Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Jongen blijft slapen?


PriceyRook54

PriceyRook54

13-10-2021 om 12:34

Leene schreef op 13-10-2021 om 09:29:


Ze is 19 tijd om uit huis te gaan! Ik had er zelf niet aan moeten denken om toen thuis te wonen en VWB me te nemen (niet dat ik persoonlijk dáár behoefte aan had overigens ) en ik had echt lieve ouders. Wie wil dat nou? Leef je eigen leven. Ik vind sowieso dat jongeren te lang thuisblijven op dit moment. Het is toch van de zotte dat jullie je ongemakkelijk voelen in huis door haar gedrag.

Ik was ook 18 toen ik het huis uit ging, maar het zijn wel echt hele andere tijden nu hè, huisvesting is echt drama, vooral voor jongeren/mensen met weinig inkomen. Mijn dochters zitten nog op de middelbare school, maar als zij straks gaan studeren zullen zij zeer waarschijnlijk ook thuis blijven wonen, omdat we op kamers gaan simpelweg niet kunnen betalen (als je al wat vindt). Dan hebben wij het geluk dat we in een grote (Europese) stad wonen met veel universiteiten dus ze kunnen makkelijk met de bus. Die is niet Nederland dus maar voor zover ik weet is het daar net zo lastig tegenwoordig.

Beetje offtopic, maar toch.

Ontopic: jouw huis jouw regels, maar ik denk dat ik het wel oke zou vinden, zolang ik maar niets hoef te horen! 

MelMel schreef op 13-10-2021 om 11:25:

heb de laatste drie berichten even gerapporteerd

Waarom in godsnaam?

Granny71 schreef op 13-10-2021 om 12:54:

[..]

Waarom in godsnaam?

Ze zijn verwijderd. Was weer die rare troll

Granny71 schreef op 13-10-2021 om 12:54:

[..]

Waarom in godsnaam?

Dat waren berichten die raar waren en nu weg zijn.

Lollypopje schreef op 13-10-2021 om 12:55:

[..]

Ze zijn verwijderd. Was weer die rare troll

Oh ik dacht al ik lees niks geks 😅

Mijn ouders hadden daar gelukkig nooit zo'n moeite mee, ik was op mijn 19e ook het huis nog niet uit hoor. En in deze tijd is het ook superlastig en idioot duur om op jezelf te gaan. Ik denk dat het gewoon eens onderwerp van gesprek moet zijn tussen jou en je dochter. Haar fuckbuddy voelde zich er blijkbaar ook niet heel gemakkelijk bij die ochtend. Dus het was voor iedereen even awkward. Gewoon het gesprek aangaan, en vertellen aan wat je precies er niet fijn aan vond dat hij bleef slapen. Misschien komen jullie tot een compromis

MRI

MRI

13-10-2021 om 13:04

Ik schreef "waar heb je precies moeite mee?" En nu is mijn bericht weg. Waarom? Is toch een normale vraag?

Is dit dezelfde dochter die op haar 17e al een zoontje heeft gekregen en destijds samen is gaan wonen? (zie jouw oude topic)

Zij is volwassen, door deze omstandigheden meer nog dan de meeste 19 jarigen. Ik vraag me af wat je probleem is met dit vriendje van haar. Zoals iemand eerder al zei, na de tweede overnachting wordt het minder awkward. Zie het als een vriendje die ze 10 jaar geleden mee nam om te spelen. Gewoon gezellig.

Als je het gaat verbieden, doen ze het wel op een andere plek. Ergens waar jij niet op de hoogte bent van wat er gebeurt en hoe je dochter ermee om gaat, hoe ze wordt behandeld. Jij ziet nu 's ochtends hoe ze zich voelt, dat is heel waardevol.

Leene schreef op 13-10-2021 om 09:29:

Je kunt háár niets verbieden want ze is 19. Maar je kunt wel grenzen stellen wat er in júllie huis gebeurd.
Het is lastig om nu een huis te vinden, ik weet het. Maar laat ze een studenten kamer, tiny house, antikraak woning/kamer gaan zoeken.
Ze is 19 tijd om uit huis te gaan! Ik had er zelf niet aan moeten denken om toen thuis te wonen en VWB me te nemen (niet dat ik persoonlijk dáár behoefte aan had overigens ) en ik had echt lieve ouders. Wie wil dat nou? Leef je eigen leven. Ik vind sowieso dat jongeren te lang thuisblijven op dit moment. Het is toch van de zotte dat jullie je ongemakkelijk voelen in huis door haar gedrag.

