Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
reina

reina

09-08-2009 om 10:02

Jongvolwassen kind ver weg

Draadje even nieuw leven in blazen.
Miriam, heeft dochter al gebeld dat ze op het schip zit?
Moet jij er nu ook aan wennen minder in te kopen? Ik betrap me er de eerste week nadat zoon weg is altijd weer op dat ik teveel inkopen doen of bijv. gel mee wil nemen als die in de reclame is, terwijl hij de enige is die dat gebruikt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bóóóring!

Ach, je zet een koers uit, dan zet je de autopilot aan en dan tuft ie vanzelf naar de overkant.
Nee, dat sturen is alleen maar spannend bij de haven (of als het heel druk is). Het echte werk is in de machinekamer (oil, sweat and rigs) en op de navigatietafel (radar en rekenmachine bij de hand).
Dochter zit overigens nog in de drukte.
Kijk maar http://www.marinetraffic.com/ais/default.aspx?level0=100
Groet,
Miriam Lavell

Tirza G.

Tirza G.

24-08-2009 om 22:33

Broer is gewaarschuwd

Hij heeft nu onze vólle aandacht. Hij ziet er nu al tegen op Hij gaat naar de vierde, dus nog een paar jaar dan is-tie zelf aan de beurt

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

25-08-2009 om 12:32

Ik vroeger

Ik bleef op mijn veertiende ook alleen achter bij mijn ouders. Persoonlijk vond ik dat geen succes, inderdaad doordat ik de volle aandacht kreeg... Maar ik denk dat anders kan hoor. Ik denk dat als mijn jongste nog alleen over is we het best gezellig hebben met elkaar. En wie weet is zij wel eerder weg, kan ook nog. Dan hebben we het gezellig met de oudste
Tirza, ik wens je dochter een leuke tijd toe als student. Het lijkt me wel even wennen voor jou.

tonny

tonny

25-08-2009 om 13:59

Hier bleef er ook eentje over

eerst vond ze het supersaai en zag ik tranen in haar ogen als haar broers/zus weg gingen of wij bij hen vandaan vertrokken. Maar inmiddels vindt ze het prima. En wij vinden het wel mooi dat we nog even mogen wennen aan een geheel ontruimd nest.
Oppassen dat ik haar niet te veel verwen!!

Tonny

Tirza G.

Tirza G.

25-08-2009 om 16:26

Och

Ze was sowieso altijd al veel weg. Hele dag op school of werk en 5 keer in de week trainen, iedere zaterdag werken en zondag een wedstrijd. Dus wat dat aangaat zal het in stilte wel meevallen. Het eten, dat is een soort rustig moment nu

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

26-08-2009 om 11:15

Waarom niet pelle?

Wat zie je er nu als ouder voor bezwaar in?

Kaaskopje

Kaaskopje

26-08-2009 om 13:28

Bij kostganger

denk ik aan een volwassene, dat bedoel je neem ik aan ook? Ik ken ook mensen die zelf zo gewoond hebben of iemand in huis gehad hebben. Ik moet er ook (nog) niet aan denken hoor. Het is een zijstraatje, maar afgelopen zomer zat ik zomaar een beetje te fantaseren over een bed en breakfast. Ik zou zonder meer logé's krijgen in onze stad, zo vlak bij de zee. Als ik ze in een apart huisje onder kon brengen zou ik het overwegen, maar in ons huis.. neuh toch maar niet

reina

reina

26-08-2009 om 18:29

`kostganger`

Toen wij het huis uit waren hebben mijnouders een aantal jaren voor een heel luttel bedrag een kamer verhuurd aan studenten uit Wageningen, waar toen een groot kamerprobleem was. Niet om er rijker van te worden, maar omdat ze zelf ervaren haden hoe moeilijk het voor hun kinderen was een kamer te vinden, vond ik wel goed van hen. Op een gegeven moment zijn ze ermee gestopt, ik denk dat de kamer toen gebruikt ging worden voor de kleinkinderen die er inmiddels waren.

Tirza G.

Tirza G.

26-08-2009 om 19:22

Hier ook!

Mijn ouders hadden ook kostgangers toen mijn zus en ik ouder werden en de deur uitgingen. Grappig. Waren altijd knullen met een agrarische opleiding ofzoiets, die hier stages kwamen lopen geloof ik.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

26-08-2009 om 19:23

Nou jaaaaaaaaa zeg

Lag er vandaag een hele mooie, lieve kaart in de bus van een mede-forumster - om mij even een hart onder de riem te steken als lange-afstandsmoeder! Wat ontzettend líef!

