TrefleQ
26-04-2026 om 17:52
Jong-volwassen, partnerloze kinderen
Hoe zwaar leunen jullie niets-aan-de-hand-kinderen-zonder-partner, op jullie als ouder(s)?
Sinds mijn 3 kinderen een vaste partner hebben valt er veel (be)zorg weg. Ziekenhuisbezoek, werkperikelen, datings-issues. Ik wordt er niet meer bij betrokken.
Peiling
Partnerloze jong-volwassenen
Maximaal 2 antwoorden.
1968
30-04-2026 om 14:37
MamaE schreef op 29-04-2026 om 20:21:
[..]
Snap ik, maar ik ben nog bezig me af te zetten tegen mijn opvoeding waarin me alles werd voorgedaan en nagedragen.
Soms vraag ik wel hulp hoor. Bijvoorbeeld toen de accu van mijn auto stuk ging heeft mijn vader een nieuwe geregeld en gemonteerd. Ik weet niks van auto's en het boeit me ook niet. Mijn man idem dito. Maar als ik mijn moeder zou vragen om ramen te lappen of mijn vader om onkruid te wieden zouden ze het ook doen. Maar dat kan ik ook zelf, ondanks dat het niet mijn hobby's zijn.
wel een tip om mee te kijken met je vader hoe hij de accu vervangt, helaas zal er een dag komen dat je vader er niet meer is en dan ben je blij dat je weet hoe je het zelf moet doen
Of je bekijkt een youtube uitleg natuurlijk (zelf ook laatst mijn accu vervangen omdat het de keer ervoor bij de garage de accu waar ik voor betaald had online al 25% goedkoper was en ik uiteraard het arbeidsloon betaalde) en het echt een enorm simpel klusje was.
MamaE
30-04-2026 om 15:08
1968 schreef op 30-04-2026 om 14:37:
[..]
wel een tip om mee te kijken met je vader hoe hij de accu vervangt, helaas zal er een dag komen dat je vader er niet meer is en dan ben je blij dat je weet hoe je het zelf moet doen
Of je bekijkt een youtube uitleg natuurlijk (zelf ook laatst mijn accu vervangen omdat het de keer ervoor bij de garage de accu waar ik voor betaald had online al 25% goedkoper was en ik uiteraard het arbeidsloon betaalde) en het echt een enorm simpel klusje was.
Heb ik gedaan. Ik heb ook geholpen met dingen aangeven en 'kwijtgeraakte' sleutels terugvinden. Mijn vader is niet zo geduldig en heeft dan snel stress en gaat vloeken. Nergens voor nodig.
MMcGonagall
30-04-2026 om 17:17
Twee keer een kapotte accu gehad maar dan bel ik de Wegenwacht. Waarschijnlijk zou ik er ook zelf wel uit komen, je vindt tegenwoordig alles op YouTube, maar die mensen hebben ervoor geleerd.
1968
30-04-2026 om 17:27
MamaE schreef op 30-04-2026 om 15:08:
[..]
Heb ik gedaan. Ik heb ook geholpen met dingen aangeven en 'kwijtgeraakte' sleutels terugvinden. Mijn vader is niet zo geduldig en heeft dan snel stress en gaat vloeken. Nergens voor nodig.
oh ja dan is het niet zo gezellig om te doen
Kampeerder
30-04-2026 om 17:43
MMcGonagall schreef op 30-04-2026 om 17:17:
Twee keer een kapotte accu gehad maar dan bel ik de Wegenwacht. Waarschijnlijk zou ik er ook zelf wel uit komen, je vindt tegenwoordig alles op YouTube, maar die mensen hebben ervoor geleerd.
Tja, dat kan ook, maar accu vervangen is echt heel simpel. Ik ging op de fiets naar Kwik Fit, nam de oude accu mee, zodat ik zeker een goede nieuwe zou krijgen. Thuis zette ik hem er met een You Tubefilmpje in. Kostte echt veel minder dan maandelijks de Wegenwacht betalen.
MamaE
30-04-2026 om 18:34
Ik heb wegenwacht, maar dit was thuis en heb geen woonplaatsservice. Op een onchristelijk tijdstip in de middle of nowhere moet je sowieso iets om thuis te komen. Als je auto thuis niet start is dat vervelend maar kun je ook een nieuwe bestellen en monteren. Ik heb dat uitbesteed aan mijn vader.
AnnaPollewop
01-05-2026 om 17:09
Kampeerder schreef op 29-04-2026 om 23:11:
[..]
Tja, door ze daarin te vertrouwen, krijgen ze ook vertrouwen in zichzelf en zullen ze ons vertrouwen niet snel beschamen. Denk ik dan.
En door hulp te bieden als ze daarom vragen weten ze dat ze altijd bij ons terecht kunnen. Zonder voorwaarden.
En dat doen ze nu omgekeerd dan ook.
Ja grappig he, de aanpak van alles voor ze doen tot ze het beu worden en zelf de dingen op gaan pakken kan ook best goed uitpakken... en dan staan ze zelfs klaar als je het zelf eens nodig hebt.
Niks zo leuk als met de trein terug moeten vanaf mijn werk en er belt ineens een zoon ¨zal ik je op komen halen van het station? Dan hoef je niet op de bus te wachten" of er zegt thuis iemand ineens "ik heb aardbeien gehaald, zal ik ze over drie bakjes verdelen?¨.
Blijkbaar werkt voorleven toch ook wel eens.