kenfan schreef op 26-04-2022 om 15:20:

Valt toch wel mee. Ireen Wust is getrouwd met een vrouw, en die heeft zelfs een lintje.

(Ik dacht laat ik voor de afwisseling maar eens een ander antwoord geven dan oh wat errug,of een variatie daarop. Want heel veel anders kun je niet met zo'n topic natuurlijk).

Valt helemaal niet mee natuurlijk.

Hij noemt zelf nog het verschil tussen mannen en vrouwen, in dit geval bij hockey. Bij de vrouwen is de situatie anders en wordt het wel geaccepteerd. Maar dat komt natuurlijk ook deels door wat stokstaartje eerder noemde, dat vinden mannen dan weer geil in plaats van walgelijk...

Vrouwen zijn gewoon veel zekerder van zichzelf op dat gebied en verwachten niet dat ze als prooi gezien worden in de kleedkamer zoals mannen dat wel van vrouwen vinden. Dat projecteren ze dan op zich zelf waardoor ze het niet accepteren voor hun eigen sport.  
Heel krom maar mijn conclusie.

in vrouwentopsport is het geen issue

bij mannen topsport is het een groot taboe

MRI schreef op 26-04-2022 om 16:22:

[..]

Ja eens, het is voornamelijk een probleem van hetero mannelijke sporters met een fragiele mannelijkheid. Luister hier maar naar (over homo zijn in de voetbalwereld):
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-schaduwspits (geen betaalmuur)
De geinterviewde mannelijke sporters zijn allemaal bang dat ze geobjectiveerd worden (hoezo projectie?) Het gaat hen er dus niet zozeer om dat mannelijke gays niet kunnen voetballen, ze zijn bang dat er in de kleedkamer iets gebeurt.
Er is ook een aflevering over damesvoetbal waar de seksuele orientatie totaal geen punt is dus.

Ik heb lang een teamsport gedaan en er was ooit een teamgenoot die niet met ons wilde douchen, omdat zij bang was dat wij bang zouden zijn voor objectivering van haar kant. Terwijl er niets minder seksueel is dan douchen met 20 vrouwen tegelijk, omdat er echt niemand meer onder de indruk is na het zien van ruim 15.000 vagina's en borstenparen(10 jaar x 52 weken x 2 maal per week x 20 spelers).

Wij vonden het heel vervelend voor haar dat zich zo bezwaard voelden en hebben haar hartelijk verwelkomd onder de douche.

Jammer dat zoveel mannen zo bang zijn aangetast te worden in hun 'mannelijkheid'

absor schreef op 26-04-2022 om 17:01:

in vrouwentopsport is het geen issue

bij mannen topsport is het een groot taboe

Misschien omdat vrouwelijke sporters toch een beetje worden gezien als "manwijven", stoer en sterk en weinig vrouwelijk, en het dus niet zo vreemd wordt gevonden dat er ook lesbo's onder zijn? Terwijl mannelijke homo's worden gezien als een soort Jos Brink of Albert Mol, leuk als showman of als mode-ontwerper of kapper, maar moeilijk te verenigen met een voetballer of roeier of speerwerper?

Geen oordeel van mij overigens, gewoon een gedachte.

Pejeka1 schreef op 26-04-2022 om 17:59:

[..]

Misschien omdat vrouwelijke sporters toch een beetje worden gezien als "manwijven", stoer en sterk en weinig vrouwelijk, en het dus niet zo vreemd wordt gevonden dat er ook lesbo's onder zijn? Terwijl mannelijke homo's worden gezien als een soort Jos Brink of Albert Mol, leuk als showman of als mode-ontwerper of kapper, maar moeilijk te verenigen met een voetballer of roeier of speerwerper?

Geen oordeel van mij overigens, gewoon een gedachte.

Ik denk dat je het bij het rechte eind hebt. 

absor schreef op 26-04-2022 om 17:01:

in vrouwentopsport is het geen issue

bij mannen topsport is het een groot taboe

Zouden homoseksuele mannen ook meer risico lopen op fysieke mishandeling door teamleden  omdat geweld onder em door mannen meer voorkomt dan bij vrouwen?

alhambra schreef op 26-04-2022 om 19:01:

[..]

Zouden homoseksuele mannen ook meer risico lopen op fysieke mishandeling door teamleden omdat geweld onder em door mannen meer voorkomt dan bij vrouwen?

Geen idee, maar “potenrammers” zijn toch vaker man dan vrouw volgens mij. 

Zilver_gray schreef op 26-04-2022 om 19:24:

[..]

Geen idee, maar “potenrammers” zijn toch vaker man dan vrouw volgens mij.

Vrouwen plegen zelden fysiek geweld, maar als het gaat om geestelijk/psychisch geweld staan vrouwen wel bovenaan.

alhambra schreef op 26-04-2022 om 19:01:

[..]

Zouden homoseksuele mannen ook meer risico lopen op fysieke mishandeling door teamleden omdat geweld onder em door mannen meer voorkomt dan bij vrouwen?

Ook bij individuele mannentopsport is het een taboe dus dit lijkt me niet de reden


schijnt dat je een goed contract kan vergeten als je verteld homo te zijn, daar zijn voorbeelden van en dat zal niet stimuleren tot uit de kast komen 

Hij is hierdoor gestopt met hockeyen terwijl hij nog 5 jaar door kon gaan en kreeg zelfs doodsbedreigingen. Stop de planeet, ik wil er vanaf!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.