Tirza

Antwerpen!

Ze komt, over een week of wat, naar Antwerpen.
Vandaar deze brief:
Geachte mevrouw Pelle,
Gezien het feit dat mijn meisje loos ergens in de komende weken (op zijn vroegst over een week of zes) in de Antwerpse haven zal aankomen, verzoek ik u mij verlof te verlenen van Forumbezoek gedurende een dag of drie.
Hopend u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Groet,
Miriam Lavell

Sancy

Sancy

04-09-2009 om 10:23

Ik ben geen pelle maar

Als ik dit verzoek onder ogen zou krijgen, zou ik me natuurlijk beroepen op de onevenredeig zware negatieve gevolgen voor de bedrijfsvoering op Ouders Online bij je afwezigheid, Mirjam
Gelukkig ben ik Pelle niet, die is veel liever dan ik

Welnee

Sancy, we hebben jou toch. En Pelle bovendien. Dat komt allemaal wel goed in die drie dagen (hoewel ik erover denk er nog een weekje aan te plakken).
Groet,
Miriam Lavell

reina

reina

04-09-2009 om 16:51

Miriam

Ik ben geen Pelle, maar van mij mag je verlof ! Maar wat leuk!!

reina

reina

04-09-2009 om 16:52

Beetje jaloers

Ben bijna een beetje jaloers op Miriam...., maar ik tel ook af, want over 6 weken kan ik Reinazoon voor het eerst na 8 maanden weer in mijn moederarmen sluiten

Bezwaar

Geachte mevrouw Pelle,
Ik zit hier met een dilemma. Ik word geacht mijn vrije dagen een maand vooraf op te geven. Maar nu de besteding van die vrije dagen het bezoek aan mijn dochter betreft, kan ik daaraan niet anders voldoen dan een schatting te geven.
Dat komt omdat mijn dochter schipper is. En met schippers blijft het schipperen.
Als bewijs hiervoor breng ik graag deze kaart in http://www.nhc.noaa.gov/gtwo_atl.shtml
Weersysteem 2 zou nog best wel eens ernstig roet in het eten kunnen gooien van de vaarplannen: Staal halen in Charleston. Er zijn twee mogelijkheden om dit systeem te ontwijken: Als de sodemieterij laden en wegvaren, of juist rustig aan doen en even wachten tot de bui over is.
Omdat mijn dochter aan wilde vaart doet, neem ik aan dat er voor de eerste optie gekozen wordt. In dat geval zou ze best snel al in Antwerpen kunnen zijn (week of 3, dus eerder dan gepland).
Lukt dat niet, dan zit er niks anders op dan even wachten. Dan kan het nog wel vijf weken duren.
Een afwijzing betekent de facto dat ik *snik* mijn bloedeigen zeemeermin *snik* helemaal niet zou kunnen bezoeken *snik*.
Dat kan toch de bedoeling niet zijn?
Groet,
Miriam Lavell

Minet

Minet

04-09-2009 om 22:51

Handtekeningactie

Bij deze open ik een handtekeningenactie om aan forumbaas Pelle te laten weten dat forummers het niet eens zijn met haar besluit.
Mw. M. Lavell verdient het om haar dochter te voelen, te ruiken, te betasten en te knuffelen.
En dat niet o peen tijdstip dat het baas Pelle uitkomt, maar op een tijd die mw. M. Lavell bekend dient te maken zodra zij hiervan zelf op de hoogte is.

Wie zet zijn handtekening????
De mijne bij deze: %^*&^*&^&*(%

reina

reina

05-09-2009 om 09:56

Minet

Ik teken, hoor! Bij deze:

Klaartje

Klaartje

05-09-2009 om 14:13

Nou vooruit

Ik vind ook wel dat mevr. Lavell haar dochter mag zien. Ik ben gewoon zo coulant omdat mijn zoon volgende week thuis komt!!!Eigenlijk zijn 5 maanden zo om!!

@@@@@

reina

reina

05-09-2009 om 15:57

Klaartje

Goh, volgende week alweer! Tel je al af ? Heerlijk!

Geland!

Ha, ik zie op internet (vessel tracker) dat ze vannacht is aangemeerd in Baltimore. Dat is drie dagen eerder dan gepland. Ziet er goed uit!
Groet,
Miriam Lavell

Lol!

