Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Kinderen (jong volwassenen) komen weer terug thuis wonen


Aiden schreef op 10-04-2022 om 18:09:

[..]

Maar hoe dan als je vrije sector wil wonen? Zelfde problemen, gaat een verhuurder akkoord met drie huurders? En wat als eentje stopt, doet de verhuurder dan moeilijk?

Dat zal in de praktijk vaak kamers zijn en dat iedereen dan zn kamer betaalt.

MamaE schreef op 10-04-2022 om 15:33:

[..]

Kopen zonder geregistreerde relatie (samenlevingscontract/geregistreerd partnerschap/huwelijk) kan volgens mij niet. Je gaat een betalingsverplichting aan voor 30 jaar. Dat is nogal wat. Bij een scheiding moet ofwel de één de ander uitkopen ofwel het huis wordt verkocht. Op meer dan twee inkomens een hypotheek krijgen kan volgens mij ook niet.

Als je met drie vrienden zonder relaties een huis koopt en één iemand krijgt een relatie en wil daarmee samen gaan wonen, dan moeten de anderen diegene uitkopen en zelf de hypotheek kunnen dragen en anders moet het huis dus verkocht worden. Of je moet er iemand bij zoeken die de hypotheek wil overnemen. Maar als je hier aan begint op je 25e is de kans vrij groot dat je een dergelijke verplichting niet met elkaar wil delen tot je 55e. Het is ook ingewikkeld om dit soort dingen te regelen. De vraag is ook of het wenselijk is en of je niet allerlei problemen krijgt bij ruzies, relaties die ontstaan en weer uit gaan, verdeling van de inbreng, wat als je graag je partner in wil laten trekken, dat soort zaken.

Volgens mij wel. Ik ken iemand die samen met een vriend een huis heeft gekocht (geen liefdesrelatie). Ze woonden daarvoor al wel jaren samen in een huurwoning - dus wat dat betreft geen gok. Ze zullen wel goede afspraken hebben gemaakt neem ik aan over verschillende situaties die zich voor kunnen doen.

Even gegoogeld: https://adviesnederland.nl/samen-huis-kopen-zonder-samenlevingscontract/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.