Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Kind in auto laten rijden


Mug schreef op 03-11-2022 om 13:39:

[..]

Hier zijn veel banen in ploegendienst en dan rijdt het OV vaak niet. Zonder auto kom je nergens.

Ik woon in Zeeland,  je kan ook fietsen nog.

Ook savonds. De meeste mensen die ik ken hoeven niet met de auto naar het werk. Niet alle banen vragen om rijbewijs.

Misschien wel om op je werk te komen, maar zoon rijdt nu bijvoorbeeld met een bus rond van klus naar klus. Hij kan echt zijn spullen niet op de fiets vervoeren. Hij fietst wel naar de hub. Daarvoor werkte hij bij een autodealer en reed auto’s van en naar de opslag en naar klant. Ook daar ging hij met de fiets naartoe maar voor het werk zelf was een rijbewijs noodzakelijk.
En dat weet je geweest niet van tevoren. Dus je kind niet al jong het rijbewijs laten halen betekenis gewoon dat je echt sommige routes blokkeert. En dat zonder een in mijn ogen goede reden. 

Miepjecody schreef op 03-11-2022 om 16:31:

[..]

Ik woon in Zeeland, je kan ook fietsen nog.

Ook savonds. De meeste mensen die ik ken hoeven niet met de auto naar het werk. Niet alle banen vragen om rijbewijs.

Lees nu eens wat we zeggen. Natuurlijk zijn er heel veel mensen die geen auto of zelfs rijbewijs nodig hebben maar je vergroot je kans door de enorme slechte woningmarkt. Mijn zoon zoekt nu naar werk en heeft nog geen auto. Op het moment dat hij een baan kan krijgen op 2 of meer uur enkele reis OV moet hij die weigeren omdat de kans dat hij in de buurt een kamertje kan huren klein is. Nu kan hij een auto kopen en iets rustiger zoeken naar die kamer daar in de buurt. Desnoods op een uur autorijden afstand en dan houdt hij gewoon de auto. Als hij op een uurtje OV zit kan hij de auto nog weer verkopen. Nu heeft hij overigens een (hoop ik) tijdelijke baan als pakkettenchauffeur, dus zijn rijbewijs heeft hem hierbij geholpen.

Jonagold schreef op 03-11-2022 om 16:36:

Misschien wel om op je werk te komen, maar zoon rijdt nu bijvoorbeeld met een bus rond van klus naar klus. Hij kan echt zijn spullen niet op de fiets vervoeren. Hij fietst wel naar de hub. Daarvoor werkte hij bij een autodealer en reed auto’s van en naar de opslag en naar klant. Ook daar ging hij met de fiets naartoe maar voor het werk zelf was een rijbewijs noodzakelijk.
En dat weet je geweest niet van tevoren. Dus je kind niet al jong het rijbewijs laten halen betekenis gewoon dat je echt sommige routes blokkeert. En dat zonder een in mijn ogen goede reden.

Nou, ik liet ze gewoon zelf beslissen. Mijn zoon van 24 heeft er geen, mijn dochter haalde het met 17.

Zoon woont naast de uni en zou nooit rijervaring opdoen dan want heeft daar geen auto. Het is wel handig om als je het hebt, vaak te rijden.

Mug schreef op 03-11-2022 om 13:39:

[..]

Hier zijn veel banen in ploegendienst en dan rijdt het OV vaak niet. Zonder auto kom je nergens.

En als het bedrijf buiten de stad staat, daar heb je ook geen ov dus wel auto nodig. Ik ben blij dat onze zoon nu wel zijn rijbewijs heeft, hij mocht er van ons al eerder aan beginnen maar dat wilde hij niet. Hij was destijds bang dat het ten koste zou gaan van zijn studie (al studeert hij nu nog). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.