Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Hoe doorstaan jullie jong-volwassenen de lockdown?


Pief schreef op 15-02-2022 om 19:59:

[..]

Ja dat besef ik ook, maar er werd tijdens de persconferentie wel heel veel nadruk gelegd op de schade bij jongeren. Je moet je toch echt diep schamen als je als docent nu nog online les gaat geven. Wat mij betreft worden fysieke colleges verplicht voor iedereen, tenzij aantoonbaar extra kwetsbaar.

Fysieke aanwezigheid bij colleges? Dat was voor de Coronacrisis ook niet het geval, studenten mogen zelf weten of ze naar college gaan. 

Bij practica is fysieke aanwezigheid wel heel nuttig, maar: besmette studenten en docenten mogen van mij thuisblijven tot ze geen symptomen meer hebben.

Online colleges zijn een prima optie voor mensen die in quarantaine zitten.
Maar niet voor iedereen. Dat moet gewoon weer open. Geen excuses meer.
Deze versoepelingen zaten er al een week aan te komen dus ze kunnen nu ook niet opeens verrast zijn. Daarnaast is het apart als docenten individueel kunnen bepalen of ze fysiek lesgeven of niet. Op middelbare scholen en basisscholen kan dat ook niet zomaar. Alleen bij besmetting of quarantaine.

Maar om studenten verplicht bij een college aanwezig te laten zijn? Of heb je het over docenten?

Auwereel schreef op 15-02-2022 om 23:24:

Maar om studenten verplicht bij een college aanwezig te laten zijn? Of heb je het over docenten?

Allebei. In ieder geval voor een groot deel van de colleges. Veel eerste en tweedejaars zijn maar heel weinig op de universiteit geweest. Zij moeten echt nog helemaal hun weg vinden. De drempel is hoog geworden.

Dus weer om aan live college te wennen, moeten de studenten hun zelfstandige keuze worden afgenomen om wel of niet naar college te komen?

Het is anders nu wel verdraaid handig dat online nog een mogelijkheid is nu veel studenten niet naar de universiteit kunnen reizen omdat de treinen niet rijden morgen vanwege de storm.

Auwereel schreef op 17-02-2022 om 22:02:

Het is anders nu wel verdraaid handig dat online nog een mogelijkheid is nu veel studenten niet naar de universiteit kunnen reizen omdat de treinen niet rijden morgen vanwege de storm.

De fysieke lessen zijn voor morgen omgezet naar online lessen. Tenminste bij zoon wel.

Vertel mij wat, ik ben een hele avond en ochtend bezig geweest de studenten instructies te geven zodat ze het practicum thuis konden doen in plaats van op de universiteitscomputers waar alles kant en klaar op staat. Zodoende konden ze toch nog verder ondanks dat de universiteit ging sluiten vanwege de storm.

Hier ook, vandaag van harte online de colleges gedaan door dochter. Naar de uni gaan was geen optie. Heb had ze wel gered, terug was moeilijk geworden. 

Vanavond gaan ze wel uit hier. Dat laten ze zich niet ontnemen door een stormpje 🤣

ReliableGnu63

ReliableGnu63

26-02-2022 om 16:23

de coronacrisis heeft er hier wel flink ingehakt. sociale contacten verdwenen door de lockdowns, begon depressies te ontwikkelen, voelde mij erg eenzaam en tot overmaat van ramp ben ik volledig afgekeurd geworden 

Dat is heftig...   ik hoop dat je de weg omhoog weer mag vinden.

Kevin_ schreef op 26-02-2022 om 16:23:

de coronacrisis heeft er hier wel flink ingehakt. sociale contacten verdwenen door de lockdowns, begon depressies te ontwikkelen, voelde mij erg eenzaam en tot overmaat van ramp ben ik volledig afgekeurd geworden

Dat is heftig, sterkte!

duet schreef op 29-12-2021 om 18:53:

Hier oudste van 21, die nu 3,5 jaar in een studentenstudio woont. Is al bijna 2 jaar niet naar school kunnen gaan, enorme eenzaamheid, want woont alleen. Is al een kwetsbaar kind, die 2 jaar geleden met pijn en moeite antidepressiva heeft afgebouwd en ons van de week vertelde weer te willen starten met medicatie, want zwaar depressief door alle coronamaatregelen. Is erg eenzaam, heeft totaal geen dagritme meer, zit immers hele dagen thuis, geen contacten met medestudenten, weinig online les en veel zelfstudie thuis. Waar moet je je bed nu voor uit komen?
Jongste van 18 woont nog thuis, is vorig jaar tijdens het eerste studiejaar gestopt met studie, kon geen aansluiting vinden met opleiding, want bijna alleen online lessen en geen direct contact met docenten. Inmiddels ook gestopt met haar sport, want om de haverklap mocht er niet gesport worden. Zit nu dus passief thuis. Gelukkig is haar nieuwe studie wel een schot in de roos en ondanks ook daar veel online lessen, lukt het haar nu wel om aan te haken en zelf heel veel thuis te doen. Sociale leven ligt voor beiden volledig op zijn gat.
Als ik kijk naar wat ik op die leeftijd deed, vind ik het echt wel sneu voor de jongeren nu.

Hoe gaat t nu met je kinderen? Schrik toch elke keer weer als ik dit soort verhalen lees. Hopelijk is de eenzaamheid wat minder geworden nu weer meer fysiek kan?

Chantalle74 schreef op 21-04-2022 om 21:03:

[..]

Hoe gaat t nu met je kinderen? Schrik toch elke keer weer als ik dit soort verhalen lees. Hopelijk is de eenzaamheid wat minder geworden nu weer meer fysiek kan?

Hier is het nog steeds lastig voor de tweedejaars student. Hij ziet een enorme drempel om naar de uni te gaan. Want hij kent niemand en andere tweedejaars gaan ook niet. Terwijl hij wel heel graag wil, maar het lukt niet om alleen te gaan.  Collegezalen van de tweedejaars zijn leeg. Dit is de groep die volledig digitaal is gestart op de uni en ook geen intro heeft gehad. En daarna meer dan anderhalf jaar volledig online les. Het heeft veel stukgemaakt voor deze lichting en ik hoop dat het zich herstelt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.