Gewéldig!
Groet,
Miriam Lavell

Sancy

Sancy

06-09-2009 om 11:06

Mirjam

Een behouden vaart voor je dochter gewenst en geniet van de voorpret

Tirza G.

Tirza G.

06-09-2009 om 16:36

Toch een kleine kanttekening

Ik ben onder de indruk, mevrouw Pelle en Sancy, van uw zorgvuldige weging en argumentatie. Toch lijkt het mij dat er in de toestemming zoals die mw. Lavell wordt verleend, één punt mist.
Ik denk dat zowel mw. Lavell zelf áls haar dochter er goed aan doen, bij de werkgever van dochter (immers, de veroorzaker van dit alles) aan te dringen op een consistenter beleid. Onderwijs, en discussie daarover gaat in Nederland eigenlijk altijd voor en boven alles, dus daar zal werkgever in de toekomst rekening mee moeten houden. Om maar even in onderwijstermen te blijven: béter plannen.
Gegeven verlofpermissie mag voor werkgever dochter Lavell géén vrijbrief zijn om in de toekomst maar een beetje raak te varen over de wereldbol, zonder rekening te houden met Hogere Belangen.

Tirza (immer een hoger belang)

Een beetje raak doen

Eh... Tirza,... Dat ongecoördineerd een potje de wereld rond varen van mijn dochter, _is_ onderwijs
Overigens is het niet eens zeker dat ik haar kan ontmoeten in Antwerpen. Het is mogelijk dat ze dienst heeft en dat ze daar snel weer weg zijn. Dan kan ze niet van boord. Niet eens naar het frietkot op de kade.
Hm.. Misschien ga ik daar wel gewoon een potje ongecoördineerd naar die boot staat kijken, al kauwend op mijn Vlaamse Frieten.
Ha!
Groet,
Miriam Lavell

reina

reina

06-09-2009 om 16:58

Miriam

Misschien kun je toestemming krijgen de boot op te mogen? Dat is echt leuk, echt zien waar ze woont en werkt. Ik vond dat echt super!

reina

reina

14-09-2009 om 08:25

Klaartje?

Hoe was het weerzien? Is hij veranderd of is het net of ie niet weggeweest is? Genoten van alle verhalen?

Klaartje

Klaartje

14-09-2009 om 19:36

Reina

Het is gewoon erg fijn hem weer hier te hebben. Heel het huis onder de kleding alsof ie nooit weg is geweest Gisteren tot laat het huis vol met visite, was erg leuk. Hij loopt zich nu een beetje te vervelen geloof ik. Is natuurlijk gewend om altijd zijn mede stagiares om hem heen te hebben. Meeste vrienden die hij hier heeft, zijn weer naar studiestad vertrokken. Heeft de fiets maar gepakt en is een rondje om het dorp aan het doen. Komt vast wel iemand tegen aan wie hij weer zijn verhaal kwijt kan
Ik kan niet zeggen dat ie erg veranderd is, dat was hij eigenlijk al toen hij op kamers ging, dan veranderen ze het meest vind ik.
Maar al met al fijn hem weer in de buurt te hebben.
Klaartje

reina

reina

15-09-2009 om 07:07

Klaartje

Ja, het zal even wennen voor hem zijn, maar jij bent weer blij !
Ik merk dat ik zoon nu echt erg begin te missen, heb ik nooit zo gehad, maar hij is nu bijna 7 maanden weg en ik wil hem gewoon even in het echt zien, horen, knuffelen. Ik tel de weken echt af tot de herfstvakantie (en denk dat de vliegtuigreis deze keer heel lang gaat duren voor mijn gevoel !

Klaartje

Klaartje

15-09-2009 om 07:52

7 maanden

is inderdaad erg lang. Ik begon m eigenlijk te missen toen steeds dichterbij kwam dat ie naar huis kwam. Jij gaat nu aftellen naar de herftsvakantie en ik kan me voorstellen dat je hem nu steeds meer begint te missen. Vorige week toen zijn stagebegeleider daar erachter kwam dat hij nog niet terug naar school moest, vroeg hij of hij niet langer wilde blijven. Mijn zoon zei, dat als hij dat anderhalve maand eerder had gevraagd hij dit misschien wel zou gedaan hebben, maar nu hij zich erop in had gesteld dat ie naar huis kwam, dit niet meer wilde veranderen. Ook al vond hij het aan de ene kant fijn om daar langer te blijven, hij verlangde ook weer naar hier.
Klaartje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.