Je hebt een paar 100 nieuwsberichten gemist volgens mij, over de woningproblemen voor jongeren?

irmama schreef op 13-10-2021 om 13:10:

[..]

Je hebt een paar 100 nieuwsberichten gemist volgens mij, over de woningproblemen voor jongeren?

En voordat Leene denkt dat het om een tekort aan woningen gaat (en een kamer best goed te doen is) in ieder geval vast een bericht

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5258837/studenten-woningnood-kamers-kences-studie-universiteit-hbo

Leene

Leene

13-10-2021 om 13:44

Alkes schreef op 13-10-2021 om 13:15:

[..]

En voordat Leene denkt dat het om een tekort aan woningen gaat (en een kamer best goed te doen is) in ieder geval vast een bericht

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5258837/studenten-woningnood-kamers-kences-studie-universiteit-hbo

Is mij bekend hoor. Maar diverse neven en nichten hebben uiteindelijk wel een kamer gevonden en echt niet pas na twee jaar. Ik zeg toch ook niet dat zij volgende week of volgende maand  het huis uit moet zijn. Maar als dochter er een bepaalde manier van leven op na wil houden en moeder wil daar niet mee geconfronteerd worden dan moet het niet alleen moeder ( en vader) zijn die zich maar moet schikken. Kiezen of kabelen denk ik dan. Afspraken  maken. Ik heb soms echt wel eens het idee  dat bij hotel pa en ma alles maar moet kunnen. 

LiefsteFeetje schreef op 13-10-2021 om 09:23:

Je mag bepalen wat jij wil in jouw huis.

Zij bepaalt niet dat haar volwassen dochter alleen seks mag hebben binnen een relatie. Wanneer je het verbiedt dan gebeurt het ergens anders. 

Ik begrijp het hele gemoraliseerd niet zo goed. Meisje is ouder dan 18. Breng haar liever bij dat zij het veilig doet, ipv dat er onnodig een schuldgevoel wordt aangepraat. 

LiefsteFeetje schreef op 13-10-2021 om 09:23:

Je mag bepalen wat jij wil in jouw huis.

Hun huis. Is toch niet alleen huis van to?

Gezien de frequentie van posten verwacht ik weinig antwoorden

Leene

Leene

13-10-2021 om 14:35

Viva-amber schreef op 13-10-2021 om 14:07:

[..]

Zij bepaalt niet dat haar volwassen dochter alleen seks mag hebben binnen een relatie. Wanneer je het verbiedt dan gebeurt het ergens anders.

Ik begrijp het hele gemoraliseerd niet zo goed. Meisje is ouder dan 18. Breng haar liever bij dat zij het veilig doet, ipv dat er onnodig een schuldgevoel wordt aangepraat.

Maar het gaat er toch niet over om het te verbieden. Het gaat er over of zij wel of niet met wisselende vrienden geconfronteerd wil worden in haar eigen huis of met diverse FWB..

En liever bij brengen dat ze het veilig doet.... ik mag toch hopen dat ze die gesprekken al lang gevoerd heeft.

En hoelang blijf je iemand van 18 plus meisje noemen?

Wanneer je het verbied gebeurt het ergens anders... dan maar, denk ik dan. Ze kan het nu even goed ook nog ergens anders doen?. Het gaat toch niet over een 14 jarige. 

Er is nog geen enkele reactie geweest dat zij alleen sex in een relatie zou mogen hebben  To heeft het ook niet over verbieden. Maar dat zij zich awkward voelt. Het is haar huis. Dochter is volwassen maar TO mag beslissen wat ze in haar huis doet. Ze hoeft niet alles oké te vinden. Als leefstijl van dochter niet is wat moeder wil of dochter wil meer vrijheid dan zal ze op zoek moeten naar iets anders. En nee ik bedoel niet dat ze dan volgende week, volgende maand of over drie maanden uit huis moet maar misschien wel wat actie ondernemen ? Misschien doet ze dat wel weet ik veel maar zolang ze thuis is zullen ze afspraken moeten maken. En ik vind TO niet moraliserend als zij hier niet mee geconfronteerd wil worden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.