Roos2026
10-03-2026 om 18:12
Mijn zoon van 24 wil opeens geen contact meer met mij.
Mijn zoon heeft na een ruzie besloten dat hij niet gelukkig kan worden naast mij (alleenstaande moeder) en niet kan herstellen van zijn depressie. Is weggegaan en heeft alle contact verbroken. Wat kan ik het beste doen?
Bellebelle
10-03-2026 om 18:39
Het lijkt me ontzettend moeilijk voor je, maar ik denk dat je alleen maar aan je zoon kan laten weten dat je er altijd bent voor hem. En het vervolgens aan hem laat om op zijn tempo contact met je op te nemen.
MRI
10-03-2026 om 18:39
Wat rot voor je (en voor hem misschien ook). Het is natuurlijk heel pijnlijk. Misschien is het wat om een kaartje te sturen (geen appje) en te zeggen dat je zijn beslissing respecteert, en dat de deur altijd open staat? Heeft hij psychologische hulp? Dan zou je kunnen zeggen dat je altijd bereid bent met de psycholoog te praten, met hem en zonder hem. (als je daar ten minste toe bereid bent) Sterkte hoor.
Poezenmeisje
10-03-2026 om 19:03
Wat rottig voor jullie allebei.
Laat hem weten dat je deur altijd voor hem open staat en probeer afstand te nemen.
Onze zoon is vorig jaar weggelopen (22 jaar) heeft maanden in een klein tentje op campings gewoond.
Op de dag dat we hem tóch weer mochten halen, bleek er een mini-appartementje te huur te zijn en hij stond op nummer 1 bij de woningbouw.
Perfect voor hem. Twee weken nadat hij het huurcontract tekende had hij ineens ook een baan.
Hij groeit enorm, natuurlijk zijn er dingen die we hem moeten opleggen, zoals een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten, maar dat hoort nog bij het opvoeden.
absor
10-03-2026 om 19:12
het is heel moeilijk maar zijn beslissing
je mag best iemand zoeken voor jezelf om over dit verdriet te praten
Muurbloem1985
10-03-2026 om 19:13
Kun je een beetje informatie geven wat er ongeveer is voorgevallen?
Renate46
10-03-2026 om 19:14
Vaak is dit de erfenis van een scheiding. Is zijn vader nog in beeld? Het kan zijn dat jij alles om hem liet draaien en dat je hem teveel hebt geclaimd. Je ziet het vaker bij vrouwen die alleen blijven met hun kind en teveel bemoederen. Hij moet los komen van je en geef het tijd.
Izza
10-03-2026 om 19:32
Het enige wat je kunt doen is het accepteren en doorgaan met je leven. Niet gaan bellen of langsgaan. Bedenk waarom dit zou kunnen zijn voorgevallen. Dat kan in hem zitten. Maar ook in jullie relatie. Hoe dan ook laat hem zelf zijn leven weer oppakken.