn partner en mijzelf.

Ik had het van de week hier al gedeeld, mijn oudste heeft dinsdag met studiegenoten hier thuis hoorcolleges gedaan.  Op haar kamer, raampje open ieder zijn eigen laptop.  Ging goed.
Gisteren heeft ze met haar vriendin van de middelbare afgesproken om vandaag bij haar thuis de online hoorcolleges en werkgroep te doen.  Ieder een andere studie maar met een headset merk je dat niet.  Samen pauze houden,  uurtje overbruggen met een wandeling. 
Ze heeft het heel gezellig, ze appte net dat ze blijft eten. 
Echt een initiatief om er in te houden en dan ook maar maaltijden aan te bieden als ze nog eens naar deze uithoek komen. 

Dat zal weer wennen worden straks, college geven voor èchte studenten in plaats van op het beeldscherm!

Auwereel schreef op 13-01-2022 om 17:55:

Dat zal weer wennen worden straks, college geven voor èchte studenten in plaats van op het beeldscherm!

Hier al bericht gehad, komende 3 weken nog geen fysieke lessen.. dan toetsweek zonder toetsen (want project draaien) dus waarschijnlijk na de voorjaarsvakantie weer een keer naar school.....🙄

Oudste hier is ook weer in de depressieve modus geschoten.  Gisteren algemeen bericht van de uni dat, als ze open mochten,  ze er alles aan zouden doen om het mogelijk te maken. 
Vanochtend bericht van de docent die de meeste uren gaat geven deze periode, dat hij het toch online gaat doen de hele periode, dat is nog 3 weken. Zo kak. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.