reina
09-08-2009 om 10:02
Jongvolwassen kind ver weg
Draadje even nieuw leven in blazen.
Miriam, heeft dochter al gebeld dat ze op het schip zit?
Moet jij er nu ook aan wennen minder in te kopen? Ik betrap me er de eerste week nadat zoon weg is altijd weer op dat ik teveel inkopen doen of bijv. gel mee wil nemen als die in de reclame is, terwijl hij de enige is die dat gebruikt

Tirza G.
15-10-2009 om 15:22
Reina
Ik voel je rondedansje bijna door mijn scherm heen. Wat héérlijk!
Tirza

reina
15-10-2009 om 17:26
Dank jullie wel! De boel is gepakt, met o.a. 3 plastic tassen vol kadootjes, kleinigheidjes, kaarten etc - hij is over anderhalve week jarig-. Hij heeft morgen vroege dienst, dus morgenavond kunnen we heerlijk met z'n 3-en eten en daarna heeft ie in elk geval het wekend vrij! Ayo!!
-

tonny
15-10-2009 om 21:21
Boffen zeg!
Maar je hebt dat ook een hele tijd geduld moeten oefenen...
Veel plezier!
tonny

M Lavell
16-10-2009 om 16:36
Echte golven
Terwijl Reina naar de tropen vliegt, vaart mijn dochter van Denemarken naar Engeland. "Noordzeedistricten:
Theems, Humber, Duitse Bocht, Vissersbank, Doggersbank: noord tot noordwest 8 Dover, Fladengronden, Vikingbank: noord tot noordwest 7" zegt het KNMI.
Dit is haar eerste storm. Tot nog toe heeft ze alleen maar een akelig platte zee gehad. Na Engeland, gaat ze naar Canada. Now w'are talking!
Groet,
Miriam Lavell

Minet
16-10-2009 om 22:08
Brrrr
Ook mijn zoon zat vanmiddag op diezelfde woeste baren! Hij was flink ziek geweest, ik hoop voor jouw dochter dat ze niet al te heftig misselijk was!

M Lavell
17-10-2009 om 11:03
Nee, niet ziek. Dat is een afwijking van mijn familie. Wij worden niet zeeziek. Manlief wordt al zeeziek als ie naar de webcam van de Beagle kijkt
Ze mailde me vanmorgen. Haar bureau is eindelijk opgeruimd, al ligt de zooi nu wel verspreid door de hut. Nou ja...
Groet,
Miriam Lavell

Tirza G.
17-10-2009 om 14:20
Waarschijnlijk
zijn jullie gewoon hele evenwichtige types. Dat zou natuurlijk zomaar kunnen.
Hahhahaha, scheepsmanieren moet ze nog een beetje leren, alles wat los ligt lígt ook los ))
Tirza

reina
25-10-2009 om 14:40
Terug
En dan zijn we weer terug... We hebben een geweldige week gehad bij zoonlief op Curaçao. Hij was op 2 dagen na vrij, dus het was echt vakantie samen. Op zijn werkdagen hebben we een keer 'bij hem' gelunched en een keer 's avonds daar gegeten, was geen straf Het was goed te zien hoe hij thuis is daar, hoeveel mensen hij kent en hoe hij er bij hoort. Wat ik erg mooi vond is te zien met hoeveel respect hij met de 'zwervers' daar om gaat, hij is dan ook erg geliefd bij hen, ze kwamen regelmatig een praatje maken (veel wisten al dat wij kwamen en kwamen ons begroeten). Nu nog een maand of 4 voor hij weer deze kant op komt ( maar hoe lang hij hier blijft....?). De eerste 8 maanden daar vond hij veel sneller gaan dan de tijd toen hij op het schip werkte, dus deze 4 maanden gaan voor hem ws ook snel voorbij. Ik vond het heerlijk hem te zien, ik vond het moeilijk weer weg te gaan, maar dat wist ik van tevoren
.

M Lavell
26-10-2009 om 10:18
Woordenboek
Ha, daar is Reina weer. Wat leuk dat je het fij gehad hebt. Hebben jullie ook nog toeristische dingen gedaan, of was het daar te warm voor? Koud hè, hier
Vanmorgen een lange mail van dochter ontvangen. Ze vaart nu ergens onder Groenland. Ik lees haar verhalen met een woordenboek erbij. Ze heeft het over middenherft, het overhalen van HD brandstofpompen, momentsleutels en verstuivers afpersen en trekken (oh, dáárom mogen meisjes niet aan boord
Tussendoor doet ze turbotaal (ze krijgt er danoontje power van), en een vleugje thuiscultuur (wie van haar meelezers zal een beeld hebben bij een panettone-blik?)
Maar zo leuk!
Groet,
Miriam Lavell

reina
26-10-2009 om 11:10
Miriam
Mooi jouw verhalen te lezen, stoere hoor, die dochter van ojou! Dat niet-zeeziek worden zit hier ok in de familie, gelukkig Zoon is 1 keer beroerd geweest in de anderhalf jaar dat hij vaarde, maar toen was iedereen het, inclusief de kapitein, en na een half uurtje stond ie alweer in de keuken ( al had ie het niet druk, want niemand wilde aan eten denken
)
Jij leert nog eens wat, zo! Moet heel mooi zijn, de zee rond Groenland!
En ja, wij hebben héél veel gedaan, zoon heeft ons allerlei plekken laten zien waar je als toerist eigenlijk niet komt en we hebben gesnorkeld, ik heb voor het eerst in mijn leven gedoken (geweldig!!) etc. Het was warm, zo'n 33 graden, maar daar voel ik me alleen maar beter bij! Dus nu zit ik te rillen
Lekker genieten van de verhalen van je dochter jij! Hoe lang blijft ze ook alweer weg? Zoon is nu 8 maanden op pad en ws komen er nog 4 bij, dan vind ik het wel weer genoeg voorlopig

M Lavell
26-10-2009 om 11:37
Op de helft
Het is alweer 18 jaar geleden dat ik met mijn toen nog hele kleine kinderen een week met zus bij het Spaanse Water logeerde. We hebben in een gehuurd autotje een ken-uw-eiland-trip gedaan. Dat werd in het Shete Boka Park nog akelig avontuurlijk, want de weg bleek weg. Ik heb nog een foto van mijn peuterzoon die gehurkt een wereldontdekking doet. Een cactus, al kende hij het woord nog niet. Hij wijst met zijn vingertje naar het miniscule ding, terwijl rondom hem de cactussen een meter of drie boven hem uitstijgen.
Prachtig!
Dochter is op de helft. Nog drie maanden dus. 1 februari is ze terug. Ja, ik tel af, terwijl zij alleen maar bijtelt. Na Canada misschien wel Spanje. Spanje! Leuk!
Groet,
Miriam Lavell